Fryse ned mat

Jeg lager lasagne (flere former på en gang), diverse gryteretter, koteletter kan være ferdige, karbonader, ovnsbakt kylling you name it, det meste går jo. Men jeg er IKKE enig med de over som sier at det er ok å fryse poteter. Lagde masse lapskaus noen flere ganger, og ingen likte potetene i dem! De blir melne, og ikke gode i smaken...
Det kommer kanskje ann på type potet (selv om jeg har prøvd mye forskjellig uten problemer)? :)

Jeg liker IKKE lapskausen hvis den blir varmet i mikro (da blir de melne), men i gryte så er smak og konsistens helt lik som når vi lager den :happy:

Synes også poteter som har vært i frysern blir udigge, men det går an at mannen skreller poteter, og koker de. Evt kjøpe ferdig skrelte. I gryter kan de jo tilsettes ferdig kokt når man varmer det opp.

Forresten lurt tips det med aluminiumsformer. Det har jeg hverken tenkt på, eller hørt om før :)

Fiskegrateng, lasagne, gratenger, plukkfisk er det jeg kommer på i første omgang.

Lykke til med operasjon!

Jeg lager lasagne (flere former på en gang), diverse gryteretter, koteletter kan være ferdige, karbonader, ovnsbakt kylling you name it, det meste går jo. Men jeg er IKKE enig med de over som sier at det er ok å fryse poteter. Lagde masse lapskaus noen flere ganger, og ingen likte potetene i dem! De blir melne, og ikke gode i smaken...
Det var akurat vad eg var redd för att det skulle skje

Så goe tips eg har fått tusen takk.
Eg skall nog kjöpe in aluminiumsformer enkelt og greiet slipper me oppvask etterpå:p

Back
Topp