Fryse vaffler?

carinasverden

Forumet er livet
I det siste har jeg bakt mye osv. Har lyst til å legge unna noe av det jeg baker til evt barselbesøk eller latedager[:D]
Har allerede noen boller og noen piroger i frysern.
Kan vaffler også fryses og varmes igjen, eller blir de dårlige da?
Kan liksom ikke se noen grunn til at de skal bli dårlige, men vil ikke risikere å ødelegge mat så[8D]

Tror ikke det er sånn kjempeideelt å fryse vafler, men vaffelrøre kan du fint fryse!!

ORIGINAL: Julie*Lucas

Tror ikke det er sånn kjempeideelt å fryse vafler, men vaffelrøre kan du fint fryse!!

okay... synd...[&o]

ORIGINAL: carinasverden

okay... synd...[&o]

Men jeg vet ikke helt sikkert asså, bare tenker meg det!

http://www.google.no/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&rlz=1T4TSEH_noNO365NO365&q=fryse+vafler

Fant dette da jeg googla "fryse vafler"

Det går sikkert bra, men blir nok ikke like gode vafler ;p Har aldri gjort det selv, men ser for meg at de blir veldig mjuke. Det beste (synes jeg) er litt sprø vafler som man bare får rett ut fra vaffeljernet :) Tror heller jeg ville ha fryst røra, tar jo ikke mange minuttene å steke noen vafler :)

ORIGINAL: lillebebis

Det går sikkert bra, men blir nok ikke like gode vafler ;p Har aldri gjort det selv, men ser for meg at de blir veldig mjuke. Det beste (synes jeg) er litt sprø vafler som man bare får rett ut fra vaffeljernet :) Tror heller jeg ville ha fryst røra, tar jo ikke mange minuttene å steke noen vafler :)

Var akkurat det jeg også tenkte

Men det går jo fint å fryse lapper...Hm....

Men lapper er jo litt mer mjuk i utgangspunktet, de blir ikke like sprø som nystekte vafler med litt ekstra smør i røra (nam!) ;p

ORIGINAL: lillebebis

Men lapper er jo litt mer mjuk i utgangspunktet, de blir ikke like sprø som nystekte vafler med litt ekstra smør i røra (nam!) ;p

Så sant, så sant

hmmm. tror jeg skal prøve å fryse ferdige vaffler, kanskje det er godt. hvis man vil ha litt sprøhet så setter jeg på lett grill en liten stund etter tining i micro.
Hvis det ikke blir bra så får jeg bare la være å gjøre det igjen[8D]

Jeg synes steking av vaffler er litt langtekkelig arbeid nemlig, akkurat som å steke pannekaker... *lat*[:D]

Back
Topp