Fryktelig!!!

Siffen

Forelsket i forumet
Jenta mi på 9 år skulle ha svømming i dag på Badeland, norges best overvåkte basseng. Men dette turte hun ikke pga en fæl opplevelse der i går i en bursdag ho var i. Ho og to venninner kom svømmende i en grotte der det er litt strøm slik at dem roterer rundt da de plutselig får se en lite gutt (4 år) ligge på bunnen, så snartenkt som de var fikk de tilkalt badevakten som kastet seg ut i, og mammaen til en av jentene hjalp til å ta han på land (pratet med henne i går og forstår henne godt når hun fortalte hvor jævlig det var å ta opp den livløse barnekroppen).
De startet raskt livredning og barnet skrek når ambulansen kom. På nyhetene i går sa de at det var alvorlig, men ikke kritisk.
Har prøvd å fortelle henne at siden han gråt så døde han ikke, og at de gjorde en KJEMPE jobb med å si ifra og at de trolig reddet livet hans.
Ho har drømt i natt og kom inn til oss i natt fordi ho ikke fikk sove. Hun tenker bare på denne gutten som lå helt livløs på bassengkanten.
Mammaen som hjalp til har pratet med lærer i går kveld å ble enige om å ikke presse jentene til å dra i bassenget i dag. Emilie bare gråt i går å nektet å bade der i dag.
Nå håper vi bare at gutten greier seg bra og at ingen skade har skjedd.
Kryssser fingrene for han.

stakkars jente! og gutten ikke minst

oj, dette var en skremmende historie.. litt skummelt med de der badelandene... men det nytter jo ikke å være hysterisk redd for å bruke de heller..

stakkars jenta di, denne hendelsen sitter nok i en stund.. men snakk om å være smart og flinke til å skaffe hjelp fra voksne.. du får skryte masse, fortelle om hendelsen osv.

godt at det endte godt i allefall.. får bare ikke håpe hun har fått skrekken fra badelande og vann generellt.. tror at jo fortere du får henne uti bassenge igjen desto bedre...

Det var det jeg å mente, men mamma og flere andre sa at vi ikke måtte presse dem. Jeg mente at hun kanskje kunne dra å bare se på slik at hun ikke oppfatter det som skremmende lengre. Får håpe de prater om det på skolen i dag.

uff... en sterk opplevelse for en 9 åring det der. får håpe det går bra med gutten og at jenta di får denne hendelsen litt på avstand etterhvert...

Mange klemmer[;)]

Huff. Det må være en utrolig ekkel opplevelse! Er sikkert ikke helt enkelt å takle for dem stakkars.. Bra det gikk fint med gutten da...

Uff, så forferdelig!
Rart at de ikke ble tilbydt hjelp, dette er jo en forferdelig opplevelse for en 9 åring.
Jeg hadde krevd oppfølging av det her.
Har de ikke hatt samtale med barna i det hele tatt?
Jeg var med å dro opp en gutt som druknet når jeg var 15 år, altså ikke barn.
Helikoper hentet gutten, men han døde desverre.
Rett etter helikopteret kom en ambulanse med helsepersonell som hadde en samtale med oss.
Vi hadde i ettertid samtale med foreldrene, men tror det var fordi de ønsket å høre hva som hadde skjedd.
Men vi ble også tilbydt etterbehandlig hos psykolog på sykehuset for å unngå at det skulle komme tilbake senere.
Jeg følte ikke behov for det da, og har ikke hatt noen problemer senere heller.

Men her det ett barn det er snakk om! Forlang oppfølging!

De har fått pratet med noen i dag da hun ble med på badeland, men badet ikke. Neste svømmetime skulle en badevakt være med dem i bassenget slik at de ikke følte seg utrygg. Politiet var der også så de fikk pratet med dem og de fortalte dem at gutten nå var sendt til Tromsø.
Leste selv at det var blitt kritisk for gutten med vann i lungene. Krysser alt for at det går bra med han.

Det var en kjempejobb datteren din gjorde. Det kan være lurt at hun får møte gutten igjen når det går bedre med han.

Uff.. Stakkars jenta di.. Ikke noen god opplevelse det nei.. ønsker dere lykke til iallefall[:(]

Fikk akkurat tlf fra læreren til Emilie der hun sa at info sjefen på badeland reagerte på Emilie sin reaksjon i dag. Hun var bekymret for henne. Hun kunne også desverre fortelle at gutten var nå død, men at dem ikke hadde gått ut i pressen med det.
Emilie er ute å rir nå med pappaen, men skal fortelle henne det senere i kveld. Gruer meg så mye, men tankene mine går til den stakkars familien.[:(]

skrekk og gru for en situasjon.. og så såååå tragisk utfall... håper det går bra med dattera de når du forteller hva som har skjedd. tror nok åpenhet er utrolig viktig nå.. og at hun blir satt litt i fokus.. og for all del ikke press henne til å bade men heller ta henne med å la henne ta det i sitt tempo.. ikke lett å være mor å vite hvordan en slik situasjon bør behandles... ønsker masse lykke til..

Back
Topp