Frykten overtar :-/

Fargeklatten

Gift med forumet
Jeg er så redd! Skjelver og har gjort det i hele dag :'( Er så redd. Har skikkelig ubehag der nede i dag, kjennes ut som mensen er like rundt hjørnet på en måte. Og jeg går på do å sjekker hele tiden...i sted kom det en bitteliten rosa dropa på papiret, men tror det er fordi jeg har tørka meg så mye for det kom ikke mer. Frykten holder på å ta over helt her...

Var jo til lege, men hjalp lite. Fikk henvisning til ul, men ikke fått innkalling enda. Har kontor i samme bygg som jordmødrene, så skal prøve å snike meg inn dit. Måtte bare dele det med noen, føler meg så alene.

Huff.. vet ikke helt hva jeg skal si til deg jeg... høres ikke ut som om du har det noe særlig! Men jeg sender deg en stor klem og krysser alt for at alt ordner seg :)

Det trenger ikke være noe , har også opplevd det med følelsen at mensen kommer, senest i går. Men detgår over etter noen timer. Håper alt går bra ??

Uff dette var ikke noe morro:( Er det ei stund siden du var på do og fikk rosa? Kan jo bare snakke for meg selv, men da min SA begynte, tok det ca. 15-20 minutter, fra svakt brunlig nesten usynlig utflod, ble til rødt. Grunnen til at jeg i det hele tatt gikk på doen, var fordi jeg begynte med en veldig sår/vond(svaaaakt på dette tidspunktet) murring i magen. Ikke helt likt som mensen, var sårere, kanskje litt stikkende. Vanskelig å beskrive. Dette økte gradvis på, ganske kjapt i takt med utflod-> blødning. Så i mitt tilfelle skjønte vi veldig kjapt hva som holdt på . Er viktig å huske på at slimhinnene er mer fylte med blod! Tror det er svært få svangerskap med null blødninger. Krysser fingrene for deg!

Takk for svar og klemmer <3

Tror denne frykten gjør at jeg ikke klarer å kjenne noen symptomer heller, føler meg lite gravid, noe som igjen øker frykten min. For en ond sirkel jeg gått inn i :P

jeg forstår deg godt. sender deg mange klemmer.

hadde en del mer blødninger enn deg i starten og legen sa da at det bare var småblødninger og at det var normalt, jeg undersøker jo mer og sånn, men det er fordi blødningene har økt på etter den legetimen og vart i mange dager (1 uke nå).

lykke til og ta kontakt med legen om du synes frykten overtar for mye.

Tusen takk for klemmen, Delphi. Hørtes ikke noe godt ut å gå med blødninger så lenge...har du smerter samtidig eller? håper virkelig at det bare var uskyldig blødning! Har du vært til legen igjen?

Jeg gikk meg en tur inn til jordmor (hun har kontor i samme bygg), hadde sneket så mye så hun forsto at jeg var gravid før jeg kom inn. Snakk om å være lett å lese! Men fikk snakket litt med henne, og hun fikk tatt ned frykten noen hakk og det er deilig. Det var så deilig å snakke med noen som tok seg tid, som kunne forklare, og som forstår hva jeg snakker om. Kunne bare stikke innom igjen hvis jeg trenger det :)
Tusen takk for alle svar altså, så glad jeg har dere jenter

Uff, stakkars deg - det må være forferdelig vondt å gå og være så redd hele tiden :(
Kunne det vært en idé å bestilt en time til UL selv? Da må du jo betale for den, men det er det kanskje verdt? (Uten at jeg aner noe om din økonomi selvfølgelig... Skjønner at det ikke alltid er budsjett for sånt.) Ser at du er 7 uker på vei, og da kan de i hvert fall fint se at det er liv der inne <3 Ellers så hadde jeg heeelt sikkert ikke klart å holde meg unna dersom jeg jobbet i samme bygg som jordmor :P

Jeg har hittil vært superavslappet; vært glad for lite symptomer (les: plager) og levd som normalt. Så i helga sjaua jeg skikkelig, og rydda på boden og i garasjen. Mandag fylte jeg hengeren alene - det sier seg selv at det ble mye løfting og bæring. Tirsdag morgen oppdaget jeg rosa slim... Jeg gikk liksom rett i kjeller'n! Enda jeg har opplevd blødninger (mer enn dette) i alle de tre foregående svangerskapene, og har fått tre friske flotte unger. Så i går lå jeg rett ut. Turte ikke gjøre NOEN ting! Vet at det ikke skal ha noe å si fra eller til, men følte i hvert fall at jeg gjorde dte jeg kunne... ;) Var bittelitt rosa på papiret i dag morges også, men ikke noe mer enn i går, og ikke noe "verre" (rødt)... Så jeg har roet meg litt, men prøver å ikke styre så fælt. (Må løfte da, for jeg har en toåring hjemme fra bhg med omganssjuke :/)

Sender deg en klem, og håper at du klarer å senke skuldrene litt. Husk at babyen har godt av en avslappet mamma <3

delphi skrev:
jeg forstår deg godt. sender deg mange klemmer.

hadde en del mer blødninger enn deg i starten og legen sa da at det bare var småblødninger og at det var normalt, jeg undersøker jo mer og sånn, men det er fordi blødningene har økt på etter den legetimen og vart i mange dager (1 uke nå).

lykke til og ta kontakt med legen om du synes frykten overtar for mye.

Hvordan går det med deg nå? Fremdeles blødninger?
Håper virkelig de snart gir seg altså, for det er pyton å gå sånn og være bekymra :( *Klem*

Så deilig at du har lite plager, novermbergull! som førstegangsgravid så tenkte jeg at dere som har flere barn sikkert er mye roligere som har vært igjennom alt før. Men sånn er det jo sikkert ikke alltid :P Forstår godt at du la deg rett ned, jeg. Da vet man jo at man i hvert fall ikke gjør noe "galt". Hadde egentlig aldri trodd at blod skulle bli så skummelt, men når det ikke skal være der, da blir det sånn. 

Hjalp godt med en prat med jordmor. Jeg er jo fortsatt veldig redd, og har vanskelig for å tro at det faktisk er en baby der. Men som jordmor sa, viser testen positivt må man jo bare tro på det, og ta vare på kroppen og spise sunt. Jeg må faktisk prøve å ta det innover meg at jeg ER gravid  Du har så rett novembergull! Jeg skal prøve å slappe så godt av som jeg kan i dag -> filmkveld med mannen <3

Så godt at du fikk prate med jordmor! Herlig med sånne mennesker som bare skjønner at du trenger å lufte tankene litt, og som kan berolige i hvert fall litt :) 
Vet veldig godt at det ikke er så lett gjort som det er sagt dette med å slappe av da... Haha :D Men filmkveld med mannen høres veeeldig fornuftig og digg ut ;) Kos dere!

Ja, hun er så tålmodig og vet du! Hun mente bla at jeg kjente så mye unehag i kroppen fordi jeg er så bevisst på det, og motsatt ifht symptomer; at jeg ikke klarer å kjenne det. men har tro på at det kan bli lettere nå. også fått time til ul neste fredag, så det blir bra :) Trodde det skulle bli litt merkelig siden vi er "kollegaer" men det gikk fint det :p ja, det er en kunst å slappe av, men ikveld skal jeg nok få ned pulsen litt :) har du blødd noe mer da?

Så bra - og time til UL og greier! Så godt at det ordnet seg litt for deg; høres jo ut som om du har klart å senke skuldrene litt... (Hjalp det med filmkveld?!)

Her er det fremdeles rosa slim (sorry ekle detaljer), men så lenge det holde seg sånn, så håper jeg det er ufarlig... 
Litt treg til å svare her - har en toåring med omgangssjuka, så har hatt litt å finne på... Haha :D

Novembergull med juniskatt skrev:
Så bra - og time til UL og greier! Så godt at det ordnet seg litt for deg; høres jo ut som om du har klart å senke skuldrene litt... (Hjalp det med filmkveld?!)

Her er det fremdeles rosa slim (sorry ekle detaljer), men så lenge det holde seg sånn, så håper jeg det er ufarlig... 
Litt treg til å svare her - har en toåring med omgangssjuka, så har hatt litt å finne på... Haha :D

Krysser fingrene for at det gårt over, at det er som de andre gangene. hehe, med omgangsjuka har du hatt litt å henge fingrene i ja:p Filmkveld hjalp ja :) men fikk litt panikk igjen når jeg la meg..så borte er det ikke, må jobbe med meg selv tror jeg :) grugleder meg til ul da, tror det blir mer virkelig da <3>

Back
Topp