Fryse ned middager

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Med to små i hus, regner jeg med at de første ukene etter fødsel vil bli forholdsvis hektiske. Derfor tenker jeg at det vil være veldig greit å lage istand og fryse ned en god del middager i forkant, slik at vi får næringsrik og god middag uten å bruke for mye tid på dette de første ukene. Er det noen som har tenkt til å gjøre det samme? Og/eller som har forslag til hva som egner seg som «frysermat»? :)
 
Gryter, supper og gratenger er supert å fryse ned :) Vi skal nok gjøre litt av det samme her. Lager noen doble porsjoner fremover, så blir det heller ikke masse ekstra stress nå :)
Tenke også fryse inn litt bakst til diverse barselbesøk første tiden. Hyggelig å ha noe å by på ;)
 
Det samme tenker jeg! Kommer til å jevnlig fryse ned brød, bakst, middager osv :)
 
Tenker at det blir litt fryst ferdigmat de første ukene. Også kommer de sunne middagene tilbake etter hvert :p
Lager kanskje litt mat som vi fryser ned, får se hva energien strekker til med.
 
Sniker fra mars[emoji5]
Jeg lager alltid for mye og fryser ned i aluminiumsformer når vi lager hjemmelaget lasagne eller fiskegrateng, ungene elsker det og mannen syns det er fryktelig greit å få lage slike middager så ungene får gode og næringsrike middager selv om jeg ikke er hjemme. (Han er ingen kokk[emoji28])
Ellers har jeg alltid bokser med f.eks pizzafyll som like gjerne kan brukes som spaghettisaus eller i pizzaboller i fryseren.
Andre gratenger og gryteretter er også gull verdt å fryse ned[emoji1360]

Ellers er jeg veldig «fan» av middager som lager seg selv[emoji23] f.eks rotgrønnsaker med kyllingfilét i ovnen med ris og saus eller lignende[emoji4][emoji1360]
 
Synes det er veldig lurt :) Har en skjønn og god mor som kommer i januar og lager mat og bakst vi kan fryse ned <3 Vi har også tenkt at vi i løpet av de første ukene kanskje unner oss Adams matkasse eller noe i den duren ;) Da slipper vi å dra ut og handle så mye middagsrelatert!
 
Har også tenkt å fryse ned div :) både middager, brød og litt annen bakst :)
Men er litt tom for ideer til middagsretter som kan fryses ned. Kanskje pølsegrateng med grønnsaker, hjemmelaget pizza, grønnsaksuppe med saltkjøtt/pølse.
 
Vi pleier å lage mye mat i store posjoner som vi fryser ned, gryteretter, indisk, supper o.l. Kommer nok til å lage litt ekstra i tiden frammover også... også blir det nok endel julematrester :)
 
Har begynt å tenke på at det kanskje kunne vært lurt, ja! Pleier alltid å ha grønnsakssuppe i frysen, men tenke å lage litt lasagne, kjøttboller og kjøttkaker og hive nedi også [emoji4]
 
Nei d får far i huset ordne hvis jeg ikke orker. Har ikke vært noe problem med de to andre egentlig [emoji85][emoji23] aldri tenkt på...
 
Kommer ikke til å fryse ned noe. Har 5 barn fra før, så det å lage middag skal vi alltids få ordnet. Bare være flink å lage middamiddagsliste for en hel uke i slengen - så vi slipper handle hver eneste dag.
Og kommer det besøk (regner med at vi vet det bittelitt i forveien), tar det ikke lange tiden å slenge sammen noen lapper eller noe sånn.
 
Back
Topp