Frykt for "missed abortion"

IdaG1989

Blir kjent med forumet
Jeg er i 5+5 i dag og begynte tidlig med symptomer som kvalme og god luktesans.. Men for en uke siden forsvant symptomene fra en dag til en annen.. Så nå er jeg redd for at det kan være en missed abortion...
Er det noen som har erfaringer med dette der det har gått bra/ikke bra?

Har ikke legetime før uke 10...

Jeg er i 5+5 i dag og begynte tidlig med symptomer som kvalme og god luktesans.. Men for en uke siden forsvant symptomene fra en dag til en annen.. Så nå er jeg redd for at det kan være en missed abortion...
Er det noen som har erfaringer med dette der det har gått bra/ikke bra?

Har ikke legetime før uke 10...

Det er veldig normalt at symptomer kommer og går :happy: men skjønner du er bekymra. Var veldig redd for dette selv. Kanskje du kan bestille deg en time til tul om en et par uker ?

Så godt å høre. Googler om SA og MA og da blir man veldig stressa for at ting skal gå galt.
Går rundt og håper jeg er kvalm i morgen

Du kan også ringe legen og be om å få måle HCG med noen dagers mellomrom for å sjekke stigning :) Det kan også kanskje hjelpe? Men ja, symptomer kan komme og gå, og gi både frustrasjon og skuffelse, men også glede når det viser seg at det gikk bra selv om man ikke ventet det :)

Det er hvertfall godt å høre at alt kan være bra selv om symptomene forsvinner. Skal på ferie en uke så ser an om symtomene kommer tilbake innen en uke ellers bestiller jeg nok legetime.. Har to fra før og er glad jeg fikk de tidlig. At det kunne gå galt tenkte jeg aldri på før Er 30 nå og tenker på alt som kan gå galt. Men det kommer vel med alderen
Tusen takk for svar ❤️

Nå er du veldig tidlig, så symptomene blir nok sterkere etterhvert..

Jeg har også skjønt at det kan komme og gå, og det er mange som ikke har symptomer i det hele tatt ved 5-6 uker. Jeg tenker også mye på det, håper alt går bra med dere.

Jeg har også skjønt at det kan komme og gå, og det er mange som ikke har symptomer i det hele tatt ved 5-6 uker. Jeg tenker også mye på det, håper alt går bra med dere.

Takk for svar❤️ Godt å høre at vi er flere. Får vel prøve å nyte at formen er bra
Håper det går bra med dere også❤️

Takk for svar❤️ Godt å høre at vi er flere. Får vel prøve å nyte at formen er bra
Håper det går bra med dere også❤️
Ja, det er vel ikke så mye trøst når man helst bare vil ha signaler på at det kommer til å gå bra.
Disse har jeg hengt opp på badet og på kjøkkenet, det hjelper å se de hver dag.

a+SuB2GtRYCiVzXssUORxw.jpg mZOG4rj8SrGlaAz3UDQOfA.jpg

Huff ja, det er jeg også engstelig for, selv om jeg fortsatt har symptomer. Hvor raskt forsvinner de ved en MA?

Huff ja, det er jeg også engstelig for, selv om jeg fortsatt har symptomer. Hvor raskt forsvinner de ved en MA?

Noen har vanlige synptomer helt til det blir oppdaga på ul dessverre, men det er veldig individuelt. Men kroppen støter det ikke ut, så tror jo fortsatt at en er gravid

Noen har vanlige synptomer helt til det blir oppdaga på ul dessverre, men det er veldig individuelt. Men kroppen støter det ikke ut, så tror jo fortsatt at en er gravid
Uff det er jo grusomt...
Krysser fingrene for at det ikke blir sånn

Uff det er jo grusomt...
Krysser fingrene for at det ikke blir sånn

Ja, det er jo verst tenklige... men kroppen ordner som regel alltid opp om det ikke er forenelig med liv! Heldigvis er ikke MA det mest vanlige, men SA, bare flere av oss som er litt mer uheldig..
Går jo som oftest helt fint:happy: prøv å ikke bekymre seg (vet at det er lettere sagt enn gjort), men nyte hver dag en er gravid❤

Kan det hende at symptomene sterkere hvis det er en ma? Eller er det lite sannsynlig? Tenker mye på ma jeg også. Jeg er 6+4 og tenker en privat tul i uke 7-8. Men jeg har blitt tydelig kvalm denne siste uken så håper jo på det beste ♥️

Kjære deg! Skjønner godt at ein er livredd for å miste babyen i graviditeten. Vi veit jo alle at det kan skje. Men hugs: sjølv om det ikkje er uvanleg å miste, er det oftare at det går bra! :Heartpink Denne podcasten tek for seg frykta for å miste og korleis ein kan møte denne frykta. Kanskje den har nokon gode tips?

Takk for beroligende ord! Det er godt å lese innleggene deres. Det føles vell bare som om det er så mange som har hatt en MA her inne.. Men er klart at det er flere det går bra med ❤️
Skal til legen om noen uker så ser om jef køarer å vente til det ❤️

Mine symptom dukket ikke opp før uke 6+4 da slo kvalmen i mot meg.. nå angrer jeg på at jeg ønsket meg symptomer.. er så dårlig om dagen og har lite energi. Er nå 9+0

Mine symptom dukket ikke opp før uke 6+4 da slo kvalmen i mot meg.. nå angrer jeg på at jeg ønsket meg symptomer.. er så dårlig om dagen og har lite energi. Er nå 9+0

Uff det skjønner jeg! Og det kommer sikkert jeg også til å angre på om jeg blir skikkelig kvalm.
Får håpe det går fort over for deg ❤️
Det jeg er mest stresset for er ikke at jeg ikke har symptomer, men at jeg hadde det og så plutselig forsvant de. Det kan jo være et tegn på ma. Selv om det også kan være helt normalt er det jo det verste man tenker ❤️

Back
Topp