Frustrert...

x1xtonje07

Forumet er livet
I morgen skal jeg til tannlegen med Emily klokken ni. fikk time tidlig, for niesen min pleier å komme klokken halv elleve på fredager... men så får jeg melding fra søsteren min i dag tidlig om at hun skal ha kjøretime i morgen klokken åtte, så hun kommer med datteren klokken halv åtte. så skriver jeg tilbake at det ikke går, fordi jeg skal til tannlegen klokken ni, noe jeg har sagt til henne for lenge siden. Da hun kom i dag for å levere datteren, klarer hun å si at JEG må finne en løsning på problemet...!!!

Jeg lot det ligge, men i kveld ringer hun meg igjen og spør om jeg har funnet en løsning. Jeg har prøvd å se om andre i familien kan ha henne om morgenen, men alle måtte på jobb. Så ringer min mor meg litt etterpå og nesten krever at jeg må finne en løsning på problemet, for jeg får jo lønn for å passe henne!! Da ble jeg ganske så provosert, for jeg får lusne 1500 kroner i måneden, og avtalen er at hun kommer senere på fredager, og hvis søsteren min har dummet seg ut ved å få kjøretime når jeg har sagt at jeg ikke kan ha henne, er det jo ikke mitt problem!! Jeg er kjempesliten for tiden, for Filip sover lite om natten, og vil opp klokken fem om morgenen, men det var ikke noe i forhold til søsteren min som taper penger og ikke får tatt oppkjøring i januar...

Nei huff, ble litt langt dette, men måtte bare få det ut...! Blir bare så overrasket over at de klarer å si at jeg må finne en løsning på problemet! Jeg har søren meg strukket meg langt utover de avtalene vi satte da jeg ble dagmamma  - har passet henne både sent og tidlig - og når jeg for en gangs skyld sier nei, så blir de sinte på meg!! [:@] Måtte jo si ja til slutt da... men var veldig klar på at jeg egentlig vil si nei, for jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal ha med meg to urolige babyer (midt i sovetiden) og samtidig ta meg av en litt engstelig Emily...! Min mor sa at jeg bare kunne sitte ute på venterommet, men jeg vil jo selvfølgelig ikke at min kjære på bare seks år skal gå inn til tannlegen alene! Hun trenger jo en hånd å holde i hun og!!

eller kanskje det bare er jeg som er vrang... [8|] jaja... natta jenter!! Nå har gutten min ringt, og jeg må komme meg i seng før filip våkner igjen!! 

ORIGINAL: *Mirakel Mamma*

fy søren så dårlig gjort...[:@]
når dere har en avtale så kan de jo ikke kreve sånt, og moren din burde jo forstå deg.
at det er tungt!!!

jeg hadde ikke gitt meg jeg. og må si at 1500 kr var lite for alt arbeidet..

håper de tar deg på alvor framover og forstår at når du ikke passer så er da ikke barnet ditt ansvar...

enkelte i min familie er utrolig trangsynte, og siden søsteren min bor hos mine foreldre har hun endel fordeler der ja... og så skriker hun høyest om det er noe [8|] er ikke så flink til det jeg... orker ikke krangle, spesielt når jeg er så sliten. Har flere ganger vært irritert over lønnen ja - alt går jo til mat og bensin for å kjøre søsteren min til og fra skolen [8|] kanskje litt dumsnill ja... [&:] Hadde egentlig vært godt å flytte til porsgrunn - det tenker jeg hver gang de er sånn, og det kan jo være ganske så ofte til tider [:'(]

Nei, du er absolutt ikke vrang!! Siden søsteren din pleier jo å komme med henne senere på fredager, burde hun sjekket om det var greit om hun kom før - før hun booka kjøretimen sin!!

Og selvfølgelig sender du ikke inn en 6-åring til tannlegen alene, mens du er på venterommet [8|]. Det syns jeg mamma`n din burde skjønne da....

Huff, det var en kjedelig situasjon...håper det går greit i morgen da...

Så ringer min mor meg litt etterpå og nesten krever at jeg må finne en løsning på problemet, for jeg får jo lønn for å passe henne!! Da ble jeg ganske så provosert, for jeg får lusne 1500 kroner i måneden, og avtalen er at hun kommer senere på fredager, og hvis søsteren min har dummet seg ut ved å få kjøretime
ORIGINAL: Kavring1

nei, DU ER IKKE VRANG!
herregud altså, dette er IKKE ditt problem så lenge søsteren din visste om dette på
forhånd!

ORIGINAL: Tulip

Nei, du er absolutt ikke vrang!! Siden søsteren din pleier jo å komme med henne senere på fredager, burde hun sjekket om det var greit om hun kom før - før hun booka kjøretimen sin!!

Og selvfølgelig sender du ikke inn en 6-åring til tannlegen alene, mens du er på venterommet [8|]. Det syns jeg mamma`n din burde skjønne da....

Huff, det var en kjedelig situasjon...håper det går greit i morgen da...

heilt enig

ORIGINAL: tullemor_86

hææ?? tuller du med meg..det er jo ikke du som er problemet der ærli talt de har ingen rett til å bli sinte på deg.. men du har du den jenta hver dag? for om jeg skal begynne å jobbe trenger vi ei som kan ha han 2 timer tirsdag og torsdag. 2t annen hver fredag å annen ver lørdag i 6 eller 3 timer...å vi tenkte på 1200 eller noe..var det også lite? jeg aner jo ikke hva som er vanli[:-]

Ja jeg har hatt henne hver dag ja. 1200 er sikkert greit for så få timer i løpet av en dag da... du kan jo høre med den som skal passe - flere dagmammaer har satser de regner ut ifra [:)]

Ja det gikk greit... Dahlia sovnet i bilen på vei til tannlegen, og da tenkte jeg bare at jeg kunne ha henne sovende i vognen på venterommet når vi var inne, men selvfølgelig våknet hun få sekunder før vi skulle inn, så jeg ble sittende med to urolige babyer på fanget mens emily lå i tannlegestolen og hadde helst lyst til å holde mammaen sin i hånden... var nesten på gråten stakkars lille jenta mi [:(] men hun var kjempeflink og lot heller tannpleieren holde henne i hånden etterhvert... etterpå dro hun til skolen hvor de skulle ha bollefest, så jeg regner med at det er det hun husker fra dagen, og ikke tannlegebesøket [;)] men nå er jeg glad min tid som dagmamma er over!! [:D][:D] på mandag begynner jeg i full jobb [:D][:D]

ORIGINAL: Susseline2

såååååå bra at d gikk bra m alle da, ikke ble helt kaos!!

D blir deilig å komme i ordentlig jobb ja tenker jeg, mer sosialt liv[:)]  Snakke med andre voksne iløpet av dagen!!

Så måååååå du bli bedre form, slik at du kommer deg ut i kveld. D har du virkelig fortjent nå!!!!!

ja skal bli godt å være litt mer sosial igjen[:D]

ja, jeg tar meg nok en tur, så jeg får håpe jeg blir bedre så jeg får meg en helaften![:D]

ok, da er nok 1200 helt greit [:)] så kjekt at dere kjenner en som kan ta han om dagen og sånn da [:D] og ikke minst om lørdagen!

ORIGINAL: tullemor_86

ORIGINAL: tonje07

ok, da er nok 1200 helt greit [:)] så kjekt at dere kjenner en som kan ta han om dagen og sånn da [:D] og ikke minst om lørdagen!

har ikke spurt enda..venter med det til jeg vet om jeg har fått jobben[8|].. men håper hu kan.. e vant med små søsken å alexander liker henne så akkurat det blir ikke noe problem..men hu går jo på skole, men den er jo ferdi til 4[8|] så det går nok greit håper jeg[:-]

blir spennende å se om du får jobben da!! Da kommer nok de andre tingene av seg selv etterhvert [:)] når begynner du å jobbe hvis du får den da?

Back
Topp