Frykter utbrudd av meslinger

Jeg ble skremt, jeg! :O
----
Jeg vaksinerer mitt barn, det er ikke snakk om noe annet!

Og det er som en annen sier at det alltid fins noen som tjener seg rike på det, men gjelder ikke det alt? ;)

Jeg ble også skremt!
Og hun syns at vi bare skal kutte alle vaksinene, har hun i det hele tatt peiling på hva feks sykdommen polio kan gjøre med folk?!?! Jeg får utslett av sånne folk -.-

Jeg ble også skremt!
Og hun syns at vi bare skal kutte alle vaksinene, har hun i det hele tatt peiling på hva feks sykdommen polio kan gjøre med folk?!?! Jeg får utslett av sånne folk -.-

Uff, tenker på en gutt i barnehagen til vesla. Han hadde dødd før han var 10 dersom folk skulle høre på den dama. :S

Jo det er jo alltid noen som blir rike ;-)
Gjelder både mat, klær, sko, elektronikk osv ;-)

Så hvorfor gamble med livet liksom :p

Hvorfor gamble? Vel, de stakkars barna kan bli ømme i lårene og i verste fall få feberkramper! :meh: (Edit: kom kanskje dårlig fram at dette er ironi, det er ironisk ment altså :p)

Hentet fra fhi:
Det kan komme bivirkninger som smerter, rødhet og hevelse på stikkstedet, litt vondt i kroppen og feber etter vaksinasjon. Disse bivirkningene er imidlertid lette og ufarlige sammenlignet med sykdommene vi vaksinerer mot.
Feber som skyldes vaksine, kan hos enkelte barn føre til feberkramper. Disse skal behandles helt som feberkramper av annen årsak. Ved høy feber i forbindelse med vaksinasjon, er det viktigste å utelukke at feberen skyldes noe annet som trenger behandling, for eksempel alvorlig infeksjonssykdom. Foreldre bør derfor alltid ta kontakt med lege hvis de er bekymret for barnet etter vaksinasjon.

For guds skyld; heller feberkrampe av feber etter vaksine enn død/alvorlige skader av sykdom som kunne vært unngått hvis ungen hadde blitt vaksinert mot dem. Jeg ser bare ikke logikken i å ikke vaksinere :s

Last edited:
Er det mulig å si noe sånt? Jeg er glad for vaksinene. Og å si at man ikke trenger dem blir tåpelig. Det barna blir vaksinert mot kan jo være dødelig. Er barn som dør av de sykdommene hele tiden. Føler jeg ble skikkelig forbanna på den dama. Min datter får alle vaksine og vi fikk også det. Hjernehinnebetennelse kan føre til at barn blir hjernedøde, mange sykdommer kan føre til store skavanker og sterilitet. Er jo ett problem i mange land at det blir født for få barn, men det å utsette dem for sånne ting er greit. Sånne homeopater har mye rart for seg.

Hvorfor gamble? Vel, de stakkars barna kan bli ømme i lårene og i verste fall få feberkramper! :meh:

Hentet fra fhi:
Det kan komme bivirkninger som smerter, rødhet og hevelse på stikkstedet, litt vondt i kroppen og feber etter vaksinasjon. Disse bivirkningene er imidlertid lette og ufarlige sammenlignet med sykdommene vi vaksinerer mot.
Feber som skyldes vaksine, kan hos enkelte barn føre til feberkramper. Disse skal behandles helt som feberkramper av annen årsak. Ved høy feber i forbindelse med vaksinasjon, er det viktigste å utelukke at feberen skyldes noe annet som trenger behandling, for eksempel alvorlig infeksjonssykdom. Foreldre bør derfor alltid ta kontakt med lege hvis de er bekymret for barnet etter vaksinasjon.

For guds skyld; heller feberkrampe av feber etter vaksine enn død/alvorlige skader av sykdom som kunne vært unngått hvis ungen hadde blitt vaksinert mot dem. Jeg ser bare ikke logikken i å ikke vaksinere :s
Absolutt helt enig!

Død er jo det aller verste!!

Stakkars små søte gull som skal skjermes for alt :-o

Lurer på hva de tenker om andre medisiner, som "de vanlige" astma og diabetes. Skulle ikke de heller fått medisinsk hjelp, for det er jo så mye bedre å dø... Slike folk burde ikke få plass i media!

Lurer på hva de tenker om andre medisiner, som "de vanlige" astma og diabetes. Skulle ikke de heller fått medisinsk hjelp, for det er jo så mye bedre å dø... Slike folk burde ikke få plass i media!

Nei, hva skal man med medisiner og leger i det hele tatt? Folk overlevde da i steinalderen. :P

Mine fullvaksineres.

Jeg er ikke skeptisk til de gamle, vanlige barnevaksinene, men nye vaksiner, slik som svineinfluensavaksinen, er jeg skeptisk mot.

Det som er tingen er jo at alle medisiner og vaksiner har bivirkninger, selv det du får kjøpt reseptfritt på butikken. Det som kan ha skjedd med svineinfluensavaksinen er at siden et så stort folketall tok den samme (nye) vaksinen samtidig, så ble bivirkningene veldig synlige. Det ble jo et mediehysteri rundt alt fra sykdommen til vaksinen.

Jeg er enig at det ikke er nødvendig for alle å ta f.eks. influensavaksinen, men for utsatte grupper som unge barn og eldre kan det være livreddende. Også for helsepersonell er det et svært flott tilbud.

Legemidler skal ikke bli introdusert uten strenge kontroller. Noen legemidler er mer skadelige, men da følges prinsippet hvor det veies opp med ulemper mot fordeler. Er det verdt risikoen med noen bivirkninger mot å kunne hjelpe mot sykdommen? I noen tilfeller er det et klart ja.

:)

Last edited:
Back
Topp