Frustrert, lei meg og sint..

Heidi_88

Elsker forumet
Har gleda meg til denne jula siden jeg ble gravid! Denne jula skulle bli bra.. Har alltid likt jula, men nå har vi jo ei lita å feire med i tillegg! <3
Men.. Noen husker kanskje åssen pappa (egentlig stefaren min) har behandlet brødrene mine.. Spesielt han på 16.. Gitt f i dem pga nye dama si.. Og mamma har banna han opp og ned når ho har prata om hvordan han har holdt på..
Men så fikk mamma seg ny kjæreste for noen få måneder siden, og det var jo greit nok det.. Vil jo så klart at ho skal ha det bra osv, og jeg skjønner jo at ho vil ha sitt eget liv og føle seg bra..
Men nå gir jo ho totalt f i alle andre.. Kjæresten hennes har jeg møtt to ganger.. Eller.. Møtt og møtt.. Han har kommet til mamma når jeg har vært der med Jenni to ganger, men han har aldri hilst på meg eller sagt noe til meg..
Lillebror på 11 år ble stående med pepperkakebaking alene fordi mamma skulle ut, så søstra mi måtte dra hjem til dem så de fikk bakt.. Han kan jo ikke styre med å ta kakene ut og inn av ovnen alene..
Mamma er ute og fester så og si hver helg, for det er bare da ho møter kjæresten sin.. Virker som om ho tror at jeg er barnevakt uten å bli spurt bare fordi jeg bor rett over veien.. For det er jo bare for brødrene mine å ringe meg hvis det er noe når de er alene..
Ho spør aldri etter Jenni.. Kommer aldri over for å se ho, selv om det bare er en vei imellom husene vi bor i..
Nå hadde ho ikke sett Jenni på en måned før vi møtte på ho i Sverige på torsdag som var..
Idag var vi hos min mormor fordi ho hadde bursdag, og plutselig brydde mamma seg veeeldig mye om Jenni.. Ho har aldri vært sånn med Jenni når vi har vært alene.. Ikke frampå.. Men ho blir en helt annen når vi er i nærheten av mormor og morfar.. Da bryr ho seg plutselig ekstra mye om Jenni da.. [&:]
Blir så sinnsykt skuffa.. Stemora til Kenneth bryr seg mer om Jenni enn min egen mor.. [:(]

Mamma sa at ho skulle innover til Oslo for å besøke litt familie lille julaften.. Ho vet så godt at vi feirer jul hos mora til Kenneth lille julaften.. Blir 6. året vi gjør det i år.. Og jeg ser sjelden den siden av familien fordi jeg verken finner fram eller klarer å kjøre inni Oslo.. Prøvde å spørre om ho ikke kunne ta det i mårra (eller i dag, siden klokka er såpass mye[8D]) i stedet, men det gikk ikke fordi ho skulle ha date med kjæresten.. Gikk jo ikke ann å ta den daten på lille julaften heller..

Føler rett og slett at kjæresten hennes er ALT! Alle andre nedprioriteres.. [:(] Blir så sinnsykt lei meg..
Jeg og mamma har jo alltid hatt et kjempebra forhold.. Prata med hverandre om alt og vært som veldig gode venninner.. Men nå kommer da kjæresten hennes foran alle andre, til og med barna hennes..
Rart hvor feil man kan ta om folk! Hadde aldri i verden trodd at ho kom til å sette noen andre foran hennes egne barn..

Tenkte jeg skulle la det ligge til vi er ferdig med jula hvertfall, siden vi skal være sammen med mamma, mammas foreldre og mine søsken på julaften.. Vil ikke ødelegge hele jula hvis det skulle bli krangling liss..
Men lurer litt på om jeg bare skal la være å prate med ho, ikke ta kontakt eller noe.. Se hvor lang tid det tar før ho tar noe kontakt.. Og se om ho spør etter Jenni sjøl.. Er egentlig ganske nysgjerrig på hvor lang tid ho lar det gå, eller om ho i det hele tatt tar noe kontakt..
Skjønner ikke at det er mulig å bli så blind! Klager alt ho kan på pappa, men gjør akkurat det samme sjøl..

Oii.. Detta ble langt.. Men godt å få ut! Takk til de som gidder å lese..

Må legge til at ho hele tiden skryter til andre av at ho hjelper oss med barnepass osv hvis vi er slitne.. Var en stund her som Jenni var ganske ille om nettene og vi fikk veldig lite søvn.. Men ho hjelper ikke til med å passe Jenni eller noe.. Ikke at vi trenger det så ofte egentlig, men sist jeg spurte sa ho bare at det ikke passa.. Sa ikke noe om hvorfor.. Så hadde ho sagt til søstra mi at ho ikke ville passe Jenni fordi kjæresten skulle komme, og ho ville ikke at han skulle føle seg utafor siden det endelig gikk bedre mellom dem..

Oppfører seg som folk på 14 år med masse intriger mellom mamma og eksen til kjæresten hennes.. Nå er det slutt på intrigene og ho har ikke noe å klage over lenger, så nå hører jeg sjelden noe fra ho..

[:@] åh skjønner godt du er lei,frustrert og sint! kan jo ikke oppføre seg sånn overfor sine egne barn! Jeg mener barna kommer FØRST!
jeg ville venta til etter jul med å snakke noe om d,.. å heller ta en skikkelig snakk når jula er over!
håper det ordner seg og at mora di får øynene opp å ser at hu prioriterer feil!!
masse lykke til!
sender en trøste klem

Jeg skjønner veldig godt at du reagerer på dette og at du blir skuffa og lei deg. jeg hadde nok også tatt det opp med henne og fortalt hvordan jeg føler det og at du opplever henne på samme måte som det hun klager på hos pappan din.... Men som skrevet over her, hadde nok også venta til jula er over så dere forhåpentligvis får ei fin julefeiring!!! Håper det ordner seg for deg og at dere får ei flott jul!

Lykke til og klem til deg [:)]

Takk for klemmene! :)
Første tanken var å ta det opp etter jul, så blir nok til det..
Hadde vært veldig surt om jeg hadde ødelagt julefeiringa for alle andre..
Savner den mammaen jeg hadde! Ho som viste at ho brydde seg og var glad i oss..

ORIGINAL: ChristmasFaerytale

Uff, jeg skjønner godt du er lei deg og sint! Man skal jo ikke oppføre seg slik... dessverre så er det jo noen ganger slik at mennesker totalt forandrer oppførsel når de får seg en ny kjæreste. Men det skal man ikke godta av sin egen mamma mener jeg da!

Jeg tror jeg hadde tatt det opp med henne etter jul. Ikke nå, for tenk om det ikke blir noe gøy da så blir hele jula drit liksom... men det er mine tanker da.

Du får ihvertfall ha lykke til uansett hva du kommer til og gjøre :)

signerer alt[:)]

Ville ikke ventet og latt være ta kontakt, da går det utover lille også.

Back
Topp