Frustrert over jobben

Guro87

Forelsket i forumet
Jeg har en gutt på 5år som ikke har vært plaget med noe sykdom i det heletatt fra 0-4,5år ca.. Nå de siste 7mnd har det dukket opp mye.
Rødehunder, MASSE omgangssyka, feber, utslett, kraftige forkjølelser++++

Jeg jobber på en omsorgsbolig, der jeg må ringe å si ifra når jeg ikke kan komme sånn at de kan finne en vikar for meg.
Men jeg føler meg så "slem" når jeg må ringe å si ifra at jeg ikke kan komme pga sykdom.
Ting bli ikke bedre når man jobber med "litt" edre kollegaer som ikke har små barn lengere, som da blir sure når man ikke kan komme.
Syntes det er så utrolig kjipt at andre kollegaer blir så sure og grettene på meg fordi jeg har ett sykt barn. [:(]

Noen andre som opplever det samme eller har noen råd?

ikke mye gøy! må du være hjemme så må du det. har selv kjent på den samvittigheten men er ikke alltid noe å gjøre med det. Masse god bedring til gutten din

ORIGINAL: Mamma x 3

ikke mye gøy! må du være hjemme så må du det. har selv kjent på den samvittigheten men er ikke alltid noe å gjøre med det. Masse god bedring til gutten din

Ja, det må man jo. kan ikke sende syk gutt til barnehage fordi man selv kan reise på jobb.
( veit mange som gjør det!! å det irriterer ræva mi, for det går ut over alle andre igjen...)
Men det er synn at man skal sitte med dårlig sanvittighet ovenfor jobben fordi du må være hjemme med sykt barn :(

Takk, håper han blir fort frisk igjen sånn at han kan leike i all den snøen [:D]

Ta det opp med verneombudet på jobben. De har faktisk ikke lov til å holde på sånn!

ORIGINAL: olineo

Ta det opp med verneombudet på jobben. De har faktisk ikke lov til å holde på sånn!

Jeg og noen andre som har snakket med de om det. det som er synn er at vi ikke kan snakke med hun som er leder på plassen våres, hun er likedann som de andre kjerringene [:'(] Å når vi ringer fagforbundt så sier de at vi burde vente litt til, det er bare å holde ut.

Har dere bedriftlege? Kanskje den kan være til hjelp i såfall? Ellers må dere bare presse fagforbundet litt da og si at nå har det gått for langt!!

Kjente på det samme selv da jeg jobbet på Aldershjem.

Etter å ha jobbet på barnekole har jeg blitt møtt med mye mer forståelse.

Måtte ringe inn meg selv som syk i dag. Og ble da møtt med god bedring[:)]
Skulle bare mangle. Man blir ikke kjappere frisk, hverken jeg eller barna av et grettent svar[>:]

3 gangen med sykdom på relativt kort tid her [:'(]

Ja, kjenner igjen det der. Sånn var det der jeg jobbet. Sjefen selv har barn som nesten aldri var syke når de var små(de er voksne nå, minste mann er vel 18-19år), og ergo så var det ikke normalt når barn var mer syke enn det hennes barn hadde vært når de var små.[&:]

utolig synn at det er sånn... blir små frustrert når det er sånn.
Har lest litt og hørt litt mer om dette, å tror selve arbeidsmiljøet for oss " unge " på jobben blir bedre etterhvert.

Men hvorfor ikke ha forståelse på at en sykt barn er noe man skal være med?
Hvorfor ikke skjønne det? Er det så vanskelig å forstå det?!

ORIGINAL: Mamma x 3

sign

skjønner deg så altfor godt!!! Skulle ønske det var litt mer forståelse vedr. syke barn[&:]

Back
Topp