Fryse ned morsmelk?

En tråd i 'Mai 2012' startet av KirstenJ, 5 Aug 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. KirstenJ Flørter med forumet

Litt trist, men også veldig godt...;) Ida får flaske for første gang, og det går supert:) Men... Jeg skal på jentetur en helg, og skal prøve å pumpe opp melk. Hva gjør jeg når jeg skal fryse ned? Fryse ned det jeg får ut, eller kjøle ned og samle opp til hele måltider? Noen med erfaring å dele? Hvor mye bør jeg beregne i porsjonen? Nå fikk hun 110 ml. Og holder det med 20 porsjoner for en helg? Hun pleier spise 7-8 ganger pr dag... Er 4 ekstra nok, eller ville dere hatt mer? Noen gode tips der ute?

2. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Tror ikke du bør samle det, men fryse ned etter hver pumping.

3. Beate Elsker forumet

Jeg vet ingen ting om mengde da jeg nesten bare har ammet hele tiden, men du kan jo ha noen bokser med mme på lur i tilfelle du får for lite?

Når det gjelder frysing leste jeg på ammehjelpen.no at man kan helle fersk melk rett i en beholder med frosset melk, så lenge mengen frosset melk er større en mengden med fersk. Det er jo anbefalt å fryse ned så raskt som mulig etter utpumping så da vil jeg tro dette er bedre enn å samle opp i kjøleskapet. :)

4. LadyOnHeels Elsker forumet

her er en link fra ammehjelpen om hvordan du oppevarer morsmelk :) 

mm skal fryses med en gang! og det lukter/ smaker veldig rart når du varmer det opp igjen pga jernet. 

Del denne siden