frustrert...

*mmm*

Glad i forumet
Hadde for meg at det skulle bli enklere å være mamma etterhvert..altså at ting skulle bli litt mer rutine, men etter fem måneder har lillegutt fått for seg at flaske er noe dritt, så da kan jeg jo ikke dra noe sted...og han våkner oftere og oftere om natta for mat...hmm...noen tips der ute?? Kanskje jeg må begynne med flere måltider med fast føde?? Han får grøt en gang om dagen, og er ellers veldig blid og fornøyd heldigvis![:)]

Og sånn ellers: God helg alle sammen![:D]

når er grøtmåltidet? og når legger han seg?

Her får vesla 1 tallerk med grøt og en flaske melk i 20 tiden og hun sovner med en gang etterpå. og sover nå gjerne helt til 09. noen ganger hender det at hun vil ha litt melk i 04 tiden.
ellers så får hun kun melk til kl 12 på dagen. så de nestemåltidene får hun melk + middagsglass. merket det allerede på henne når hun var rundt 3 mnd at hun trengte mer fast føde. så hs sa at her var det bare å begynne å introdusere.

kanskje det hjelper å introdusere mer fast føde ?

når det gjelder flaske. har du prøvd å dyppe tuten på flaska i malt eller sukkervann? Hs sa at dette kan få babyen til å fortere venne seg til flaske. hvis ikke er det lurt å prøve litt forskjellige flasker og tuter (silikon og latex) da babyen selv finner ut hva h*n liker best og hva som minner h*n mest om puppen til mo.
her bruker vi for det meste mam sin flaske med vientilator i bunnen. den er genial og vesla får ikke luft i magen. vi bruker også sanobaby for de er veldig lette for henne å suge av.

Hadde samme problem med snuppa så begynte jeg å gi to omganger med grøt, en kl 12 og så kl 4 på ettermiddagen, og da sover hun hele natta!! [:D][:D] Eller fra ca 8 til 8!! Det må jo være ok det da. Hun også har perioder hvor hun ikke vil ha så mye flaske, men det er ofte fordi hun ikke er sulten nok. Er hun sulten nok så tar hun flaska fint tror jeg. Jeg har i alle fall prøvd alt: byttet flasker; prøvde avent og dr brown, men ingen av de var visst bra nok. hun ville bare ha den vi alltid har brukt; MAM. Så fikk jeg beskjed av hs om å vente med å gi flaske til hun var skikkelig sulten og da løste det seg! Hun tar flaska greit når hun VIL ha den...
Vet ikke om dette hjelper deg, men det er det jeg har opplevd i alle fall!! [;)]

ORIGINAL: *mmm*

Hadde for meg at det skulle bli enklere å være mamma etterhvert..altså at ting skulle bli litt mer rutine, men etter fem måneder har lillegutt fått for seg at flaske er noe dritt, så da kan jeg jo ikke dra noe sted...og han våkner oftere og oftere om natta for mat...hmm...noen tips der ute?? Kanskje jeg må begynne med flere måltider med fast føde?? Han får grøt en gang om dagen, og er ellers veldig blid og fornøyd heldigvis![:)]

Og sånn ellers: God helg alle sammen![:D]

Back
Topp