Fryseforsøk

Blåbæra☆

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Skal snart i gang med første fryseforsøk, og har så negative tanker. Lest litt om sjansene og klarer ikke legge fra meg tankene om at det enten kommer til å bli avbrudt på første ultralyd pga at en eggpose er blitt så stor eller at de 3 eggene jeg har på frys ikke overlever opptining.

Er det noen der ute med noe positivitet om fryseforsøk så jeg får endret tankegangen?

:anyone

Hva mener du med at en eggpose er blitt fir stor = avbrutt? Jeg hadde fryseforsøk i November i fjor, og de var like fornøyd og hadde ikke mye troa på det embryo som ble satt inn da, som ved fersk forsøk. Mens gyn så now om prosentvis sjangse osv. Jeg ble gravid da :happy: (Mistet 9+3 :sorry:) men har veldig troa på fryseforsøk.:)

Jeg har mye mer tro på frys enn fersk! Har 2 fersk og 2 frys bak meg. Testet positivt på begge frys, men det holdt dessverre ikke så lenge. Men ferskforsøkene har vært helt negative. Mange argumenterer med bedre sjanse på fryseforsøk, siden man dyrker til blasto. Man får jo selvfølgelig dyrket til blasto på fersk også, men mange offentlige klinikker dyrker ikke mer enn 2-3 dager som standard. Det er jo de med best kvalitet som holder dyrking helt til blasto stadiet.
Hvis du skal ha styrt syklus sørger progynovaen for at det ikke utvikler seg noen follikler, så det er ikke noe å bekymre seg for :)
Masse lykke til!
Av personlig erfaring vil jeg tipse deg om at man kan bli rimelig deprimert av progynova. Trodde selv at fryseforsøk skulle bli walk om the park, men for meg er det desidert det verste.
Noen har dog ingen problemer med progynova overhodet, så det kan jo også gå helt fint, men absolutt ingen hadde advart meg om dette før jeg begynte på fryseforsøk, så jeg trodde nesten jeg hadde blitt gal. :(
Fryseforsøk nr 2 gikk mye bedre, fordi jeg visste hva jeg gikk til.

Har testet positivt på begge mine fryseforsøk, en som er tint om gangen, første de tinte overlevde begge gangene.

Har også blitt gravid på 2/3 fryseforsøk. Har mista begge gangene da, men har fortsatt troa på at det skal gå hele veien neste gang :)

Har blitr gravid på 2/2 fryseforsøk. Første gangen mistet jeg veldig tidlig 4+6, men har hørt at det ikke er så uvanlig å miste første gangen, aner ikke om det er sant men.. nå er jeg 6+4 med fryseegg nr 2, håper det holder hele veien :) Så det er store sjanser for at det skal gå bra tror jeg :)

Ser i denne tråden at de man har mer trua på frys enn fersk, og at mange har blitt gravide men også mistet. I et sånt spørsmål tenker jeg det er verdt å nevne årsak til at man er i behandling og. For hvis man har negative tanker om frys, og ber om råd, så hjeper det kanskje ikke helt å høre at "Jeg ble gravid, men mista..". Jeg tenker at man er jo her av forskjellige årsaker alle sammen, og kanskje har noen større sjans for å miste enn andre? Uavhengig av frys/fersk? Jeg for eksempel skal snart ha innsett av frys i styrt syklus, og vår historie er at det er mannen som er "problemet". Kanskje verdt å nevne når man svarer :) Jeg vet ikke, for jeg kan ikke noe om den kvinnelige faktoren i detta prosjektet her. Men tenker at det må jo spille en rolle ift suksessraten :)

Ser i denne tråden at de man har mer trua på frys enn fersk, og at mange har blitt gravide men også mistet. I et sånt spørsmål tenker jeg det er verdt å nevne årsak til at man er i behandling og. For hvis man har negative tanker om frys, og ber om råd, så hjeper det kanskje ikke helt å høre at "Jeg ble gravid, men mista..". Jeg tenker at man er jo her av forskjellige årsaker alle sammen, og kanskje har noen større sjans for å miste enn andre? Uavhengig av frys/fersk? Jeg for eksempel skal snart ha innsett av frys i styrt syklus, og vår historie er at det er mannen som er "problemet". Kanskje verdt å nevne når man svarer :) Jeg vet ikke, for jeg kan ikke noe om den kvinnelige faktoren i detta prosjektet her. Men tenker at det må jo spille en rolle ift suksessraten :)
Er enig med deg! Vil ikke si fryseforsøket var vellykket om man ble gravid, MEN mistet..

Jeg har mye mer tro på frys enn fersk! Har 2 fersk og 2 frys bak meg. Testet positivt på begge frys, men det holdt dessverre ikke så lenge. Men ferskforsøkene har vært helt negative. Mange argumenterer med bedre sjanse på fryseforsøk, siden man dyrker til blasto. Man får jo selvfølgelig dyrket til blasto på fersk også, men mange offentlige klinikker dyrker ikke mer enn 2-3 dager som standard. Det er jo de med best kvalitet som holder dyrking helt til blasto stadiet.
Hvis du skal ha styrt syklus sørger progynovaen for at det ikke utvikler seg noen follikler, så det er ikke noe å bekymre seg for :)
Masse lykke til!
Av personlig erfaring vil jeg tipse deg om at man kan bli rimelig deprimert av progynova. Trodde selv at fryseforsøk skulle bli walk om the park, men for meg er det desidert det verste.
Noen har dog ingen problemer med progynova overhodet, så det kan jo også gå helt fint, men absolutt ingen hadde advart meg om dette før jeg begynte på fryseforsøk, så jeg trodde nesten jeg hadde blitt gal. :(
Fryseforsøk nr 2 gikk mye bedre, fordi jeg visste hva jeg gikk til.
Bra du sier ifra om Progynova, det kan være veldig fint å ha i bakhodet. Mitt 1 forsøk med Progynova gikk veldig bra. 2 forsøk gikk ok, mye trøtt og bittelitt uttafor. Nå 3 dje forsøket md Progynova reagerer jeg helt annerledes, ble sykemeldt. uttafor, funker nesten ikke.
Samme dose alle gangene. Så rart,men hormoner er komplisert
Men veldig fint å vite at det faktisk er pillene som medvirker at det blir sånn

Jeg fikk forespeilet like gode sjanser med fersk og frys. Har ikke hatt fersk innsett før, da det ble totalfrys gr overstimulering

Det ble sagt til meg også at det var ikke stor forskjell på frys og fersk :) Hos oss fant de ikke noe "galt", sædprøvene hos mannen har vært litt varierende, men har vell vært innenfor normalen som jeg har forstått det.. Men samtidig prøvde vi i mange år uten at det skjedde noen ting, så noe må det nok være.

Mini på 1,5 år er resultat etter fryst forsøk i styrt syklus.

Av 9 egg vi har hatt på frys, er det 2 som ikke har overlevd opptining

Jeg er på fryseforsøk nr 3 nå.

De to første ble avbrudd ha jeg hadde fått store eggposer på venstre side. (første forsøk avbrudd på dag 12 og andre forsøk avbrudd på dag 17) Etter første avbrudd fikk jeg menstruasjonen tilbake på dag 54! På andre avbrudd kom den dagen jeg hadde forventet den. Denne runden tar jeg to progynova på morgen og to på kveld. Altså 8 mg! Ingen av rundene har jeg følt noe særlig forandring (nedstemt).

Jeg er på dag 5 nå, så krysser fingrene for at det ikke dukker opp noen store eggposer på neste ultralyd.

Jeg ble gravid ved første fryseforsøk (uke 28 nå) Egget streifet bare litt ved ferskforsøket, så minimal HCG stigning.
Innbiller meg at kroppen var mer mottakelig for at embryoet kunne feste seg ved fryseforsøket, siden jeg ikke var så full av hormoner da. Men kan jo være tilfeldigheter og.

Leste noen steder at embryoer som overlevde etter å bli tint opp kunne være mer robuste (men husker ikke om dette var bare for blastocyster, var det jeg satte inn..)

Uansett er det håp :)

Godt å lese de positive historiene her. Kjenner håpet blir litt større. Her er det ingen ting som er "galt" hos meg. Får hele tiden beskjed om at alt er så flott og bra(noe som er fryketlig frustrerende etter 3 aid førsøk og et ivf forsøk som ikke har resultert i noe) Vi bruker donorsæd da vi er 2 jenter som prøver. Fikk beskjed av riksen at hsg var litt forhøyet nå ved siste ivf forsøk, så håper jo at det kanskje er posetivt og at den ikke ville feste seg pga influensa en uke før innsett og mye hormoner. Håper fryseforsøk i april gir posetiv test. :angelic:
Ønsker alle som prøver Lykke til:Heartpink Og takk for svar.

Kun blitt gravid på fryseforsøk. Resultatet er 3 barn der alle ble til etter fryseforsøk (dersom dette svangerskapet går bra, 12+1 i dag).

Masse lykke til! :)

Back
Topp