Fryseforsøk

Ønskemamma87

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Hvordan fungerer egentlig fryseforsøk?

St. Olavs holder av plass til oss for fryseforsøk i januar om noen av de 17 eggene er god nok for frys, men aner ikke hvordan det fungerer.

Er det i naturlig syklus eller styrt?

Stoler ikke nok på min egen kropp til å gjøre det i naturlig syklus, så kan man komme med ønske eller noe? :)

Jeg fikk bare beskjed om at jeg skal ha i naturlig syklus. Fikk aldri noe valg. Men stoler på lege, at han velger det som er best for oss. Hos oss ligger problemet hos min mann.

Hvordan fungerer egentlig fryseforsøk?

St. Olavs holder av plass til oss for fryseforsøk i januar om noen av de 17 eggene er god nok for frys, men aner ikke hvordan det fungerer.

Er det i naturlig syklus eller styrt?

Stoler ikke nok på min egen kropp til å gjøre det i naturlig syklus, så kan man komme med ønske eller noe? :)
Det er vel litt forskjellig utifra hvordan kroppen reagerer. Jeg hadde flere forsøk i naturlig syklus og synes det var deilig å slippe alle medisinene.

Jeg hadde styrt, fikk ikke valget. Tabletter fra første mensdag, vaginaltabletter fra en eller annen dag etter det. Husker faktisk ikke når jeg begynte med de siste. Ble kjempesvimmel og glemsk med bomull i hodet av de tablettene.. men det er jo veldig individuelt da :-)

Jeg hadde også styrt som minimeah.
Det er nok legen som stort sett bestemmer om det blir styrt eller naturlig.

Jeg startet med progynova tabletter første mensdag.
Ultralyd rundt dag 10.
Lutinus vag tabletter fra ca dag 12. Innsett dag 14 tror jeg.
Så er det den berømte two week wait.. :)

Mye mindre medisiner enn ferskforsøk :)

Jeg hadde også styrt som minimeah.
Det er nok legen som stort sett bestemmer om det blir styrt eller naturlig.

Jeg startet med progynova tabletter første mensdag.
Ultralyd rundt dag 10.
Lutinus vag tabletter fra ca dag 12. Innsett dag 14 tror jeg.
Så er det den berømte two week wait.. :)

Mye mindre medisiner enn ferskforsøk :)
Åh, håper jeg får lutinus om jeg får frys igjen. Jeg hadde utrogestan (tror jeg det hette). Tror det var det som gjorde hjernen så mushy, for er ikke like ille på fersk ;)

Tror klinikkene har mange forskjellige rutiner på det meste jeg.. virker hvertfall slik :)

Åh, håper jeg får lutinus om jeg får frys igjen. Jeg hadde utrogestan (tror jeg det hette). Tror det var det som gjorde hjernen så mushy, for er ikke like ille på fersk ;)

Tror klinikkene har mange forskjellige rutiner på det meste jeg.. virker hvertfall slik :)
Hehe!

Ikke for å være 'kjip', men av alle medisiner jeg har tatt (fersk og frys) så er Lutinusen den jeg har reagert mest på. Den har gått rett til hjernen og gjort meg til en heks :p

Men alle reagerer forskjellig på medisinene. Jeg har ikke prøvd utrogestan så kan ikke sammenlikne med den.

Tok Crinone på forrige frys og på ferskforsøket og den var mye snillere med hjernen min ;) (og med trusene forsåvidt også)

Jeg har hatt samme prosedyre som bubbly skriver over her. Bruker også Lutinus, jeg reagerer på alle andre hormoner unntatt den :-)

Vi er jammen forskjellige! Men ulekkert blir det absolutt av Lutinusen!

Takk for fine svar :) håper jeg får styrt, da slipper jeg å stresse over at kroppen skal gjøre jobben sin naturlig ;)

Jeg har hat 2x frys i naturlig syklus, neste fryseforsøk (januar) skal de prøve med styrt syklus, dvs Progynova fulgt av Lutinus slik de andre beskrev. Litt spent på hvordan det vil fungere, stoler heller ikke på kroppen min og håper at Progynova kan gi bedre slimhinne enn jeg har hat ved mine andre forsøk! Bra med innsett i januar da!!

Jeg har hat 2x frys i naturlig syklus, neste fryseforsøk (januar) skal de prøve med styrt syklus, dvs Progynova fulgt av Lutinus slik de andre beskrev. Litt spent på hvordan det vil fungere, stoler heller ikke på kroppen min og håper at Progynova kan gi bedre slimhinne enn jeg har hat ved mine andre forsøk! Bra med innsett i januar da!!

Hadde du "dårlig" slimhinne ved styrt?

Ja,de blir bra med fryseforsøk i januar, bare det blir noen på frys. Fikk jo ut 17 egg, så får nå endelig håpe på noen fine :)

Du skal som regel få beskjed om hvor mange egg som er gode nok til å fryses. Hvis ikke må du bare ringe å høre.

Jeg har akkurat vært på innsett med fryst på St. Olavs, og spurte om jeg kunne få utstimulert, men pga at jeg bor så langt unna hadde jeg ikke tid til å være i Trondheim lenge nok. Tror absolutt du kan forhandle! Men legen har nok sine anbefalinger :)

Det er litt slitsomt å måtte gå på hormoner så lenge da. Jeg tar utrogest og progynova 3 ganger daglig, og skal gjøre det til ut uke 10 om det er vellykket.

Hadde du "dårlig" slimhinne ved styrt?

Ja,de blir bra med fryseforsøk i januar, bare det blir noen på frys. Fikk jo ut 17 egg, så får nå endelig håpe på noen fine :)
Jeg hadde "ok" slimhinne på begge fryseforsøk (6-7mm som er minimum) - men det var naturlig, ingen tabletter. Så nå skal jeg prøve styrt for første gang og se om de hjelper. Spennende å se. Jeg hadde 9mm slimhinne ved ferskforsøk nå i november men jeg regner med at det var hormonene som bygde opp!

Back
Topp