Fryser til og rister

anines

Elsker forumet
Har en toåring som jeg vil si er som alle andre toåringer, aldri sett noen tegn til noe som helst. Men i går og i dag så har jeg merket at om han blir oppspilt eller blir veldig glad/begeistret så har han fryst litt til, mest i kjeven egentlig. Nå sitter vi og ser på barne-tv og det var noe han syntes var kjempe spennende virket det som, så han frøs skikkelig til med åpen munn og begynte å riste på hendene.. Har hørt om dette før, men nå kan jeg selvfølgelig ikke huske hva det var, og sliter litt med å Google det. Noen som vet? Ganske ubehagelig egentlig.

Kan det være en form for epilepsi?

Jeg har ei på avdelingen nå som rister av spenning når hun er oppspilt eller sinna feks.

Aldri hørt noe om at det er noe farlig. Kanskje han blir så oppspillt at det er masse energi som kommer ut?

Jeg har iallfall ikke tenkt over at det er noe problematisk

Jeg har ei på avdelingen nå som rister av spenning når hun er oppspilt eller sinna feks.

Aldri hørt noe om at det er noe farlig. Kanskje han blir så oppspillt at det er masse energi som kommer ut?

Jeg har iallfall ikke tenkt over at det er noe problematisk
Nei håper det ikke er noe spesielt :) Irriterer meg sånn veldig at jeg vet jeg har hørt om det før, men virkelig ikke kan huske hva det var.

Nei håper det ikke er noe spesielt :) Irriterer meg sånn veldig at jeg vet jeg har hørt om det før, men virkelig ikke kan huske hva det var.
Jeg aner ikke hva det er du har lest, men jeg ser jo da for meg at man vil ha andre symptomer på denne evt tingen også da. Sjelden at bare risting er symptom på noe. ;-)
Tenker jeg da ;-)

Ser tydelig på henne jeg har, at det skjer når hun er sint, veldig glad, noe er veldig morsomt feks

Høres jo rart ut om det skulle være noe galt fatt fordi man skjelver og rister når man opplever glede og spenning

Skjelving vet jeg kan komme av adrenalin. Er det hvis noe er skummelt ville jeg kalt det en stress-reaksjon.

Affekt anfall? Frøkna hadde det her, ikke helt likt som du forklarer, men kanskje det finnes flere typer?

Nå kan det sikker være mange årsaker til dette, eller kanskje tilfeldig. Men det første som slo meg var at jeg kjenner meg igjen, både som barn og voksen. Han er dog litt ung for det enda, men jeg har Tourettes syndrom, og jeg reagerer sånn enda ved glede og oppspilthet, men gjerne med lyder også. Men det kan faktisk være helt tilfeldig :-)

Back
Topp