Fryseforsøk!

*ZimileMamma*

Gift med forumet
NOen som kan hjelpe litt?
Skal begynne med medisiner nå den 7 februar. Har fått resept på Progynova og Crinone! I informasjonsbrevet på klinikken står det at jeg skal ta 2 piller morgen, og 1 pille kveld.
Det står ingentin gom Crinonen! Når er et jeg skal ta den? ( har jeg fått resept på den som jeg skal bruke etter innsetting, nå? ) eller skal jeg bruke Crinone før innsetting og?

Noen som vet?!

er det ingen her som har hatt fryseforsøk og som vet det? [8|]

Du skal begynne dagen ved innsett tror jeg, eller var det dagen før innsett? Det er så lenge siden så jeg husker ikke. Og jeg tok ikke crinone ved fryseforsøk, jeg tok progestantabletter. Masse lykke til [;)]

ORIGINAL: Blomst85

Hei. Progynova begynner du på den dagen du får ordentlig mensblødning. Dag 1 eller 2..
Får du det på kvelden begynner du med kveldsdosen, får du den på morgenen begynner du med morgendosen.

Når du får mens og begynner med medisinen ringer du den klinikken du hører til. Så setter de opp en time til UL for deg. Ca 10 dager etter du begynte på progynova. Så ser de hvor tykk livmorslimhinnen din har blitt. Så setter de opp time til innsett, men dette blir ikke avgjort før UL. Når du har fått time eks på en Mandag så får du nok beskjed om å begynne på Crinonen morgen og kveld fra lørdag.

Jeg hører til Porsgrunn, sånn gjorde vi det der.. De gir deg beskjed... Jeg kjøpte ikke Crinonen før jeg fikk dato på når jeg skulle begynne på den...

Tusen takk for svar! [:)]
HAr beregna mens den 7 Feb og skal begynne med Progynova da... men fikk litt hetta i går på apoteket, fo rje gkunne ikke huske hva som sto i brevet fra Porsgrunn! [8D] Så jeg måtte bare ha 1 pakke med Crinone og, sånn i tilfelle! [8D][:-]
Men da er det ingen hast med å hente ut resten før vi har vært i Porsgrunn på UL!

Jeg skal ha innsetting imorgen. Glemte å ta crinonen i går. Har tatt i dag. Håper det ikke gjør noe...redd for å spolere forsøket... en dag fra eller til gjør vel ikke noe?

ORIGINAL: ønske

Jeg skal ha innsetting imorgen. Glemte å ta crinonen i går. Har tatt i dag. Håper det ikke gjør noe...redd for å spolere forsøket... en dag fra eller til gjør vel ikke noe?

vet ikke, men tror ikke det [:-]

synst å huska frå mitt avbrutte fryseforøk at eg måtte begynna på crinone eller cyklogest i mitt tilfelle som er tilsvarande (berre sterkare) nokre dagar før innsett pga at ved fryseforsøk så har ein ikkje proppa i seg masse hormonar som ved vanlig forsøk i forkant. Kroppen treng då difor nokre dagar med ekstra hormonar der nede for at forholda skal ligga heilt til rette for spira. Men du får nok vita nærare dato ja. Lykke til! [:)]

Back
Topp