Frustrert...!

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Her kommer det et syteinnlegg... måtte bare få det ut et sted, facebook egner seg ikke til sånt synes jeg, det er så mange andre som tar seg av den oppgaven der :p

Jeg har atopisk eksem som er helt umulig til tider... i grunn hele tiden nå, når jeg tenker etter.
Vel.. sommeren er her, jeg har lyst til å nyte det å være ute i solen og kose meg.. men det fikser jeg ikke...
Blir jeg varm begynner jeg og klø, reagerer dessverre på varme og får oppå eksemen varmeutslett eller et slags elveblest. I tillegg så kommer jo soleksem på armene av sola. Så jeg sitter mye inne i skyggen, men det blir jo steik varmt inne til tider, så da er jeg i gang igjen. Reagerer til og med på varmt vann.
Sliter konstant med knusktørr hud, samme hvor mye jeg smører og behandler. DRITT LEI....
Er lenge siden jeg har hatt en god periode egentlig og vanskelig å finne ut hvorfor det er som det er.
Vel, stress vet jeg utløser det... jeg kan ha en stressende hverdag til tider, men nå er jeg sykmeldt, så det burde ha roet seg. Hormonene gjør jo sitt de og.

Føler jeg går rundt og ser ut som et takras med rødflammende flekkete hud her og der. Spesielt plagsomt i ansiktet nå, det kjennes ut som det er i brann hele tiden. Jeg går sjeldent med sminke, da jeg reagerer på det meste og føler at jeg må være en jævla int. atraksjon til tider, folk glor jo som pokker. Har lyst til å gjøre meg fin for mannen og, men det nytter ikke.
Har lyst til å se ut som et normalt menneske en dag jeg og!!!

Eksem er noe jeg ikke unner min verste fiende en gang.

Jepp, dagens syt. Har en møkka dag i dag.

[emoji22] Uff, det høres frustrerende ut! Jeg sliter med litt det samme men ikke så ille som deg tror jeg. Kjenner veldig godt sommerfrustrasjon! Har i tillegg mye mørkt hår på uønskede plasser og blir aldri brun! [emoji53]
Vet ikke om du vil ha tips men jeg har funnet sminke som funker for meg. Har litt eksem/utslett i ansiktet som kommer og går. Reagerer på det meste av sminke jeg også men ikke på Lush sin foundation (de kaller det også 'fargete fuktighetskrem') Vert å prøve hvis du ikke har gjort det allerede [emoji5]
Hang in there, du er ikke alene!

Lette på trykket er bare bra!
Syns det er interresant(?) å lese det du skriver også, da jeg har en sønn på 3 som har det. Har lurt litt på det røde området under munnen hans, hva det skyldes.. men da er jo det også atopisk eksem. Og jeg viste ikke at varme kunne utløse det?! (Trodde ull og sitrusfrukt var verste fiende, og sommer var bra). Det henger svakt igjen noen steder på han enda.

Syns det er trist du har vondt, men nå fikk jeg også satt meg litt inn i hvor vondt det kan være for min sønn til tider også. Han liker ikke bli smurt med krem (reseptbelagt).

Håper det går over for deg snart! Det er vel ingen trøst i at innlegget ditt var opplysende for meg[emoji849][emoji169].
God bedring! Skulle gjerne tatt over for deg så du fikk hatt det bra en stund[emoji1374]

[emoji22] Uff, det høres frustrerende ut! Jeg sliter med litt det samme men ikke så ille som deg tror jeg. Kjenner veldig godt sommerfrustrasjon! Har i tillegg mye mørkt hår på uønskede plasser og blir aldri brun! [emoji53]
Vet ikke om du vil ha tips men jeg har funnet sminke som funker for meg. Har litt eksem/utslett i ansiktet som kommer og går. Reagerer på det meste av sminke jeg også men ikke på Lush sin foundation (de kaller det også 'fargete fuktighetskrem') Vert å prøve hvis du ikke har gjort det allerede [emoji5]
Hang in there, du er ikke alene!
Nei den har jeg ikke prøvd, eller hørt om. Har liksom gitt opp å teste ut ting.. blir dyrt i lengden :p

Lette på trykket er bare bra!
Syns det er interresant(?) å lese det du skriver også, da jeg har en sønn på 3 som har det. Har lurt litt på det røde området under munnen hans, hva det skyldes.. men da er jo det også atopisk eksem. Og jeg viste ikke at varme kunne utløse det?! (Trodde ull og sitrusfrukt var verste fiende, og sommer var bra). Det henger svakt igjen noen steder på han enda.

Syns det er trist du har vondt, men nå fikk jeg også satt meg litt inn i hvor vondt det kan være for min sønn til tider også. Han liker ikke bli smurt med krem (reseptbelagt).

Håper det går over for deg snart! Det er vel ingen trøst i at innlegget ditt var opplysende for meg[emoji849][emoji169].
God bedring! Skulle gjerne tatt over for deg så du fikk hatt det bra en stund[emoji1374]

Synes det er bare bra at du synes det var opplysende jeg :) For det er en totalt drittsykdom og den oppfører seg forskjellig fra person til person.
Den har helt klart endret seg fra jeg var liten til nå. Man kan få eksem hvor som helst på kroppen og det kan være kombinasjoner av flere typer også. Ull er noe dritt ja, og helt klart sitrus frukter, det kan jeg skrive under på.
Men for å utvikle en allergi eller intoleranse for ting, så må man utsettes for det over tid, så nye ting kan dukke opp. Det har det gjort her. En evig utprøvelse av ting, men man lærer å leve med det, til tross for frustrerte perioder til tider :)

Jo da, varme kan utløse eksem, så til de grader... og så har du kuldeeksem, soleksem, elveblest som er en allergisk reaksjon for noe der og da. Du har kontakteksem osv osv.

Om sønnen din blir rød rundt munn, kan det jo være noe tomatholdig...
Jeg kan bli det ved for mye inntak av ketchup eller f.eks. makrell i tomat, bare et tips :)

Tomat ja.. han elsker makrell i tomat. Takk for tips[emoji1374][emoji173].

Håper det kommer seg for deg. Det hørtes absolutt ikke noe kjekt ut, og jeg unner deg det ikke! [emoji169]
Håpe du plutselig vokser deg av det[emoji849]‍♀️. God bedring[emoji854][emoji169]

Du har helt sikkert forsøkt det alt, men jeg nevner det likevel bare sånn i tilfelle. Min datter har atopisk eksem og har hatt veldig god effekt av Canoderm. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å slite med dette, men jeg forstår godt at du blir sint, lei, frustrert og nedfor. Det er noe dritt. Datteren min fikk plutselig utbrudd ut av det blå før jul.. Hun er veldig plaget rundt halsen, i hårfestet i nakken, i armhulen, albuebøyen og på håndleddene. I tillegg får hun flekker på mage-bryst.. vi har vurdert å ta henne til hudlege for å sjekke matintoleranse, men er usikker på om de tester på så små? Det er uansett noe herk, og vi smører og smører morgen og kveld.. jeg får helt vondt av alle dere som sliter med dette.

Du har helt sikkert forsøkt det alt, men jeg nevner det likevel bare sånn i tilfelle. Min datter har atopisk eksem og har hatt veldig god effekt av Canoderm. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å slite med dette, men jeg forstår godt at du blir sint, lei, frustrert og nedfor. Det er noe dritt. Datteren min fikk plutselig utbrudd ut av det blå før jul.. Hun er veldig plaget rundt halsen, i hårfestet i nakken, i armhulen, albuebøyen og på håndleddene. I tillegg får hun flekker på mage-bryst.. vi har vurdert å ta henne til hudlege for å sjekke matintoleranse, men er usikker på om de tester på så små? Det er uansett noe herk, og vi smører og smører morgen og kveld.. jeg får helt vondt av alle dere som sliter med dette.

Hvis dere skal sjekke matintoleranse så gjøres det på barneklinikken ved blodprøve. Bare ett tips[emoji56]. Må bare ha med henvisning fra legen. Vi er litt bekymret for at eldste (snart 4) har arvet min cøliaki..[emoji849] Det kan være det ikke slår ut på så små, selvom de har det, men kanskje dere er "heldig" og får positiv test.

Grunnen til at det virker som det kommer ut av det blå er fordi barnas eget immunforsvar jobber mot allergier frem til lagrene de er født med er tom, som er ca. rundt 4 årsalderen.
(Det finnes en annen mer fancy forklaring, men jeg ble helt tom for ord her nå..[emoji38])

Vår eldste fikk plutselig i vinter atopisk eksem også.. han blir 4 i oktober[emoji18]

Back
Topp