Fryse lasagne?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det noen som har prøvd å fryse lasagne? Hvordan gjorde dere det? Skal den da stekes helt ferdig før den legges i fryseren? Det går vel ikke å få den hel ut av formen, så jeg må vel fryse den med lasagneformen min på?

går helt fint å fryse ja[;)] jeg bruker bare å lage den klar, og fryse den ned. Steker den ikke først nei. Fryser den ned i ildfastform, som jeg dekker med folie[:D]

Takk for svar![:)] Skal den stekes mye lengre enn vanlig når jeg tar den opp da? Siden den er dypfryst?

Bruker å ta den opp av fryseren om morgenen før jeg drar på jobb, så setter jeg den i ovnen når jeg kommer hjem[:)] hvis du ska sette den stiv frossen i ovnen bruker den lang tid, og må dekkes med folie for at osten ikke skal bli svidd før resten er ferdig[:)]

Tusen takk![:)] Jeg må ha slikt inn med teskje, men nå tror jeg at jeg har forstått hvordan jeg skal gjøre det. Tenker det er greit å fylle opp fryseren med litt forskjellig før babyen kommer.[:)]

Lurt å fylle opp fryseren ja..tiden strekker liksom ikke til rett etterpå[:D] Et lite tips så har dem på europris engangsformer i aluminium. kanskje 10 i en pakke til ca 20 kr. (husker ikke helt antallet da)

Så lager jeg lasagne, fiskegrateng, pølsegrateng ol i disse formene og fryser ned. [:)]

Back
Topp