Fryseforsøk erfaringer

Brunette87

Forelsket i forumet
Har noen erfaring med blactocyst og fryseforsøk?
Hvordan var medisinering i forhold til fersk forsøk?
Hvordan var hele prosessen?
Å ble det barn?
 
Har noen erfaring med blactocyst og fryseforsøk?
Hvordan var medisinering i forhold til fersk forsøk?
Hvordan var hele prosessen?
Å ble det barn?
Jeg hadde 2 fersk forsøk i fjor, 2 og 3 dagers, ble ikke noe, hadde så fryseforsøk i januar av blasto i naturlig syklus, altså bare cyclogest piller og ikke annen medisin, ble gravid men mistet dessverre i uke 4,skal nå ha fryseinnsett i juni av blasto
 
Har hatt 2 fryseforsøk med insett av blastocyster, begge toppgradert.

1: Kun progesteron (Cyclogest) fra to dager etter EL. Negativt
2: Albyl-E fra første menstruasjonsdag, progesteron (Cyclogest) fra to dager etter EL, og hCG-støtte etter innsett. Negativt.
 
Har hatt 2 fryseforsøk med insett av blastocyster, begge toppgradert.

1: Kun progesteron (Cyclogest) fra to dager etter EL. Negativt
2: Albyl-E fra første menstruasjonsdag, progesteron (Cyclogest) fra to dager etter EL, og hCG-støtte etter innsett. Negativt.
Så trist ❤️ festet de seg ikke? ❤️
 
Totalfrys her, så kan ikke sammenligne med ferskforsøk. Har PCOS, og fikk maaaange egg ut, ble 6 på frys.

Styrt syklus med progynova og cyclogest. Gikk veldig greit. Ble gravid på 1. forsøk og fikk baby i februar!
 
Jeg har hatt et ferskforsøk. Det ble ikke til noe. Så har jeg hatt seks fryseforsøk med blastoer. Gravid på fire av de seks. Tre sa/ma, men det tenker jeg har med embryoet å gjøre, ikke selve prosessen. Den siste ligger i magen nå. 13 uker.

Hatt ulike medisineringer i fryseforsøk. Først tok jeg progynova for å time innsettet, og cyklogest. Jeg ble gravid da (og mistet). De tre (fire?!) siste fryseforsøk har vært uten progynova. Da har jeg testet etter el «som vanlig». Cyklogest fra el. Siste forsøk som ligger i magen tok jeg letrozol i fem dager for å booste el litt, for mnd før ble avbrutt fordi el plutselig ikke kom.
 
Mine runder strekker seg over 2,5 år, og tre uttak. Så min kropp har sikkert hatt litt å si også.
 
Har hatt tre uttak, med bare to innsett.
Første innsett 5 dagers fersk - negativt.

Deretter innsett av fryst blasto, kun på cyclogest og estradot. gravid nå, 10+2 :love2

Skal fortsette med medisinene frem til uke 12.
 
Her ble første fryseforsøk vellykket, 31 uker gravid nå (aldri vært gravid før). :Heartblue

Naturlig syklus, innsett av blasto, og tok bare cyclogest frem til uke 7. (Aldri hatt ferskforsøk, da forsøket ble totalfrys grunnet overstimulering.) :)
 
Har hatt tre fryseforsøk.
Forsøk en: blastocyste. 2 tabletter Letrozol syklusdag 3-7. Lutinus fra fem dager før innsett og videre til negativ test.

Forsøk to: 2 stk Letrozol syklusdag 3-7. 75IU Menopur CD7-8. Lutinus fra femdager før innsett. Ovitrelle ble satt 6 dager før innsett. Ovitrelle som hcg-støtte. Negativt.

Forsøk tre: Letrozol syklusdag 3-7. 75IU Menopur CD7-8. Lutinus fra femdager før innsett. Ovitrelle ble satt 6 dager før innsett. Kjemisk

Neste innsett har jeg spurt om å få prøve styrt syklus, håper håper håper at det kan gi resultater.
 
2 gjennomførte fryseforsøk i styrt syklus, flere avbrutte.

1 forsøk: progynova. 6 mg/dag, avbrutt pga follikelvekst
2 forsøk: progynova 6 mg/dag frem til første kontroll, trappet opp til 8 mg/dag, avbrutt pga tynn slimhinne
3 forsøk: progynova 8 mg/dag og cyclogest, innsett av blasto, men negativt forsøk
4 forsøk: progynova 8 mg/dag, avbrutt pga tynn slimhinne
5 forsøk: progynova 6 mg/dag + estradotplaster og cyclogest. Innsett av blasto på slimhinne under 7 mm, positivt forsøk og vellykket graviditet.
 
Last edited:
Jeg har hatt mer enn 10 fryseforsøk(har faktisk mista tellinga). Har med to uttak hatt 1 ferskforsøk.
Forsøk med medisiner Progynova og Lutinus var det ingen som festet seg. Forsøk med Estradot og Crinone har jeg hatt 5 vellykket og 4 SA(alle rundt uke 5 og 6)
Den 5. graviditeten er nå, og er 18 uker på vei. ♡
 
Jeg har hatt 2 ferskforsøk, ene endte i graviditet men sa i uke 6.
Hatt 2 fryseforsøk, første ble jeg ikke gravid, andre fryseforsøk er nå kommet til uke 34 i magen :Heartblue:Heartblue:Heartblue
Mye mindre medisiner med fryseforsøk enn fersk, mindre sprøyter og mindre bivirkninger.
Første fryseforsøk hadde jeg styrt syklus med hjelp av femar, og så teste etter eggløsning, satte ovitrelle for å sikre eggløsning.
Andre forsøk ble det styrt med progynova, litt mer bivirkninger med dem, men gikk fortere før innsett. Og det funka for meg. Hadde også blodfortynnende, og cyclogest og metformin. Gikk på medisinene til uke 12 ca.
 
2 gjennomførte fryseforsøk i styrt syklus, flere avbrutte.

1 forsøk: progynova. 6 mg/dag, avbrutt pga follikelvekst
2 forsøk: progynova 6 mg/dag frem til første kontroll, trappet opp til 8 mg/dag, avbrutt pga tynn slimhinne
3 forsøk: progynova 8 mg/dag og cyclogest, innsett av blasto, men negativt forsøk
4 forsøk: progynova 8 mg/dag, avbrutt pga tynn slimhinne
5 forsøk: progynova 6 mg/dag + estradotplaster og cyclogest. Innsett av blasto på slimhinne under 7 mm, positivt forsøk og vellykket graviditet.

Hopper litt inn i denne tråden her jeg. Hvor tynn var slimhinnen når det ble avbrutt? Jeg var på ul i går cd 10, og min var 5,7 mm, så skal tilbake i morgen for å sjekke. Livredd mitt forsøk også skal bli avbrutt. Aldri hatt fryseforsøk før. Hva er liksom grensen på slimhinna?
 
Hopper litt inn i denne tråden her jeg. Hvor tynn var slimhinnen når det ble avbrutt? Jeg var på ul i går cd 10, og min var 5,7 mm, så skal tilbake i morgen for å sjekke. Livredd mitt forsøk også skal bli avbrutt. Aldri hatt fryseforsøk før. Hva er liksom grensen på slimhinna?
De vil helst ha slimhinne på 7mm eller mer, så de første gangene fikk jeg avbrutt på slimhinner på 6,3 og under. Siste forsøk (som endte i graviditet og ei lita jente) ble imidlertid gjennomført med slimhinne på 6,7 mm om jeg husker riktig, da det virket så usikkert om jeg kunne få tykkere slimhinne enn det.
 
Jeg har tre fryseforsøk i naturlig syklus bak meg. Mitt første fryseforsøk, i mars 20, resulterte i en nydelig gutt som nå er 1,5 år.
Andre fryseforsøk, i mars i år ble negativt.
Tredje fryseforsøk resulterte i graviditet, jeg er bare 4+6 men håper at det skal holde hele veien.
Alle mine fer forsøk er med fem dagers blastocyst, har gått på Cyclogest og Estradot som støttemedisiner.
Jeg ble aldri gravid på ferskinnsett, har 4 av dem bak meg.
 
Lillebror er styrt frys.

Estradot før innsett, og så lutinus + cyclogest til uke 12. I grunn veldig greit :)
 
Medisinering ved FER beror mest på om klinikken velger at innsett skal være i hormonstyrt syklus eller i naturlig syklus. Har du regelmessig syklus til vanlig, kan de fint velge innsett i naturlig syklus, det kan i prinsippet gjøres uten noen som helst medisinering.

Noen klinikker kan til tross for regelmessig syklus, foretrekke innsett i styrt syklus med medisinering på forhånd, fordi din syklus og tid for eggløsning da kan reguleres. Det gjør det enklere å tilpasse timeplanen til klinikken, noen opplever det mer forutsigbart også.

I styrt syklus har jeg tatt progynova på forhånd for å hindre naturlig eggløsning. Ellers progesteronstøtte som lutinus, duphaston, cyclogest. I naturlig syklus har jeg fått ovitrelle for å treffe eggløsning optimalt, og progesteronstøtte selv om kroppen egentlig skal klare seg uten. Tror de fleste får progesteronstøtte til tross for naturlig syklus.

Har også fått annen støttemedisinering som klexane, prednisilon, mm., men det har ingen sammenheng med at det er fryseforsøk. Har blitt gravid etter innsett av fine blastoer på både frys og fersk, men har mistet. Er gravid i uke 35 etter ferskforsøk. Tenker at fersk vs frys ikke har noen sammenheng med om forsøket blir vellykket. Begge deler kan fint bli baby. ❤️
 
Fikk beskjed av klinikken at dem bruker ofte naturlig syklus i forhold til frys da kroppen ikke er proppet full av medisiner, klinikken sa dem hadde bedre resultat ved frys enn fersk
 
Back
Topp