Fryseforsøk

Nøste77

Gift med forumet
Hei hei!

Er det noen som kan forklare hvordan man går frem m.h.t. fryseforsøk? Ikke selve forsøket, men alt før det.

Ja[:)] Jeg har vært igjennom to frys, så kan litt om det.
Ble ikke noe spire på meg da....

Du starter opp på PROGYNOVA den dagen du får mensen. To piller morgen, og en kveld. Dette tar du ca.to uker. Deretter er det UL får å se om slimhinnene er tykke og fine slik at innsetting kan skje.
Er alt som det skal setter de inn egg ca. et par dager etter UL.
Dagen før innsetting starter du på progestan kapsler som føres inn i skjeden. (Det er jo helt likt som ved ordinært forsøk).

De sier på Porsgrunn at hvis eggene overlever opptining er det så og si like stor sjanse å bli gravid ved frys som ved ordinært.
Det eneste som kan minske graviditetsraten litt ved frys er det at det er vanskelig å finne helt riktig tid å sette inn eggene på. Slimhinnene skal jo være helt optimale. Men der har Porsgrunn blitt VELDIG nøye slik at det ikke blir satt inn egg hvis ikke det er HELT perfekt. Da tar de heller en ny UL noen dager senere og håper på tykkere og bedre slimhinner da.

Er du klar for frys nå eller? Har tulla lyst på en søster eller bror?

Lykke til[:)]

Tusen takk for svar, Kate!
Neida, vi skal ikke til på nytt riktig enda, men det er jo greit å vite. Regner med vi vil prøve på nestemann om 1- 1,5 år.
Håper det snart klaffer for dere og [;)][:D]

Så spennende Nøste77!!! Har du mange egg på frys??

Og til deg Kate, jeg krysser fingra så hardt for deg, for du må lykkes nå[;)][:)]

Hei hei, Ida82!

Jeg har bare tre egg på frys, så jeg håper de overlever opptininga [:D]
Går det greit med dere da? Vil dere snart til på nytt, eller drøyer dere det litt?

Ja opptininga går sikkert helt supert[;)]

Var det siste spørsmålet siktet til meg? For da er svaret at vi slipper å begynne på nytt[:D] VI ER GRAVIDE[:D][:D][:D][:D][:D] Er så glad!!!!

Herlig land! Det visste jeg jo [8|] Var sikkert litt trøtt da jeg skrev tidligere idag [&:][;)]
Gratulerer kjempemasse, og så skal jeg krysse alt jeg har for at spiren klorer seg fast i 9 måneder [;)][:D]

ORIGINAL: Sandra sin mor

Hvor mye ligger ca dem pillen på?
Er ikke billig dette her.
Vi skal ta kontakt om et fryse forsøk men er usikker på
hvordan jeg går fram...? Skrev det i en anna tråd her.
Skal jeg ringe Haukeland elle pr brev?

Ønsker alle lykke til
Klem

Progynova er ikke så dyrt, husker ikke helt korrekt men 200-300 kr.
Men de progrestan kapslene man tar i rugeperioden kom vel på en 1000 lapp mener jeg.
Dårlig svar jeg gir, men gir jo deg et lite hint hvor mye et frys koster[;)]

Du ringer sykehuset når du er klar for fryseforsøk. Så går jeg ut ifra at det er litt ventetid før du kan starte opp, det er slik det er i Porsgrunn. Du får jo den informasjonen du trenger av sykehuset ditt når du tar kontakt med dem.

Back
Topp