Frustrert og lei *lang*

*ønskebaby*

Elsker forumet
Lillegutt bare griner [:(][:(]
Før var det bare jeg hadde han på fanget og busset han roet han seg ned men det gjør han ikke lengre [:(]
Han bare griner og griner, han sover ALDRI på dagen lengre [&:]... Eller han sovner, men det varer 10 min-30 min[:(]...
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, holder på å springe på veggen snart, han griner og griner og griner...
En positive ting å det er at han sover godt om natten [:D].. Ellers er det bare grining [:(].. Går til manuell terapaut med han og jeg ser på en måte bedring, men jeg vet ikke... Han roer seg når han bader, så jeg sa det til samboeren at jeg skulle sette han i stampen på bade til samboeren kom hjem og kunne ta han [&o].. hehe...

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er så frustrert [:(]

Sender over en stoor kos og håper at lillegutt snart blir litt bedre!

Har det litt som deg om dagen. Han sover HELE natten, men er utrolig urolig på dagen! Det er greit å sitte i en stilling et par minutter, så må vi finne på noe annet. Og sover han, er det kun korte lurer på 10 til 30 min.[8|]

Dessverre ingen gode råd herfra, bare en klem[:)]

Har det akkurat som deg! sender deg en klem, og håper ting blir bedre for dere! 

Tusen takk for det jenter[:)]
Setter veldig stor pris på støtten, og håpe det går over for oss alle snart [:)]
Det er ikke lett å være mamma når ingenting av det du gjør er godt nok[:(]

Jeg skjønner kjempegodt at du blir både trist og frustrert. Det er vanskelig å forholde seg rolig når babyen bare gråter og gråter. Og særlig når man ikke kan sette fingeren på hvorfor han gjør det. Og ingenting tapper kreftene til en nybakt mamma fortere enn følelsen av å ikke kunne roe ned sitt eget barn. Det går liksom litt på selvfølelsen at man ikke har evnen til å roe dem ned i seg, og jeg husker at jeg flere ganger følte meg som verdens værste mamma med min forrige, fordi jeg ikke hadde løsningen på hvordan jeg kunne roe han.

Når du blir sliten, stressa eller frustrert merker babyen det, og han blir enda mer urolig. Det blir en ond sirkel som blir værre og værre etterhvert som tiden går. Jeg har ingen løsning på hvordan du skal roe ned gutten din. Men jeg håper du klarer å tenke at du er sterk og at du klarer å holde på tanken om at det ikke finnes en bedre mamma for han enn deg, og at ingen klarer jobben med å ta vare på han bedre enn du. Finn noe du kan bruke som roer deg ned. F.eks. musikk du blir glad av å høre på eller som du slapper av til. Kanskje du da klarer å roe han ned fordi du selv blir roligere.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til og sender deg en posjon med oppmuntring og indre styrke [;)] Du er sterk og du klarer å roe ned gutten din. Det er jeg helt sikker på. Du må bare ikke miste troen på det selv... Gi han et godt og varmt bad og sett en liten skål med noen dråper lavendelolje i nærheten av dere han bader... Det kan jo faktisk hende det hjelper [;)]

ORIGINAL: 3 små engler

Jeg skjønner kjempegodt at du blir både trist og frustrert. Det er vanskelig å forholde seg rolig når babyen bare gråter og gråter. Og særlig når man ikke kan sette fingeren på hvorfor han gjør det. Og ingenting tapper kreftene til en nybakt mamma fortere enn følelsen av å ikke kunne roe ned sitt eget barn. Det går liksom litt på selvfølelsen at man ikke har evnen til å roe dem ned i seg, og jeg husker at jeg flere ganger følte meg som verdens værste mamma med min forrige, fordi jeg ikke hadde løsningen på hvordan jeg kunne roe han.

Når du blir sliten, stressa eller frustrert merker babyen det, og han blir enda mer urolig. Det blir en ond sirkel som blir værre og værre etterhvert som tiden går. Jeg har ingen løsning på hvordan du skal roe ned gutten din. Men jeg håper du klarer å tenke at du er sterk og at du klarer å holde på tanken om at det ikke finnes en bedre mamma for han enn deg, og at ingen klarer jobben med å ta vare på han bedre enn du. Finn noe du kan bruke som roer deg ned. F.eks. musikk du blir glad av å høre på eller som du slapper av til. Kanskje du da klarer å roe han ned fordi du selv blir roligere.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til og sender deg en posjon med oppmuntring og indre styrke [;)] Du er sterk og du klarer å roe ned gutten din. Det er jeg helt sikker på. Du må bare ikke miste troen på det selv... Gi han et godt og varmt bad og sett en liten skål med noen dråper lavendelolje i nærheten av dere han bader... Det kan jo faktisk hende det hjelper [;)]

Tusen takk for fint svar [:D]
Når du sier det er det faktiskt sånn at når jeg hører på mine favoritt sanger og synger med roer han seg [;)].. Hadde ikke tenkt på det sånn før nå [:D].. Tusen takk [:D]

Åsså har jeg hatt litt problem med røyken i det siste[:(][:'(].. som og gjør at jeg stresser meg opp [&:].. Også og det at jeg nesten ikke har hatt 5 min for meg selv siden jeg fikk han... Og itte dette begynte, begynte og han og grine [&:]..

Tusen takk :D.. Du hjalp meg og finne ut av det [:D]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ORIGINAL: 3 små engler

Tusen takk for fint svar [:D]
Når du sier det er det faktiskt sånn at når jeg hører på mine favoritt sanger og synger med roer han seg [;)].. Hadde ikke tenkt på det sånn før nå [:D].. Tusen takk [:D]

Åsså har jeg hatt litt problem med røyken i det siste[:(][:'(].. som og gjør at jeg stresser meg opp [&:].. Også og det at jeg nesten ikke har hatt 5 min for meg selv siden jeg fikk han... Og itte dette begynte, begynte og han og grine [&:]..

Tusen takk :D.. Du hjalp meg og finne ut av det [:D]

Så fint. Nå ble jeg glad fordi jeg kunne hjelpe til også

ORIGINAL: milla1986

Har det akkurat som deg! sender deg en klem, og håper ting blir bedre for dere! 

Uff stakars deg, forstår du blir frustrert og lei deg!! [:o]
Regner med du har prøvd alle gode råd og at gutten din får i seg nok mat?
Prøvd sukkervann? Må være frustrerende å ikke kunne trøste og når man ikke vet hva som feiler gullet..[&o]
Sender deg en stor klem og håer det bedrer seg!!! [:)][:)][:)]

ORIGINAL: Sienna3

Uff stakars deg, forstår du blir frustrert og lei deg!! [:o]
Regner med du har prøvd alle gode råd og at gutten din får i seg nok mat?
Prøvd sukkervann? Må være frustrerende å ikke kunne trøste og når man ikke vet hva som feiler gullet..[&o]
Sender deg en stor klem og håer det bedrer seg!!! [:)][:)][:)]

Ja, jeg gir han MM og MME.. å jeg propper i han mat nesten hver time, men han griner like mye forde [:(]
Å sukkervann hjelper bare der og da [&:]

Tusen takk for det [:)]

kanskje du må til kiropraktor også??
Eller hva sier magefølelsen deg hva det KAN være da? At det er i magen?
Han hoster ikke? Bare tenker på om kanskje han også var forskjølet slik som Jamie og er hoven og rød i halsen.
Trøske?
Lock foot?

I de fleste tilfeller er det jo magen og tarmene og at vi bare må ta tiden til hjelp og det er ikke bare bare nei.
Sender deg en GOOOOD klem.

ORIGINAL: sas

Han hoster ikke? Bare tenker på om kanskje han også var forskjølet slik som Jamie og er hoven og rød i halsen.
Trøske?
Lock foot?

I de fleste tilfeller er det jo magen og tarmene og at vi bare må ta tiden til hjelp og det er ikke bare bare nei.

Han hoster jo litt, men ikke mye..
Hva er trøske og lock foot?
Og hvordan ser du det?

Magen min sier at det er magen hans [&:]

Idag har han vært helt fantastiske [:D]
Stod opp halv 8 og når vi gikk og satt oss i stuen bare smilte han og snakket med seg selv [:D]
Og nå la jeg han i voggen for sikker snart en halvtime siden og han sover enda [:D]...
Men han har veldig vondt i magen[:(].. Synes så synd på han[:(]...
Men nå sover han så godt på magen og lager ikke en lyd [:D]

Tusen takk for mange gode ord og råd [:D]
Og spesiell takk til 3 små engler som fikk meg til å innse at litt av grunnen var at jeg var så stresset og trøtt [:D]

Tusen takk alle i sammen

Trøske?
Lock foot?

Og hvordan ser du det?

soneterapaut kan se om han har lock foot. Det er et av de små beina i foten som er ute av possisjon, og dermed kan ha låst Skjelettet i en skjev stilling...

DU vet, i gamle dager løftet de babyen etter føttene når det ble født, så hvis babyen hadde lock foot ble dette satt på plass av seg selv pga måten jordmor løftet bena . Sone terapauten sa at etter at de sluttet med det har det kommet flere og flere som har lock foot.

Trøske er sopp i munnen. Jamie har det, mange babyerrfår det. MEn tror neppe din har det siden han gråter når han IKKE blir matet. Er nok magen. Men får resept på det av legen hvis han har det.

Som skrevet, du bør kanskje oppsøke kiropraktor også..Jeg ville ha gjort det. JEg er en av dem som MÅ undersøke alt og finne ut alt. Står respekt av deg som holder dette ut.

ORIGINAL: LeonoraD

husk at sjokolade, sukker, kunstige søtningsmiddel og cola, kaffe m.m. gir som oftest magevondt. spesielt koffein gjør dem urolige. [:)]

obs [&:].. hm.. kansje bli litt bedre på det da [&:]

Trøske?
Lock foot?

Og hvordan ser du det?

soneterapaut kan se om han har lock foot. Det er et av de små beina i foten som er ute av possisjon, og dermed kan ha låst Skjelettet i en skjev stilling...

DU vet, i gamle dager løftet de babyen etter føttene når det ble født, så hvis babyen hadde lock foot ble dette satt på plass av seg selv pga måten jordmor løftet bena . Sone terapauten sa at etter at de sluttet med det har det kommet flere og flere som har lock foot.

Trøske er sopp i munnen. Jamie har det, mange babyerrfår det. MEn tror neppe din har det siden han gråter når han IKKE blir matet. Er nok magen. Men får resept på det av legen hvis han har det.

Som skrevet, du bør kanskje oppsøke kiropraktor også..Jeg ville ha gjort det. JEg er en av dem som MÅ undersøke alt og finne ut alt. Står respekt av deg som holder dette ut.

Takk for det...
Men trodde nesten kiropraktor og manuell terapaut var det samme.. Men han hadde låsning i nakke og rygg sa manuell terapauten... Og etter vi var hos han igår, så idag var det en ny unge.. Jeg fikk det første smilet av han idag [:D]... også har jeg kunnet legge han ifra meg uten han begynte og grine[:D][:D]..

Så det begynner vel kansje og hjelpe [:D][:D] Tenkte faktiskt å prøve kiropraktor fram til idag... For han blir jo bedre..

Også gir jeg han jo minifom og det hjelper litt, også prøvde jeg litt malt i idag og da fikk han i allfall gått skikkelig på do, og det og hjalp på [:D][:D]

Men tusen takk for gode råd.. Hvis dette bare var engangs tilfelle at han var så blid å snill, skal jeg prøve kiropraktor [:D]

Idag har han vært helt fantastiske [:D]
Stod opp halv 8 og når vi gikk og satt oss i stuen bare smilte han og snakket med seg selv [:D]
Og nå la jeg han i voggen for sikker snart en halvtime siden og han sover enda [:D]...
Men han har veldig vondt i magen[:(].. Synes så synd på han[:(]...
Men nå sover han så godt på magen og lager ikke en lyd [:D]

Tusen takk for mange gode ord og råd [:D]
Og spesiell takk til 3 små engler som fikk meg til å innse at litt av grunnen var at jeg var så stresset og trøtt [:D]

Tusen takk alle i sammen

Hurra for dere begge to som har hatt en fiiiin dag.
Håper dere har kosa dere masse. Og husk at du er verdens beste mamma til Kevin gutten din.
Her og pleier vi å legge han på magen når han har vondt (selvfølegelig ikke på natten da [;)]). Eller vi klemmer bena hans forsiktig opp mot magen slik at det kommer ut luft. Blir ofte litt bedre da. Jeg er som deg halvtids ammende, og har sett at siden han får flaske etter puppen kan han lett få vondt i magen om han er veldig sulten når han vbegynner å spise. Han suger hardere på puppen da, og da suger han like hardt på flaska etterpå. Tror det er lettere at han svelger mye luft da. Hos oss fungerer det greit å vente litt mellom pupp og flaske slik at han ikke blir like ivrig på flaska. Vi tar en lang rapepause og synger litt og koser litt før han får flaska. Noen ganger sutrer han litt mellom puppen og flaska fordi han er mer sulten, men heller det enn gråting pga vond mage etterpå [;)]

Så godt at det er mye bedre i dag, herlig og høre [:D][:D][:D]

Håper han slipper unna magevondt fremover *klem*

Tusen takk [:D]

Jeg gir pupp et måltid og flaske et annet måltid.. For ammer bare på den ene siden (mistet melken i den andre pga brystbetennelse) så flaska er som en erstatning for den andre siden så jeg ikke skal bli så sår...
Så jeg prøvde og ta en liten t-skje med malt oppi, og det ser ut til å hjelpe litt det og [:D]

Back
Topp