Frustrert over manglende rutiner(obs syting)

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg vet det sikker er for tidlig...å jeg har sikker ingen grunn til å klage....men kjenner jeg blir så frustrert. Gutten min hadde tidligere flere lange dupper om dagen...nå har han såvidt 1...ene dagen kan han sove en lang dupp på 3 timer mens den neste dagen våkner etter 30 minutter...han kan imidlertid sove greit på natten men jeg kan ikke forstå at han ikle blir helt utslitt av å sove så lite på dagen? Får han aldri i seng før etter kl 2200 uansett hvor trøtt han ser ut....han finner aldri søvnen selv men må bysses, bæres osv. Noen ganger sover han i vogn mens neste gang gauler å skriker han etter 10 minutter. Kan ha bare et par små korte dupper ellers...blir så sliten av å aldri få gjort noe annet enn å bære, sitte med han på fang å ikke kan røre seg. Håper det på mirakuløst vis blir bedre når han blir 3 mnd (er 11 uker). Prøver å ha faste rutiner på kveld men nyttet ikke....har alltid en trilletur på dagen men det er 50/50 om han bare skriker eller ikke hvordan har dere det?

Jeg vet det sikker er for tidlig...å jeg har sikker ingen grunn til å klage....men kjenner jeg blir så frustrert. Gutten min hadde tidligere flere lange dupper om dagen...nå har han såvidt 1...ene dagen kan han sove en lang dupp på 3 timer mens den neste dagen våkner etter 30 minutter...han kan imidlertid sove greit på natten men jeg kan ikke forstå at han ikle blir helt utslitt av å sove så lite på dagen? Får han aldri i seng før etter kl 2200 uansett hvor trøtt han ser ut....han finner aldri søvnen selv men må bysses, bæres osv. Noen ganger sover han i vogn mens neste gang gauler å skriker han etter 10 minutter. Kan ha bare et par små korte dupper ellers...blir så sliten av å aldri få gjort noe annet enn å bære, sitte med han på fang å ikke kan røre seg. Håper det på mirakuløst vis blir bedre når han blir 3 mnd (er 11 uker). Prøver å ha faste rutiner på kveld men nyttet ikke....har alltid en trilletur på dagen men det er 50/50 om han bare skriker eller ikke hvordan har dere det?
Høres akkurat ut som vi har det! Til tider lurer jeg på om jeg kommer til å gå ut av mitt gode skinn! Min er 3,5 mnd gammel og det ser ikke ut til at hun har tenkt å endre på dette m det første! Noen ganger kan jeg ikke sitte stille engang.. Jeg må gå rundt med hu i bæresjalet! :( blir snart litt koko kjenner jeg og prøver å finne årsak! Hu gulper en del og er redd dette er reflux.. Men når jeg hører din historie er jeg i tvil om det og! Har en utrolig urolig baby....

Høres akkurat ut som vi har det! Til tider lurer jeg på om jeg kommer til å gå ut av mitt gode skinn! Min er 3,5 mnd gammel og det ser ikke ut til at hun har tenkt å endre på dette m det første! Noen ganger kan jeg ikke sitte stille engang.. Jeg må gå rundt med hu i bæresjalet! :( blir snart litt koko kjenner jeg og prøver å finne årsak! Hu gulper en del og er redd dette er reflux.. Men når jeg hører din historie er jeg i tvil om det og! Har en utrolig urolig baby....

Desverre så gauler han bare mer når jeg prøver bæresjalet hehehe. Hvordan undersøker de for å finne ut om det er reflux?

Så slitsomt. :/ Dette med søvnen er ganske frustrerende. Når en har en god rutine så vil en gjerne beholde den.
Min sover nesten ingen lange lurer. Maks 40 minutt. Burde ikke klage jeg heller. :P Spesielt ikke siden om kvelden legger han seg mellom 21:30 og 22:30, og da sovner han av seg selv. Vet at det sikkert ikke varer lenge, men nyter det så lenge det varer!

Er slitsomt når en står oppi det vanskelige. Men det går seg til! En må bare holde ut...

Huff, det er veldig frustrerende å ha det sånn, nesten litt klaustrofobisk. Mitt beste tips er å prøve å ta en tur ut alene på ettermiddag/kveld, enten kjøre bil eller gå en tur, bare for å være litt for seg selv. Hun her sover godt i bilstolen, så hvis dagen har vært slitsom kjører jeg ofte en tur på ettermiddagen, drikker kaffe, hører på radio, og bare har litt tid uten bæring, amminng osv. Det er ihvertfall min medisin for å ikke bli skrullete i en slitsom hverdag :)

Huff, det er veldig frustrerende å ha det sånn, nesten litt klaustrofobisk. Mitt beste tips er å prøve å ta en tur ut alene på ettermiddag/kveld, enten kjøre bil eller gå en tur, bare for å være litt for seg selv. Hun her sover godt i bilstolen, så hvis dagen har vært slitsom kjører jeg ofte en tur på ettermiddagen, drikker kaffe, hører på radio, og bare har litt tid uten bæring, amminng osv. Det er ihvertfall min medisin for å ikke bli skrullete i en slitsom hverdag :)
Så lurt!

Min jente sover (så langt) fint om natten, men vil aller helst ligge i armene mine å sove om dagen. Vognen er godkjent av og til. Heldigvis vil hun ofte sove i bæresjalet. Jeg elsker det, er så godt å ha hun nær <3
Du skriver at din baby ikke vil, min var heller ikke så fornøyd de første gangene. For min del hjalp (og hjelper det enda hvis hun er lei) å synge eller nynne mens jeg tar hun i sjalet og frem til hun roer seg.
Håper du finner en metode som passer for dere :-)

Du er ikke alene. Alle dager er ulike - noen dager med lange lurer, andre med korte. Sover som regel ikke mer enn 30 minutter om jeg legger ham fra meg, opp til 2 timer om jeg har ham i bæresela. Mitt beste tips er å ikke være så opptatt av klokka, men bare følge babyens rytme. Har man avtaler må man sef tilpasse så godt man kan, men jeg prøver bare å forberede alt jeg skal i forkant av hendelsen.. dvs skal jeg ha noen over til lunsj, så lager jeg gjerne klar maten når mini sover i 9 - 10 - 11 tiden.. så er det klart når det er lunsj selv om jeg plutselig må amme el lignende..!

Aah, lurt! Hvorfor har ikke jeg tenkt på det....? Mini elsker å kjøre bil, sovner bare jeg setter han i bilstolen.

Nå er han egentlig en grei gutt, men noen ganger holder jeg på å gå fra vettet likevel.

De første mnd kan være veldig slitsomme og frustrerende, men det blir bedre med tiden og for de fleste blir det bedre når det rundet 3 mnd. Min erfaring er ofte at når man tror man har skjønt det og ungen har rutine, så endrer det seg igjen. Min er over 3 mnd nå og har på en måte en rutine, men den kan forskyves med opp til 3 timer over små ting som en bæsjebleie. Derfor legger jeg han aldri på bestemte kl.slett men etter hvor lenge ham har vært våken. Det slår aldri feil. Hver 1,5-2 time sover han, om det er 5 min eller 3 timer.

Har det slik selv! Godt å vite at en ikke er alene! Han sover noen ganger flere timer på dagtid og andre ganger bare korte perioder på ti minutter... Varierer veldig fra dag til dag. Nekter å ligge lenge i vognen. Vanskelig å gå på tur når han kan finne på å skrike i ett sett hele turen! Jeg håper det bedrer seg etter hvert. Han er ti uker. Det positive er at han sover fra kl halv åtte på kvelden, og der er rutinen ganske bra. Men må amme han i søvn foreløpig.

Back
Topp