Frustrert!

snartmammatilenprins <3

Forelsket i forumet
Etter sjefen min fikk beskjed om at jeg var gravid, var det ingen problem.
Ba på mine knær om å få full turnus gjennom sommeren da jeg skal ut I permisjon 29 august. Jeg er kun tilkalling vikar. Men har jobbet godt å vell 100 % I 3 år. Får vakter for hver uke på fredager. Denne uken ble jeg ikke ringt på fredag, så ringte henne på mandag å fortalte de dagene jeg kunne jobbe. Hun sa turnusen lå nede på nett så hun ikke kom inn på dette. Men I dag ser jeg at alle de "nye" sommer vikarene
(+ en pensjonist som jobber om det absolutt trengs) har fått fult ut uka, å jeg har ikke fått en eneste vakt. Disse er ungdommer som bor hjemme å rett og slett bare skal tjene litt penger. Hun vet jeg har hus, bil, og diverse dyr å betale for I mnd. Å at jeg virkelig trenger vakter pga permisjonen jeg skal ut I.

Uff. Måtte bare få ut frustrasjonen!:-/

Sliter med noe av det samme selv :( Jobber fast annenhver helg, men 100% hver sommer. Har mast på sjefen min flere ganger om at jeg må få vakter da jeg ikke får stipend på sommeren, hun sier at jeg skal få vakter, men fortsetter å avvise alle ønskene jeg har lagt inn. Hittil i juni har jeg fått 1 ekstravakt og 3 i juli, kjenner jeg blir forbannet over å bli behandlet på denne måten. Jeg som alltid stiller opp om de spør meg.

Sliter med noe av det samme selv :( Jobber fast annenhver helg, men 100% hver sommer. Har mast på sjefen min flere ganger om at jeg må få vakter da jeg ikke får stipend på sommeren, hun sier at jeg skal få vakter, men fortsetter å avvise alle ønskene jeg har lagt inn. Hittil i juni har jeg fått 1 ekstravakt og 3 i juli, kjenner jeg blir forbannet over å bli behandlet på denne måten. Jeg som alltid stiller opp om de spør meg.
Er veldig frustrerende. Jeg stiller også opp hver gang dem trenge akutt folk på jobb.. jobber dobbelt om nødvendig også:-/

Si ifra!!!! Tragisk at de holder på sånn. Var i samme situasjon selv sist svangerskap, sa ikke at jeg var gravid før i uke 26, i frykt for å ikke få vakter den sommeren. Ble heldigvis satt opp i sommerturnus før jeg fikk sagt at jeg var gravid. Følte meg dust, men er så mange idiotiske sjefer der ute så man må være litt slu selv å.

Syns dere burde ta det opp med sjefen deres, går jo ikke an å holde på slik :O

Syns dere burde ta det opp med sjefen deres, går jo ikke an å holde på slik :O
Har sagt til henne ved flere anledninger at jeg må få vakter i juni og juli, pga jeg ikke mottar stipend, så nå har jeg bare gitt opp, får bare ta på meg når de ringer.

Er dere medlem i fagforbundet? kontakt de isåfall. Er regler for hvordan vakter skal fordeles om man har jobbet der lenge, og har fast prosent stilling.

Jeg er selv vikar, har fast annenhver helg, og jobber ekstra så mye jeg kan, så om jeg ser at de nye løse vikarene får mer vakter enn meg, så kontakter jeg fagforbundet.

Du må og være obs på att etter en viss tid, så har man rett på få den prosenten man har jobbet som vikar som fast stilling.

Er dere medlem i fagforbundet? kontakt de isåfall. Er regler for hvordan vakter skal fordeles om man har jobbet der lenge, og har fast prosent stilling.

Jeg er selv vikar, har fast annenhver helg, og jobber ekstra så mye jeg kan, så om jeg ser at de nye løse vikarene får mer vakter enn meg, så kontakter jeg fagforbundet.

Du må og være obs på att etter en viss tid, så har man rett på få den prosenten man har jobbet som vikar som fast stilling.
Nei er dessverre ikke medlem der.
Vanligvis kan man kreve fast stilling etter 4 år. Men er vist ikke det I Hj.sykepleien. Hvis jeg vil kreve fast jobb kan jeg ikke få annet enn på sykehjem fordi jeg ikke er faglært:-/

Nei er dessverre ikke medlem der.
Vanligvis kan man kreve fast stilling etter 4 år. Men er vist ikke det I Hj.sykepleien. Hvis jeg vil kreve fast jobb kan jeg ikke få annet enn på sykehjem fordi jeg ikke er faglært:-/

Du kan no melde deg inn nå, er veldig lurt å være medlem, for ofte så prøver sjefer og slikt å sno seg unna reglene, kommunalt er det mye slikt..

Alltid lurt å være medlem av fagforbund, men de har vel en karantene tid så det er mulig det er for sent når det gleder denne saken?
Veldig kjedelig sak:( Håper det ordner seg for deg.

Be om sjukemelding... Får da eit gjennomsnitt av siste tida du har jobba og arbeidsgiver mååå betala fyste 16 dagane. Får samme sum i foreldrepenger..

Jeg er medlem av fagforbund, men ser ikke vitsen med å kontakte dem, da jeg har hørt av andre kollegaer at hun som vi har som kontaktperson i forbundet er skikkelig bff med vår avdelingssjef.

Vurderte sykemelding. Men jeg hater å ikke jobbe. Jeg blir gal av å gå hjemme uten å ha noe å Gjøre! :-P så føler jeg ikke det blir riktig å sykemelde meg når jeg er helt fin!

Be om sjukemelding... Får da eit gjennomsnitt av siste tida du har jobba og arbeidsgiver mååå betala fyste 16 dagane. Får samme sum i foreldrepenger..
Vurderte sykemelding. Men jeg hater å ikke jobbe. Jeg blir gal av å gå hjemme uten å ha noe å Gjøre! :-P så føler jeg ikke det blir riktig å sykemelde meg når jeg er helt fin!

Ang det å sykemelde seg så funker det dårlig om man bare er tilkallingsvikar og ikke har faste oppsatte vakte :/ gjorde det samme selv i 2013 og siden jeg ikke hadde oppsatte vakter den tiden jeg var sykemeldt fikk jeg ikke sykepenger. :/

Kikka litt på nett. Du får ikkje for dei fyste 16 dagane men etter da så tar nav eit gjennomsnitt for dei 6 siste mnd.

Ta det helt med ro. Har du samme svigermor som meg så er det plenty å gjøre hjemme selv om du er sykemeldt ;)

Back
Topp