Frykter store utrbudd av meslinger(link)

bondekone

Forumet er livet
Hva tenker derre om at faren for et stort utbrudd av meslinger kan komme?
klipt ut fra vg
De som unngår å vaksinere barna sine, fordeler seg på tre grupper. Den første er personer som mener det kan være en sammenheng mellom vaksine og autisme. Dernest er det det antroposofiske miljøet, som mener det er sunnere å få meslinger enn å vaksinere seg.

Den siste gruppen er rett og slett litt likegyldige fordi de ikke har måttet forholde seg til meslinger og ikke oppfatter smitten som noe problem.

- Vi oppfordrer helsepersonell om å følge opp. Vi er svært opptatt av å holde høy dekning, sier Rønning.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015207

Jeg tenker at en bør vaksinere så lenge en kan, så sandt det ikke ligger noe medisinsk bak som gjør at en ikke bør ta den,
Vet mange tenker at det er litten sansynlighett at de kan bli smittet,men slik ting er idag så er det større sjanse en før for at en kan ta med seg smitten eller får den

Jeg kunne ønske det var mulig å få vaksinene i tre forskjellige doser, og ikke én.

Nå er også vi vaksinert her i huset (eller jeg vet faktisk ikke om mannen er vaksinert)

Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil vaksinere ungene sine jeg da..det er ikke bevist at ungene kan bli autister av vaksinen, autisme bryter jo ofte ut i den alderen de får mmr vaksinen så det er nok bare at foreldre må ha noe å skylde på.

Når så mange som 500.000 dør i året av meslinger og at pga vaksinering har de kuttet dødsfallene med rundt 4,5 mill i året sier det seg selv at det er veldig farlig! Heller en minimal sjanse for en autistisk unge enn en alvorlig syk eller død unge!

Rebecca85 skrev:
Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil vaksinere ungene sine jeg da..det er ikke bevist at ungene kan bli autister av vaksinen, autisme bryter jo ofte ut i den alderen de får mmr vaksinen så det er nok bare at foreldre må ha noe å skylde på.

Når så mange som 500.000 dør i året av meslinger og at pga vaksinering har de kuttet dødsfallene med rundt 4,5 mill i året sier det seg selv at det er veldig farlig! Heller en minimal sjanse for en autistisk unge enn en alvorlig syk eller død unge!

Det er faktisk bevist at forskningsresultatene denne ene forskeren kom med, etter en studie ikke er riktige engang. Men allikevel stoler folk hardnakket på disse resultatene. Masse feil med hele studien, og det har i ettertid vært bevist at det er umulig å få samme resultatet igjen.
Eneste sammenhengen mellom MMR vaksinen, og autisme, er at man først ser tegn på autisme, i samme tidsrom, som når vaksinen blir tatt. De barna som er autister, hadde blitt det uavhengig av om de hadde tatt vaksinen eller ikke.

Jeg har en lillesøster med alvorlig autisme og det har aldri vært noen som helst mistanke om sammenheng mellom vaksina hun fikk som lita. Hun viste allerede en del små tegn på autismen før hun fikk vaksina, men det var ikke før en stund etter at det ble veldig tydelig. Kan jo forstå dem som da knytter det sammen hvis de ikke har sett tegnene før. Men autisme er medfødt og ikke noe man får av ei vaksine. Mine foreldre var nok ekstra oppmerksomme fordi vi har en del autisme i familien så det var ikke noe totalt ukjent da de så at søsteren min utviklet seg annerledes. 

Jeg tenker at det er større sannsynlighet for at barn blir smittet med meslinger enn at de får en sterk reaksjon av vaksinen så derfor velger jeg å vaksinere mitt barn. Meslinger er en av de alvorligste barnesykdommene og det er en grunn til at vi skal vaksineres for den. Det finnes i dag ikke noen behandling mot meslinger og jeg som mor hadde fått kjempedårlig samvittighet om jeg valgte bort vaksinen og mitt barn hadde fått melsinger og blitt veldig dårlig.

Jeg forstår veldig godt at folk er skeptiske til vaksiner, og jeg tror det er veldig viktig å være det. Men da er det også viktig å sette seg godt inn ting.

Det jeg tenker om MMR-vaksinen er at det er uheldig at småbarn skal vaksineres mot røde hunder og kusma, som ikke egentlig er så veldig farlige barnesykdommer. Røde hunder er derimot veldig uheldig for gravide kvinner, og jeg forstår jo at man derfor ønsker at alle vaksinerer seg, inkludert småbarn, for å hindre riskiko for smitte. Det er jo selvfølgelig et viktig poeng, men i en ideell verden skulle jeg ønske jeg kunne ha utsatt denne vaksinen tilbarna mine. Noen ønsker at kun jenter skal få tilbud om denne vaksinen når de kommer i tenårene. Jeg vet ikke om jeg er enig i dette, for det er veldig sannsynlig at det ville føre til en oppblomstring av denne sykdommen.

Meslinger er en av de mest alvorlige barnesykdommene. Det er absolutt en sykdom man bør ha respekt for.

Så jeg har valgt å følge det vanlige vaksinasjonsprogrammet for mine barn, men jeg valgte å ikke vaksinere mot svineinfluensa...

Man vet fortsatt ikke alt om bivirkningene til all denne vaksineringen, og folkehelseinstituttet gir veldig ensidig informasjon. Jeg vil vel si at episoden med vaksinering av småbarn under svineinfluensaepidemien gikk litt lengre enn nødvendig. Sånt skaper jo usikkerhet og skepsis hos folk det også.

Back
Topp