Frysing av bakevarer..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sliter med stress-smerter, så kjenner jeg trenger å få unna litt i god tid før dåpen til vesla.. Hun skal døpes neste helg, så jeg lurer på om jeg skal begynne bakingen..

Så, kan jeg fryse sjokoladekake, med fyll inni ? (Hel)

Og krydderkake med glasur, eller bare fryse kaka og lage til glasuren den helga ? (Hel)

Sjokoladekaka skal brukes til selve dåpskaken, som bunn, så tar den da opp av fryseren et par dager før og smører den inn med smørkrem før jeg kler den i marsipan..

Skal ha sukkerbrød kake nr 2 oppå der igjen, så kan vel lage å fryse det også, men ikke fylle det før neste helg siden det skal være vanlig krem inni..

Noen med peiling ? :)
 
hadde ikke pyntet eller hatt på glasur før frysing nei...

Bare frys kakene og så ha på glasur osv den dagen du skal ha den, eller dagen før :)
 
Zera skrev:
hadde ikke pyntet eller hatt på glasur før frysing nei...



Bare frys kakene og så ha på glasur osv den dagen du skal ha den, eller dagen før :)





ville nok gjort som zera skriver, da bør det gå fint. :-)
 
Hva med fyll inni kaka da ? Tenker på sjokoladekaka da.. Blir noe sjokoladefyll av noe slag, det går vel fint å fryse eller ?
 
Fyll inni går helt fint. Glasur går også bra, men blir bedre om den ikke fryses.
 
Back
Topp