Frustrert over økonomien.

ORIGINAL: Rebecca85

på princess er kluter og håndkler kempe billig[:)] du trenger ikke mange til å begynne med heller, 2 til ansikt 2 til rumpe etter bæsjing + de tynne håndklene som er så fine å tørke babyen med etter bad[:)]

Klær kommer du til å få hauger av og zink salve er stortsett det du trenger[:)]

En sutt holder og flaske er det ikke sikkert du trenger[;)]

oj vi hadde vell sikkert 30-40 kluter og vi hadde bruk for di[8D]
tror ikke det holder med 2 vaskekluter.

synes ikkej økonomien dåkk hørtes så liten ut, muli dåkk kanskje har litt væl dyre vana å utgifta i forhold t inntekta. sett opp budskjett å ikkje kjøp unødvendi
vi hadd 350 kr å klare åss på i 3 uke her nyli å d gikk supert, man klare d mæste å så lenge dåkk har betalt alt a regninge så går d nok ska du se

ORIGINAL: maryjoleen

ORIGINAL: Rebecca85

på princess er kluter og håndkler kempe billig[:)] du trenger ikke mange til å begynne med heller, 2 til ansikt 2 til rumpe etter bæsjing + de tynne håndklene som er så fine å tørke babyen med etter bad[:)]

Klær kommer du til å få hauger av og zink salve er stortsett det du trenger[:)]

En sutt holder og flaske er det ikke sikkert du trenger[;)]

oj vi hadde vell sikkert 30-40 kluter og vi hadde bruk for di[8D]
tror ikke det holder med 2 vaskekluter.

Nei det vet jeg, men til man har råd til flere holder det[:D]

Hadde masse vi også[8D]

ORIGINAL: Starlight Girl

ORIGINAL: Maelle

5000 til over neste måned og 4000 denne måneden, etter at regningene erbetalt.. Kun 2 voksne?? Og du er frustrert over DÅRLIG økonomi?? [8|]

Syns ikke det var ille jeg heller...

Går ann å kjøpe litt billigere produkter når det kommer til maten, handle på rema f.eks, se etter tilbuds varer i avisene..

Enig..
Vi har levd på 1 inntekt i snart 1år og vi er to voksne og en baby, og ei jente på 10år som er her hver ferie..
Vi har bare begynt å skrive middagsmeny for helle uka, handlet inn alt vi trenger den uka av mat, dopapir osvosv.
Utrolig hvor "billig" det er iforhold til å handle nå og da!!

Ho skriver 5000,- til mat, bensin og ufoutsette ting som nrk lisensen..[;)]

Syns det høres lite ut å sitte igjen med  4000,- en mnd jeg[:-] det er matbudsjettet vårt for 2 uker det..så skulle vi hatt litt babyutstyr ved siden av da hadde det vært stramt[:-]
Vi MÅ(mannen må på jobb) bruke 3000 i mnd i bensin bare og som ho sier bor de landlig så kanskje det går litt i diesel[;)]

Vi har lagt oss til dyre vaner de siste årene.. De er vanskelig å vende, selv om vi prøver å handle billigst mulig.. Skal nok klare oss, sulter ikke ihjel liksom.. [:)]

Madrass må vi få til, er vel egentlig det eneste vi VIRKELIG mangler, sånt småtteri kan vi jo ta etterhvert. Har jo kluter og handduker liksom [:)]

Går endel penger til diesel. Bor langt unna alt, så kjører lange strekninger.

Skumgummimadras? Er det noe bra da? Fraråder de ikke det?

ORIGINAL: Zera

5000 til over neste måned og 4000 denne måneden, etter at regningene erbetalt.. Kun 2 voksne?? Og du er frustrert over DÅRLIG økonomi?? [8|]

Går ann å kjøpe litt billigere produkter når det kommer til maten, handle på rema f.eks, se etter tilbuds varer i avisene..

Enig..
Vi har levd på 1 inntekt i snart 1år og vi er to voksne og en baby, og ei jente på 10år som er her hver ferie..
Vi har bare begynt å skrive middagsmeny for helle uka, handlet inn alt vi trenger den uka av mat, dopapir osvosv.

Ja det er kjempe greit å gjøre [:D] Skal begynne med sånn middags meny selv, men må handle i etapper siden jeg ikke har bil så får jeg handle over flere dager eller få noen til å kjøre meg.
Mhm man sparer sinnsykt mye på å være økonomisk [:D]

ORIGINAL: Linn19

Vi har lagt oss til dyre vaner de siste årene.. De er vanskelig å vende, selv om vi prøver å handle billigst mulig.. Skal nok klare oss, sulter ikke ihjel liksom.. [:)]

Madrass må vi få til, er vel egentlig det eneste vi VIRKELIG mangler, sånt småtteri kan vi jo ta etterhvert. Har jo kluter og handduker liksom [:)]

Har aldri hørt at de fraråder skumgummimadrasser. Poenget er at de må være nye, ikke arvede, for da blir de myke. De skal være faste, så babyen ikke synker nedi, i tilfelle de får fjeset ned. Om vi hadde hatt Jysk her og jeg hadde hatt råd å legge ut kunne jeg gjerne kjøpt en og sendt til deg, men jeg har ikke fem flate øre selv. [&o]

Enig..

Ja det er kjempe greit å gjøre [:D] Skal begynne med sånn middags meny selv, men må handle i etapper siden jeg ikke har bil så får jeg handle over flere dager eller få noen til å kjøre meg.

Merker at vi sparer penger på mat siden vi flyttet på bygda. De har nærbutikk, men alt er så dyrt at vi handler nesten aldri der. Så vi skriver lister og handler når vi likevel må til byen. Og så har jeg fulgt med på når de har sånn 40%-tilbud på rema. Hamstret nylig dopapir til 14,1 kr pakken, vi liker kun Serla som er av den dyre typen så når det er på tilbud gjelder det å benytte det.

Skummgummi går gullfint når de er små. De er så lette at det har ingen betydning opp til de er flere år faktisk.
Det sa sjefen for sengeavdelingen på Bohus til søsteren min[:)]

Kan jo høre om de har skumgummimadrasser da.. er jo mulig. =)

skumgummimadrass er like god som en  svanemadrass/annen type madrass til små barn.. de selger rimelige skumgummimadrasser til sprinkelseng på jysk, og helt sikkert på skeidar/bohus/møbelringen/barnas hus osv osv..

og bare sånn sidekommentar til rebecca85 - nrklisensen er IKKE en uforutsett utgift.. den kan man spare til hver mnd hele året - den kommer like herlig i januar hvert eneste år - og den bør ikke være en overraskelse..

men jeg stemmer på å lage et budsjett, stramme inn der dere kan - og om dere har mange ting dere ikke trenger.. selg litt på finn.no [:)]

Syntes det ikke hørtes ut som dårlig økonomi. Her går jeg i minus hver mnd! Men nok om det...

Hadde du hatt en gutt i magen kunne du gledelig fått klærene minsten brukte da han var baby

ORIGINAL: toneany

Enig..

Merker at vi sparer penger på mat siden vi flyttet på bygda. De har nærbutikk, men alt er så dyrt at vi handler nesten aldri der. Så vi skriver lister og handler når vi likevel må til byen. Og så har jeg fulgt med på når de har sånn 40%-tilbud på rema. Hamstret nylig dopapir til 14,1 kr pakken, vi liker kun Serla som er av den dyre typen så når det er på tilbud gjelder det å benytte det.

På BYGDA..? Bor ikke du midt i hovedstaten?? Nei nå skulle Hugo og resten av gjengen hørt hvordan du omtaler perlen deres [:D]

Du er 19, det er meningen at du skal ha ræva økonomi slik at du kan kjempe og slite deg til blods for å få en bra utdannelse, jobb og økonomi og dermed le av det om 20 år.

ORIGINAL: Dollface

skumgummimadrass er like god som en  svanemadrass/annen type madrass til små barn.. de selger rimelige skumgummimadrasser til sprinkelseng på jysk, og helt sikkert på skeidar/bohus/møbelringen/barnas hus osv osv..

og bare sånn sidekommentar til rebecca85 - nrklisensen er IKKE en uforutsett utgift.. den kan man spare til hver mnd hele året - den kommer like herlig i januar hvert eneste år - og den bør ikke være en overraskelse..

men jeg stemmer på å lage et budsjett, stramme inn der dere kan - og om dere har mange ting dere ikke trenger.. selg litt på finn.no [:)]

For meg er ikke lisensen noe sjokk eller problem da vi alltid har penger til de som ikke kommer fast hver mnd[;)]
Men ho skrev lisensen..kan ha kommet overaskende på ho og må ho da trekke 1200,- av de 5000,- blir det brått litt mindre[;)]

signerer denna... syns da ikke det hørtes så gæli ut[8|] hørtes nesten litt luksus ut.. vi sitter aldri igjen med så mye til overs, men vi klarer oss helt greit

ORIGINAL: Bare Kari

Vi har aldri så mye penger til overs..

Og vi er 3.

ja, velkommen til mitt liv[8D] Jeg har ikke hatt mer en 4300 i mnd siden juli. Og det er det vi sitter igjen med hver mnd til regninger å mat. Og hver mnd går det akkurat eller vi kommer i minus.

Dritt lei av å ikke ha penger og dritt lei av nav som ikke hjelper!

bare sånn for å si det så kan lisensen komme som en uforutsett regning viss du ikkje er vant til å betale den[;)]

Ellers så trenger du ikkje dyr madrass til babyen, en skumgummi er like bra for babyen er ikkje tung nok til at annen madrass utgjør det den skal. Kluter kan du kjøpe billig på ikea, kid og princess.  Eg har nettopp gitt vekk mange klær men det er til gutt da..Men du får mye mer enn du tror altså! Vi fikk utrolig mye klær og stæsj! [:D]

Masse lykke til, og viss du legger fra deg eventuelle dyre vaner så er det ingen problem med 5000 i mnd! Ikkje med baby en gang. En må følge med på tilbud rundt omkring. Nå foreks har det jo vært tilbud på både babymat og bleier! Da sparer en mye!![:D][:D]

Back
Topp