Frustrert mamma trenger råd...(bilde lagt til lenger nede)

Lilla80

Flørter med forumet
Gutten min på 17 mnd har fått et merkelig utslett. Det er små runde prikker som ser ut som kviser. De er røde rundt og oransje i midten. Ser ut som det er noe inni dem, men det er ikke blemmer. Han har prikker på armene, føttene og i ansiktet. Ikke på magen eller ryggen. Jeg var først helt sikker på at han hadde fått vannkopper. Han finn utslettet på søndag. Han ligger rett under 38 i feber, så han har ikke noe særlig feber (ifølge legen er det jo ikke feber før det er over 38, men gutten min pleier å ha 37,1 så litt stigning er det jo). Allmenntilstanden hans har vært så som så. Han kan leke en stund, men vil fort tilbake til fanget og han vil gjerne bæres rundt

Jeg har vært veldig i tvil om det faktisk har vært vannkopper, så i dag tok jeg han med til legen for å høre hva utslettet er. Legen ante ikke hva det kunne være. Hun utelukket vannkopper, brennkopper, virusutslett, barnesykdommer osv. Hun fikk en kollega til å se på det, men han visste heller ikke hva dette kunne være. Det ble ikke tatt noe prøver av gutten min. Vi ble sendt hjem med beskjed om at det ikke var farlig, men at de ikke kunne si hva det var. Spurte om vi skulle komme tilbake om utslettet ikke forsvant eller gutten min ikke ble bedre, men fikk beskjed om at det var ingen vits for de visste jo ikke hva det var[&:]

Men gutten min er ikke frisk! Han blir mer og mer grinete, og mer og mer klengete på meg. Han vil ikke være med faren sin, bare sitte inntil meg. Om natten vil han ligge oppå meg og han sover kjempeurolig. Han gråter mye, ikke så lyst til å leke og ha er irritabel og sint. Vil ikke legge seg hverken på dagtid i vogna eller på kvelden i senga. Det kommer nye prikker og de han fikk på søndag er ikke blitt borte. De har heller blitt større og rødere.

Hva tror dere det kan være og hadde dere slått dere til ro med at legen bare sier at hun ikke vet hva det kan være? Hun sa jo at hun var veldig sikker på at det ikke var farlig...

Mannen min mener at jeg skjemmer han bort med å bære han undt og la han sove sammen med meg, men jeg fvet jo ikke hva som plager han og føler at jeg må gjøre det jeg kan for at han skal ha det greit. Hadde dere prøvt å la han gråte litt og at han hadde sovnet selv? Før dette var han veldig flink til å sove selv på kvelden, og han pleier ikke få sove hos meg. Er så usikker på om jeg skjemmer han bort...

Må legge til at vi var på Rhodos for 2 uker siden. Men det tok ikke legen noen notis av...

Ble langt dette her, men er litt frustrerende hee greia[:)]

Da hadde jeg fått en annen lege til å se på dem, evnt reist til legevakt.

jeg hadde glatt dratt tilbake til legen om ungen ikke var bedre osv
du har returrett faktisk

ORIGINAL: lykkepillen

bilde?

Skal prøve å få tatt et bilde. Han ligger og sover...Endelig sovnet[:)]

jeg hadde dratt på legevakta jeg... 

Synes ikke det høres ut som om du skjemmer han bort, han har det tydeligvis ikke noe godt.
Jeg hadde dratt tilbake til legen og fått han til å henvise dere til hudlege el annen spesialist siden han ikke vet hva det er. Hvordan kan han vite at det ikke er noe farlig hvis han ikke vet hva det er?? Det er nok mest sannsynlig ikke noe farlig, men jeg ville gjort det jeg kunne for å finne ut av det..

ORIGINAL: EnRosaBabyOgEn?

ORIGINAL: lykkepillen

bilde?

Jeg hadde drett til legevakta

Jeg var på nippet til å ringe legevakten for å få en annen til å se på ham, men fant ut at det var bedre å la han sove i kveld for han var ganske sliten. Hvis han er sånn i morgen også blir det enten ny tur til fastlegen (det er nok bortkastet siden hun ikke hadde peiling) eller så bli det legevakten...

Hva med elveblest da??

Jeg hadde ikke akseptert at legen ikke gir svar og likevel kan si det er ufarlig!!!

Skjønner godt at du vil la han sove nå men hadde tatt turen til legevakt og bedt om henvisning til hudlege dersom du ikke får svar av legevakta heller. Tenk om det er noe enkelt man kunne smurt dette utslettet inn med da som hjalp eller noe annet?
Du har ikke tilfeldigvis barneforsikring med helsesøstertjeneste da? Man kan forresten også bare ringe legevakt og høre hva de har å si også. Har fått mange gode råd over telefon jeg[;)]

Lykke til, håper utslettet går over snart så dere får kvelds og nattero i huset!

Hmmm, nei det er hvertfall ikke elveblest, sånn utifra bilder hvertfall...

Aner desverre ikke hva det kan være, men jeg ville ha dratt til legen igjen imorgen, og ikke gitt meg før noen med litt mer peiling kunne sett på ham og finne ut hva det er!

De kan jo ikke bare sende dere hjem igjen fordi de ikke vet! [8|]

ORIGINAL: MammoC

Aner desverre ikke hva det kan være, men jeg ville ha dratt til legen igjen imorgen, og ikke gitt meg før noen med litt mer peiling kunne sett på ham og finne ut hva det er!

De kan jo ikke bare sende dere hjem igjen fordi de ikke vet! [8|]

Nei, det er jo det jeg også mener. Hadde det bare vært med utslettet så hadde det jo vært greit, men det er tydelig at det palger han og at det er noe som feiler han. Selv om han ikke har feber så er han jo slapp og ikke i form.[&:]

syns det ligner litt på mollusker jeg... kanskje feberen og allmenntilstanden hans ikke har noe med utslettet å gjøre? her vi bor er det maaange som har hatt feber og vært i dårlig form... kanskje det er tenner på vei som gjør han urolig..?

men snakk med legen igjen og be om henvisning til hudlege, evt snakk med helsestasjon imorgen og få de til å snakke med lege slik at du får henvisning til hudlege...

ORIGINAL: *Aulile*

syns det ligner litt på mollusker jeg... kanskje feberen og allmenntilstanden hans ikke har noe med utslettet å gjøre? her vi bor er det maaange som har hatt feber og vært i dårlig form... kanskje det er tenner på vei som gjør han urolig..?

men snakk med legen igjen og be om henvisning til hudlege, evt snakk med helsestasjon imorgen og få de til å snakke med lege slik at du får henvisning til hudlege...

har sjekket på nettet og sett på bilder av mollusker, men mener at det ikke er mollusker. Det hadde nok legen kjent igjen. men et godt tips[:)] Ja, feberen og allmenntilstanden kan ha andre årsaker.

ORIGINAL: Tøsa

Jeg skal ikke fraråde deg å dra til legen altså, men JEG ville stolt på legen.
Hun hadde nok visst det hvis det kunne vært noe farlig.
Så jeg ville venta et par dager og dratt tilbake om det fortsatt ikke forsvant.
Men det er meg da, og jeg aner ikke hvordan formen til barnet ditt er, så vil ikke råde deg til noe, bortsett fra at du må stole på magefølelsen din.
Mener du at ungen din er syk, så drar du til legen.

Jeg stoler forsåvidt på legen at det ikke er farlig. Hun hadde nok reagert hvis det var noe farlig ja. Men kanskje det finnes noe behandling for det som kan gjøre ting bedre og så hadde det vært greit å visst hva som feiler gutten min og om det kan smitte andre. Vil jo ikke at andre barn skal ha det sånn som han. Tenkte å ta kontakt hvis han ikke er bedre i løpet av morgen dagne, han blir verre eller utslettet blir verre.

Back
Topp