Frustrert mamma trenger råd...(bilde lagt til lenger nede)

god bedring til gutten din. får håpe dere finner ut av det![:)] ekkelt når man ikke vet hva som feiler..

har hann tatt vaksine for 1-2uker siden?

Har du inntrykk av at det klør?

Hva jeg hadde gjort? Det samme som deg.. men hadde dratt til legevakten og bedt om henvisning til barneklinikken hvis fastlegen ikke tar dette på alvor! Du kjenner sønnen din best!

vannkopper?[8|] sånn ut i fra bilde iallefall[:)]

ORIGINAL: jentami*

har hann tatt vaksine for 1-2uker siden?

Har du inntrykk av at det klør?

Hva jeg hadde gjort? Det samme som deg.. men hadde dratt til legevakten og bedt om henvisning til barneklinikken hvis fastlegen ikke tar dette på alvor! Du kjenner sønnen din best!

Nei ingen vaksine siden begynnelsen av september (15 mnd). Tja, han kan jo ikke si at det klør, og han tar ikke på utslettet. Men han er veldig urolig, vil sove i bare bleien uten dyne eller teppe og han tar seg på føttene og sier "au". Ka godt være det klør ja.

ORIGINAL: Malleleo

vannkopper?[8|] sånn ut i fra bilde iallefall[:)]

det var det jeg også trodde. Ihvertfall helt frem til jeg kom til legen i dag og hun sa at det garantert ikke er vannkopper...

ORIGINAL: dinglende hengepatte

ikke elveblest, ikke mollusker
røde hunder? vannkopper? brennkopper?

Nei, legen utelukket alle de... Hun ante ikke hva det kunne være og hadde aldri sett det før...[&:]

Da vi bodde i byen hadde vi fått lopper i sengen og utslettet så slik ut. Det klør veldig, hvis du kommer borti eller kommerpå at du har blitt stukket. Sier ikke at det er det, men det lignet litt. Febern kan jo komme utenom..
Vanskelig å vite..

ORIGINAL: jentami*

Da vi bodde i byen hadde vi fått lopper i sengen og utslettet så slik ut. Det klør veldig, hvis du kommer borti eller kommerpå at du har blitt stukket. Sier ikke at det er det, men det lignet litt. Febern kan jo komme utenom..
Vanskelig å vite..

huff, ja har vært inne på tabken at vi har fått med oss hjem noen lumske dyr fra Rhodos...[&:] Men er litt rart at bare han som skal få prikker. Han sover mesteparten av natten sammen med meg. Får ta en runde i morgen og sjekke alle sengene for dyr... Håper vi ikke har fått veggdyr!!

ORIGINAL: *Aulile*

syns det ligner litt på mollusker jeg... kanskje feberen og allmenntilstanden hans ikke har noe med utslettet å gjøre? her vi bor er det maaange som har hatt feber og vært i dårlig form... kanskje det er tenner på vei som gjør han urolig..?

men snakk med legen igjen og be om henvisning til hudlege, evt snakk med helsestasjon imorgen og få de til å snakke med lege slik at du får henvisning til hudlege...

Det var DET jeg også tenkte...

Kan det være hånd, fot og munn-syke? Jeg vet om barn som har hatt dette viruset og fått utslett andre steder på kroppen.

Lykke til[X(]
Hvis det er slike som jeg hadde så så må du ha GODT syn, de er vanskelig å oppdage å vanskelig å knærte. De er mindre enn knottn.[:(]

ORIGINAL: Lilla80

ikke elveblest, ikke mollusker
røde hunder? vannkopper? brennkopper?

Nei, legen utelukket alle de... Hun ante ikke hva det kunne være og hadde aldri sett det før...[&:]

mollusker ser jo litt rare ut i begynnelsen... Før det etterhvert blir litt "flate" med ei "dump" i midten..
Slettes ikke alle leger som kjenner til det altså... Bare så det er sagt...[8|]

vel ungen min har hatt mollusker og de ser ikke sånn ut

Sånn bortsett fra at det er umulig å se selve "kvisa" på disse bildene, så er det kanskje dumt å utelukke det? Med mindre du har supersyn da...[8D]

ORIGINAL: Tøsa

Jeg skal ikke fraråde deg å dra til legen altså, men JEG ville stolt på legen.
Hun hadde nok visst det hvis det kunne vært noe farlig.
Så jeg ville venta et par dager og dratt tilbake om det fortsatt ikke forsvant.
Men det er meg da, og jeg aner ikke hvordan formen til barnet ditt er, så vil ikke råde deg til noe, bortsett fra at du må stole på magefølelsen din.
Mener du at ungen din er syk, så drar du til legen.

Sign dette!! De var jo tross alt to leger som vurderte det, tviler sterkt på at de begge ville følt det komfertabelt å sende deg hjem dersom det virket utrygt.. Men som det står ovenfor her, hør på magefølelsen din..

Var det forresten fastlegen hans som vurderte han??

Jeg hadde vært bombesikker på at det varf vannkopper jeg. Det ser veldig sånn ut på bildene. Men ser jo at legen ikke er enig.

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

ORIGINAL: Tøsa

Jeg skal ikke fraråde deg å dra til legen altså, men JEG ville stolt på legen.
Hun hadde nok visst det hvis det kunne vært noe farlig.
Så jeg ville venta et par dager og dratt tilbake om det fortsatt ikke forsvant.
Men det er meg da, og jeg aner ikke hvordan formen til barnet ditt er, så vil ikke råde deg til noe, bortsett fra at du må stole på magefølelsen din.
Mener du at ungen din er syk, så drar du til legen.

Sign dette!! De var jo tross alt to leger som vurderte det, tviler sterkt på at de begge ville følt det komfertabelt å sende deg hjem dersom det virket utrygt.. Men som det står ovenfor her, hør på magefølelsen din..

Var det forresten fastlegen hans som vurderte han??

Nei, ikke fastlegen, men en nyutdannet ung lege som er vikar for vår fastlege. Men hun var så usikker og forvirret at hun fikk en mer erfaren lege til å se på det. Tror ikke det er alvorlig nei, men han plages av det og det hadde vært greit å visst om han kan få behandling, hvor lenge han skal gå sånn og hva det er.

ORIGINAL: Bdancer

la ungen få den trøsten og nærheten han trenger. se ann almenntilstanden og feberen og kontakt legen om han har høy feber (over 39) i mer enn 3 dager, at han er veldig slapp og fjern og ikke spiser eller at feberen "aldri gir seg". Be om å få bli sett på av hudlege...

Takk for det[:)] Det er det jeg mener også, men mannen min mener at jeg skjemmer han bort! Han får sove med meg nå frem til jeg vet at han er frisk. Da får vi heller ta kampen med han om å ligge i egen seng. Synes det er fælt å la han gråte på natta når jeg ikke vet hva som plager han og hvordan han har det.

insektsbitt?
dere har ikke fått med dere noe hjem fra rhodos?
har du sjekket senga hans for veggdyr etc?

Back
Topp