Fryseren min. *bilde*

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Vel... Har nok melk til grøtlaging når den tid kommer. :-P1401626658963.jpg

Veldig greit å ha etter 14 dager forrige gang hadde jeg med meg 10 liter melk hjem

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg har mer i fryseren i kjøleskapet. Ville mengder. Veldig glad jeg fikk med meg melka jeg pumpa på sykehuset. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mhm :) jeg fikk jo ikke til ammingen med ho, så fortsatte å pumpe til ho var 10 mnd! Var greit å ha noe fylle på med når det jeg pumpa ut ikke holdt :)

Åj Åj:-) Har du masse melk??:-p

Åj Åj:-) Har du masse melk??:-p

Jepp! Begynner endelig å stabilisere seg nå etter tre uker. Men må fortsatt pumpe ut litt på morgenen før han får fra meg. Ellers bare kaver han og svelger masse luft. Kommer så fort og mye. :-)

Åj:gen014:gen014:gen014:gen014
Hvordan i all verden ?!!!!
Imponerende !!

Hvilken pumpe bruker du?
Så deilig å ha "litt" på lager:downtown
Flink du er!

Jepp! Begynner endelig å stabilisere seg nå etter tre uker. Men må fortsatt pumpe ut litt på morgenen før han får fra meg. Ellers bare kaver han og svelger masse luft. Kommer så fort og mye. :-)

Så heldig su er da;-) Jeg tror jeg har akkuratt passe, så jeg har ikke en gang tenkt tanken på å pumpe:-p Forige barn, når jeg prøvde å pumpe satt jeg jo i timer og bare noen få skvetter med melk hadde kommet ut:-p

Åj:gen014:gen014:gen014:gen014
Hvordan i all verden ?!!!!
Imponerende !!

Hvilken pumpe bruker du?
Så deilig å ha "litt" på lager:downtown
Flink du er!

Medela pumpe. Elektrisk :-)

Ja, er ikke med måte hvor mye melk det kommer i starten hos meg. Og det skaper en del magetrøbbel hos lille. Så da må jeg pumpe ut 'litt' før mating. Men ekstra spesielt denne gangen da. Da pumpet jeg meg tom 7 ganger i døgnet mens lillen lå på sykehuset. Hadde vi bare vært hjemme hadde jo han regulert selv :-)

Så heldig su er da;-) Jeg tror jeg har akkuratt passe, så jeg har ikke en gang tenkt tanken på å pumpe:-p Forige barn, når jeg prøvde å pumpe satt jeg jo i timer og bare noen få skvetter med melk hadde kommet ut:-p

Hihi! Litt spesielt denne gangen til meg da. Pumpet meg helt tom 7 ganger i døgnet siden lillen lå på sykehuset. Og før han begynte å amme selv :-)

Du kan jo starte morsmelk utsalg hvis det fortsetter sånn:)
Hahaha:laughing021

Helt utrolig at du hadde så mye melk de første dagene :) Heldig altså:)

Slik ser min frys ut også :p :D utsagnet fra mannen i går var at han kunne sende meg til Afrika å brødfø en hel koloni :p Kjekt å ha et lager, jeg skal operere meg i august og da kan jeg ikke amme det døgnet pga medisin/narkose :-)

Finnes det ikke melkebank i nærheten som dere kan selge til? Mange fortidlig fødte og syke nyfødte som trenger morsmelk.

Finnes det ikke melkebank i nærheten som dere kan selge til? Mange fortidlig fødte og syke nyfødte som trenger morsmelk.

Jeg bruker melken når jeg begynner å lage middagsmat til han. Samt i grøt når den tid kommer. :-)
Av erfaring så går det meste med til det.

Men hadde jeg fortsatt å hatt så mye melk hadde jeg latt meg selv bli melkegiver ja. Må gjennom noen tester før man kan gi bort melk sa de på St.Olavs. :-)

Det er samme blodprøve som tas når du skal gi melk som når du blir blodgiver. Og så testes all melk for bakterier etter at den er levert. Mor kan heller ikke røyke eller spise enkelte medisiner.

Men er fantastisk at noen mødre har så mye melk og ikke minst ork til å levere melk til melkebankene i Norge. Vi har dessverre litt for få givere for tiden der jeg jobber.

Back
Topp