Hvor langt skulle du vært på vei? Jeg ville bedt legen om en ultralyd jeg. Synes det er greit for å sjekke at det ikke er rester, i hvertfall når du mistet symptomene for en stund siden, så kan det jo være at det har ligget en stund. Da kan det hende kroppen din trenger hjelp til å få ut alt.
Hvis de finner rester på ultralyd, så får du nok valget mellom cytotec (abortpiller) eller å vente et par uker og se om kroppen får det ut da. Jeg valgte cytotec for å kunne prøve igjen raskt, og det fungerte helt ok for meg. Smertefullt ja, men fikk med en god del smertestillende (som jeg ikke kunne ta da jeg ammet), paralgin forte kunne jeg ta, og det tok det verste for meg.
Men det jeg skulle frem til, hvis du får cytotec, så opplevde jeg at infoskjemaet kun handlet om provosert abort. For meg var det veldig sårt. Infoen jeg fikk virket som den kun var tilpasset de som tok frivillig abort, så jeg ville advare slik at du er forberedt på det.
(Her er alt bra, 10+5 i dag og etter tre ultralyder klarer jeg å slappe av

Litt nervøs siden sykehuset sa jeg burde vente en mens, men det er visst en gammel "regel" som ikke er begrunnet medisinsk, kun for å lettere bestemme termin.)