Frysemiddager til postpartum

NordinaLina

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
En del av meg har begynt på babynestingen. En ting er rydding, innkjøp og vasking, men tenker en også en del på hvilke middager jeg kan lage i store mengder og fryse i porsjoner for å ha enkel adgang til næringsrik mat postpartum. Enn så lenge notert meg: supper, lapskaus, lasagne, fiskegrateng, kjøttdeigsaus og gryterett (feks stroganof). Noen andre ideer?

Du fikk med veldig mye, men kan tillegge forskjellige paier, og fler typer av gratenger enn fisk (kjøttdeig, pasta).

Pai er veldig god ide! Særlig til lunsj, kan lages små og store!

Jeg har også tenkt å lage et lite lager med brød med mye godt korn for fordøyelsen og noen pizzahorn for rask og lettvint lunsj. Når dere lager form-mat, bruker dere engangsformer av noe slag og har dere evt tips til hvilke? Har bare tre ildfaste former, og de brukes jevnlig.

Last edited:
Jeg har også tenkt å lage et lite lager med brød med mye godt korn for fordøyelsen og noen pizzahorn for rask og lettvint lunsj. Når dere lager form-mat, bruker dere engangsformer av noe slag og har dere evt tips til hvilke? Har bare tre ildfaste former, og de brukes jevnlig.
Sist kjøpte jeg aluminiumsbokser i ulike størrelser. De har sånn hvitt lokk man kan skrive på også.

Back
Topp