Fryse ned melk?

Evette

Gift med forumet
Har en liten gutt på 2 mnd. Amminga går kjempebra, men tenker og introdusere flaske for og kanskje få litt mer fri hender nå som jul og diverse andre ting melder seg.
Viss jeg nå klarer og bli venn med pumpa kan jeg kanskje fryse ned litt melk også, men hvor mange ml i hver pose fryser jeg ned sånn rent praktisk? Viss lillemann tar flaske så tenker jeg at pappaen kanskje ka gi flaske 1 gang om dagen, men aner jo ikke hvor mye mini spiser i et måltid:p

Vi gjorde det slik, og var en periode hvor det var veldig greit å ha melk i fryseren slik at bare det å dra på butikken uten å stresse ble mulig :). I starten frøys jeg alltid ned ca 100ml (var rundt juletider i fjor, mini var da 3mnd) men det ble sjelden drukket opp. Utover vinteren når han spiste litt mer frøys jeg ned noen 150ml poser, og noen med kun 50ml. Kan ikke huske at vi traff akkurat noen gang - men hadde han drukket opp alt så hadde vi jo tint mer helt til han ikke ville ha mere. Så frys litt ned forskjellig, og prøv deg frem, men noe mer enn 100ml pr måltid når han er så liten trenger du nok ikke.

Du kan jo begynne med å gi han det du har pumpet uten å fryse først. Så merker du fort hvor mye han trenger. Mener det var ca 50 i starten også opp til ca 100-120 ved tre mnd. Men det er nok veldig individuelt.
Utrolig deilig med litt fleksibilitet om den lille tar flaske :happy:

Du kan jo begynne med å gi han det du har pumpet uten å fryse først. Så merker du fort hvor mye han trenger. Mener det var ca 50 i starten også opp til ca 100-120 ved tre mnd. Men det er nok veldig individuelt.
Utrolig deilig med litt fleksibilitet om den lille tar flaske :happy:
Ja, han fikk flaske i går. Han våknet mens jeg pumpet så da prøvde jeg får å se om han godtok den. Han slukte 50 ml uten å stusse over flaska engang:D I dag fikk jeg ikke tid, men skal prøve på nytt i resten av uka å satse på det går like greit!

Ja, han fikk flaske i går. Han våknet mens jeg pumpet så da prøvde jeg får å se om han godtok den. Han slukte 50 ml uten å stusse over flaska engang:D I dag fikk jeg ikke tid, men skal prøve på nytt i resten av uka å satse på det går like greit!

Høres ut som en veldig god start!
Lykke til :happy:

Back
Topp