Frysing av mm

Solana

Flørter med forumet
Dere som pumper dere og fryser mm: hordan oppbevarer dere mm i fryseren? Har dere kjøpt egne beholdere til det? Hvor får man evt kjøpt små beholdere? Ser at Avent han noen, men de er jo så store? (180ml)

Helsesøster her nevnte noe om at det gikk an å fryse ned i vanlige brødposer, men jeg klarer liksom ikke se det helt for meg heller? Må jo fryse ned små porsjoner slik at jeg ikke må kaste mye mm når jeg tiner den igjen? Eller tenker jeg helt feil nå?

Jeg bruker sånne fryseposer fra ikea jeg[:D]

Jeg har fryst ned mm i Avent sine beholdere, har 100 ml i hver av dem, syntes de er kjempe greie jeg da :)
Vet det selges sånne fryseposer til mm, men vet ikke hvilke butikker som selger de...

Hadde nok heller ikke brukt vanlige brødposer, føler kanskje ikke det helt passet slik som du selv sier!

Fant dette på ammehjelpen

Til oppbevaring og frysing av morsmelk egner all embalasje som tåler koking seg. Du kan for eksempel bruke gamle syltetøy glass. Engangsbeger i plast er også fint. Rist melken i begeret etter tining, slik at man får med alt fettet som legger seg langs kanten. Unngå å fryse melken i plastposer, da fettet lett henger igjen, og det er vanskelig å håndtere melken på en hygienisk måte.

Morsmelk som skal fryses settes i fryseren med en gang. Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk

sist brukte jeg meleda sine fryse poser. kjekk lukke mekanisme, men dyre poser.

mange bruker brødposer, isbitposer også faktisk, eller tupperware beger.

jeg var fornøyd med meleda og de var fine å skrive dato på også.[:)]

Jeg bruker avent sine beger, og de er kjempegreie! Å når du tiner melken i kjøleskapet så kan den stå ett døgn, så da trenger du ikke være redd for å måtte kaste melk, for du kan bare tømme over på flaske så mye som du skal ha til hvert måltid! Jeg kjøpte forresten mine på vitus apoteket!

Når jeg ble født frøs moren min ned store mengder morsmelk i sånne poser du lager isklumper i!! Hehe [;)]

Bruker avent sine begre, de er kjekke syns jeg! 

Back
Topp