Frustrert over økonomien.

ORIGINAL: Bare Kari

Vi har aldri så mye penger til overs..

Aldri vi heller.. Bare noen skarve hundrelapper, og går glatt i minus hver måned.. Fy så slitsomt det er ..

Ring og få delt opp lisensen.. Smukker får du i prøvepakkene (vi har 3 stk. og har ikke kjøpt en) Er også med ei flaske i pakka fra rimi om jeg ikke husker feil..

Da viser det seg faktisk at sambo har "Lurt" unna litt penger , så det er ikke SÅ håpløst som jeg trodde..

trenger ikke mye til ungen kommer da[;)][;)] Om du kjøper mye så finner du nok ut at 60% av det du har kjøpt inn ikke trenges før babyen er noen mnd gammel[;)]

Kommer f.eks. få så mye klær i barselsgaver at dere kommer til å bade i klær[;)]

ORIGINAL: Bitzyh

trenger ikke mye til ungen kommer da[;)][;)] Om du kjøper mye så finner du nok ut at 60% av det du har kjøpt inn ikke trenges før babyen er noen mnd gammel[;)]

Kommer f.eks. få så mye klær i barselsgaver at dere kommer til å bade i klær[;)]

Ser mange sier det her..
Det er da slett ikke sikkert at de gjør?
Vi fikk nesten ingen klær i barselgave, vi.

ORIGINAL: fairy

Ser mange sier det her..

Ikke vi heller, så skjønner ikke helt at man kan si sånt!

Vet hvordan det er/kan være. Ikke noe gøy. Man må nedprioritere ting som kan vente litt, og ta det viktigste først, slik som mat, strøm og husleie.

En liten trøst er at du er ikke alene om å føle det slik, og det ordner seg alltids på et vis. Jeg er sikker på at besteforeldre osv mer enn gjerne hjelper til med klær osv til den lille? De synes jo det er gøy å handle klær til barnebarn, så la de gjøre det, også tar dere av dere andre utgifter.

du får helt sikkert klær, smokker osv i barselgave eller noe! [;)]

Håper det ordner seg. Det ordnet seg for oss iallfall, og vi var heldige å få arve masse utstyr og klær. Ikke mist motet iallfall! [:)] Og det er ikke flaut å be besteforeldre om hjelp; de blir sikkert bare glade.

ORIGINAL: Linn19

Da viser det seg faktisk at sambo har "Lurt" unna litt penger , så det er ikke SÅ håpløst som jeg trodde..

Det var bra det da [:)]

jeg synes ikke 4-5000 er lite akkurat.... må jo ikke spise dyrt hver dag og sånt...

vi har en bleieunge i tillegg og vi klarer oss fint med 5000 i mnd etter at alt er betalt...

ORIGINAL: Ole Leanders mamma

Ser mange sier det her..

Ikke vi heller, så skjønner ikke helt at man kan si sånt!

Samma her, fikk nesten ingen barselgaver..

ORIGINAL: Linn19

Vi er skikkelig blakke for tiden.. Å vi mangler enda litt utstyr til mini kommer [:(]

Hele mndslønna til sambo går med til regninger i februar, og da sitter vi igjen med mine lusne 5000 til mat og alt annet som måtte komme..

Har liite penger denne mnd også. Har 2000 og sambo har 2000...v

AH, må neste spørre mamma og pappa om lån..

Du fikk ikke engangsstønad eller? Kan gå til NAV?

Håper det fikser seg. Ville bare gi et tips om at du kan få utsatt nrk lisensen. bare ring før fristen er gått ut. Den kan ikke deles opp, men få utsatt betalingsfrist... 

Skulle ønske jeg hadde ting jeg kunne sende deg [:-] hadde en haug med klær som Alexander brukte da han var nyfødt - 7/8 mnd. Alt ble ødelagt pga fukt i boden [>:]

jeg brukte ikke madrassen før mini var 4 mndr.....
han lå i bagen... de liker jo heller å ligge litt tett enn i sprinkelseng sies det

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Ser mange sier det her..

Signerer denne

Ikke alle som har like stor omgangskrets blandt annet.. [:-]

Jeg hadde en omgangskrets på 0 pers når jeg fikk jentungen.. var 2 av vennene til bf som kom forbi med en gave hver.

Grunnen til at jeg nevnte klær var fordi hun ville kjøpe mere klær, så jeg gikk ut fra at hun fra før hadde kjøpt inn en passelig slump så ungen ikke skulle dra fra føden naken.[:)] Var et alternativt utfall som skjer for noen.

Huff...kjenner den...[&o]

Sitter her selv og vet at etetr 31.jan,så ahr vi kun gubben sin inntekt...og da med bhg og lån som bare det er tilsammen 18-19 000,så sliter vi big time[&o] Men jeg evt at min mor og de stiller opp om det trengs[:)]

Back
Topp