Frustrert mamma!

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
M

Mam

Guest
Lillegull har hatt feber av å på i laang tid no. Snakk om flere uke! Vi har ringt legen omså kor mange ganga å ingen hjelp å få. Igår hadde han 38,5 å da ga vi han stikkpiller, så da gikk den ned. Idag har han 38. Vi har vært flere gang hos legen å dæm sir dæm skal ta crp på han, men d blir aldri gjort... Dæm finn bare ut at han e frisk som en fisk av å se litt på han, for han e jo så bli å fornøyd når han e dær. Blir jo redd når han har feber anna hver dag. E ikke d forståelig?
Ka æ skal jøre egentlig?

Da lille her var syk (6 uker) sa legen på legevakta at CRP'n ikke alltid var helt rett på de minste, så man måtte ta den med en liten klype salt. Så ble vi sendt på barneavdelinga på sykehuset (dette var på kvelden, derfor vi dro på legevakta) og de sjekket det meste, utenom uvi egentlig. Sjekket oksygenopptak, ører og hals og det meste. Fant ingenting, var og feber av og på i en uke. Konkluderte med forkjølelse da far var forkjøla.

Men; dersom du ikke blir hørt av legen deres hadde jeg kanskje prøvd å ringe barneavdelingen på sykehuset og hørt hva de sa, evt ringt på helsestasjonen og hørt hva de sier samt lagt frem hva fastlegen sier. Du får og kjøpt sånne poser på apoteket for å ta urinprøve, for å ha med (har ikke prøvd de, bare lest om det)

Ikke noe gøy når disse små er syke. Og det er jo vi som kjenner de best, ikke legene! Lykke til :)

Da lille her var syk (6 uker) sa legen på legevakta at CRP'n ikke alltid var helt rett på de minste, så man måtte ta den med en liten klype salt. Så ble vi sendt på barneavdelinga på sykehuset (dette var på kvelden, derfor vi dro på legevakta) og de sjekket det meste, utenom uvi egentlig. Sjekket oksygenopptak, ører og hals og det meste. Fant ingenting, var og feber av og på i en uke. Konkluderte med forkjølelse da far var forkjøla.

Men; dersom du ikke blir hørt av legen deres hadde jeg kanskje prøvd å ringe barneavdelingen på sykehuset og hørt hva de sa, evt ringt på helsestasjonen og hørt hva de sier samt lagt frem hva fastlegen sier. Du får og kjøpt sånne poser på apoteket for å ta urinprøve, for å ha med (har ikke prøvd de, bare lest om det)

Ikke noe gøy når disse små er syke. Og det er jo vi som kjenner de best, ikke legene! Lykke til :)
Åja, sånn sett ja... Da gir d jo meining, men ho kunne jo ha sakt at d va derfor da. Ikke bare konkludert me at han e så frisk når han tydeligvis ikke e d :( hær går d å mye forkjølelse, å han e tett. Men syns han har vært tett sia vi kom hjem me han, men d men legen e bare tull. Men vi skal på 3 mnd kontroll me han i neste uke, så da skal æ høre :)

Åja, sånn sett ja... Da gir d jo meining, men ho kunne jo ha sakt at d va derfor da. Ikke bare konkludert me at han e så frisk når han tydeligvis ikke e d :( hær går d å mye forkjølelse, å han e tett. Men syns han har vært tett sia vi kom hjem me han, men d men legen e bare tull. Men vi skal på 3 mnd kontroll me han i neste uke, så da skal æ høre :)
Hva om han har uvi? Hadde dratt til lege/legevakt og KREVD bedre sjekk samt crp. Ikke ventet en uke til...

Min har og vært endel tett. Har prøvd otribaby, men syns ikke jeg fikk det helt til. Men så lenge hun spiser greit uten å plages, tenker jeg det går greit. Ihvertfall så lenge hun ikke har feber og det bare sitter i toppen, og ikke surkler nede i bronkiene.

Men som hun andre sier, kanskje ta med en urinprøve på legekontoret/legevakta. Så sover du litt bedre og kanskje :)
Klem

Min har og vært endel tett. Har prøvd otribaby, men syns ikke jeg fikk det helt til. Men så lenge hun spiser greit uten å plages, tenker jeg det går greit. Ihvertfall så lenge hun ikke har feber og det bare sitter i toppen, og ikke surkler nede i bronkiene.

Men som hun andre sier, kanskje ta med en urinprøve på legekontoret/legevakta. Så sover du litt bedre og kanskje :)
Klem
Vi bruke å otribaby og rhinox nesespray, men han blir ikke bedre av d i allefall. Fikk beskjed hos legen at vi skulle ta han ut på trappa i frisk luft når han va veldig tett, men d nytte heller ikke... Da blir d en urinprøve neste.
Skal å ringe helsesøster å høre me ho i mårn.
Klem <3

Vår har vært tett omtrent siden han var født. Er 3 mnd. Helsesøster konkluderte med at det nok er tette neseganger. Han er helt fin i form ellers. Må skylle nesa 2-3 ganger om dagen. Kommer en del snørr også. Skal på 3 mnd kontroll til onsdag. Så får se om vi går til lege med det etterhvert

Her er vi på det som føles som 100 forkjølelsen siden han kom ;P Han blir smittet av storebror heeele tiden. Nå i helgen har vi vært skralle alle tre, både lillebror, storebror og jeg. I tillegg har begge falsk krupp, minsten fikk sitt første anfall 7 uker gammel, ikke noe moro. Rett på akutten for steroider og kortison. Gikk fint heldigvis. Så nå krysser jeg fingrene for at vi slipper det igjen med det første. Men konstant tett nese og slimhoste på begge gutta. Er vel sånn helt til våren tenker jeg...

Back
Topp