Fryseren min. *bilde*

Det er samme blodprøve som tas når du skal gi melk som når du blir blodgiver. Og så testes all melk for bakterier etter at den er levert. Mor kan heller ikke røyke eller spise enkelte medisiner.

Men er fantastisk at noen mødre har så mye melk og ikke minst ork til å levere melk til melkebankene i Norge. Vi har dessverre litt for få givere for tiden der jeg jobber.

Min lille fikk 'bankmelk' før melka mi kom i gang før han ble operert. Superglad for at det finnes! :-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg for min del trenger melken til eget bruk, da jeg skak operere i august som jeg nevnte :-) i tillegg snuser jeg, så hadde ikke fått levert..

SOS brødhuet:computer012

Du som er ekspert på pumping:gen014

Jeg startet å pumpe meg smått i dag. Skal legge i fryseren slik at jeg alltid har litt på lur. Men jeg har noen spørsmål som kanskje du kan hjelpe meg med:

-Hvor lenge holder melken seg i kjøleskap?

-Hvor lenge er den holdbar i fryseren?

-Kan man fryse ned vanlige tåteflasker eller er det noen som er spesielt for nedfrysning som skal brukes?

Og, hvor ofte pumper du deg?

Jeg kjøpte avent sin pumpe i dag, den elektriske til 1.600,- Er utrolig fornøyd!

Håper du kan hjelpe meg :):greet025

:goodnight

-Hvor lenge holder melken seg i kjøleskap?

-Hvor lenge er den holdbar i fryseren?

-Kan man fryse ned vanlige tåteflasker eller er det noen som er spesielt for nedfrysning som skal brukes?

Og, hvor ofte pumper du deg?

Svarer jeg :-)

• Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
• Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.
• Frosset morsmelk: De offentlige retningslinjene angir at melk til fullbårne barn anbefales oppbevart i dypfryser (-18 grader) i 6 måneder, og 3 måneder for premature barn.
Jeg har kjøpt avent sine frysebeger til å fryse ned melken i, de er geniale :) Jeg pumper meg 1-2 ganger i døgnet, kommer annpå melkesprengen :-)

Svarer jeg :)

• Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
• Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.
• Frosset morsmelk: De offentlige retningslinjene angir at melk til fullbårne barn anbefales oppbevart i dypfryser (-18 grader) i 6 måneder, og 3 måneder for premature barn.
Jeg har kjøpt avent sine frysebeger til å fryse ned melken i, de er geniale :) Jeg pumper meg 1-2 ganger i døgnet, kommer annpå melkesprengen :)

Tusen takk for svar:)
Hvor mye melk får du ut når du pumper 1-2 ganger i døgnet ?
Ammer du i tillegg ?

Hvor får jeg kjøpt de begerene?

Tusen takk for svar:)
Hvor mye melk får du ut når du pumper 1-2 ganger i døgnet ?
Ammer du i tillegg ?

Hvor får jeg kjøpt de begerene?

Om morningen får jeg ut 150 ml på det brystet hun ikke har klart å spist på om natten, ligger mellom 100 og 150 da jeg pumper. Fullammer ja :-)

Begerene får du kjøpt på apoteket vertfall, så selger de sikkert de på vanlige baby utstyr butikker :-)

Du fikk svar ser jeg :-D

Jeg pumper også en til to ganger om dagen. Nå har han økedøgn så nå trenger jeg ikke pumpe. Men ellers er det som regel på morgenen og etter han har hatt lang dupp. Pumper mellom 100 - 150 ml før han får fra samme pupp. :-)

Jeg har fryseposer. Medela har det. Fåes også kjøpt på apoteket. Der skriver du opp dato og mengde også. :-)

Du fikk svar ser jeg :-D

Jeg pumper også en til to ganger om dagen. Nå har han økedøgn så nå trenger jeg ikke pumpe. Men ellers er det som regel på morgenen og etter han har hatt lang dupp. Pumper mellom 100 - 150 ml før han får fra samme pupp. :)

Jeg har fryseposer. Medela har det. Fåes også kjøpt på apoteket. Der skriver du opp dato og mengde også. :)

Tusen takk for masse nyttig info fra dere begge :)

Back
Topp