Frustrert , langt

tvilling38

Elsker forumet
Har ventet i over 3 uker på å få innkallelse til utvidet ul-undersøkelse for å se etter kromosomfeil. Jeg ble henvist fra legen min i uke 7. Da jeg ikke fikk brev fra sykehuset i dag heller, så ringte jeg til dem for å høre om når jeg skulle inn. (prøven må tas mellom uke 11 og 13). Nei de hadde ikke mottatt noen henvendelse påstod de. [:'(]. Bare tull for jeg hadde mottatt time for vanlig kontroll fra gyn.pol og snakket med dem i telefonen og de fortalte meg at henvisningen for begge deler var kommet. Jeg fikk forklart saken og de skulle snakke med gyn.pol. Etterpå ringte de meg opp og sa at de skulle få opp papirene fra gyn.pol, men at legen som kunne ta prøven skulle på ferie akkurat i den uken jeg må ta prøven så det var ikke sikkert at jeg kunne få noen prøve. Jeg kunne ikke få noen time på tlf. jeg fikk vente på brev fra dem med en eventuell time.

Dette var jo IKKE holdbart, for kan ikke de tilby meg time så mente jeg at de burde gi meg eller legen min beskjed slik at jeg kunne henvises til et annet sykehus. Derfor ringte jeg gynekologen min, som i sin tur ringte til sykehuset. Resultatet etter den telefonsamtalen var at sykehuset skulle ta kontakt med meg i dag for å gi meg time evt. orientere om videre henvisning til RiT. Dersom jeg ikke hørte noe fra dem, så måtte jeg ringe ut og purre på dem i morgen. Selvfølgelig har de ikke ringt tilbake, det hadde jeg aldri ventet fra det holdet. Har opplevd litt for mange vanskelige sider ved det sykehuset både som pasient og som jurist.[:@]

Så i morgen må jeg ringe og mase. Mye stress blir det også dersom jeg må reise helt til Trondheim bare pga en ul-undersøkelse og en blodprøve. Det er ikke bare bare å planlegge en dag borte fra hjem/arbeid med 3 små barn, skoleferie og en mann som plutselig får oppdrag i jobbsammenheng som medfører at han må reise ganske så umiddelbart. Det hadde vært fint med noen dager til å få på plass barnepass og landbruksvikar. Men sykehuspersonalet tror at det bare er å si hopp og så hoper en. Det skal visst ikke finnes en verden utefor deres sykehuskoridorer. grrrr[:@][:@]

Dette ble langt og hører kanskje best under et annet forum, men det var godt å få luftet irritasjonen litt.

Fy... søren for en service!![:@][:@] Slikt skal i grunnen ikke forekomme, men skjer desverre altfor ofte[:'(] Blir så forbanna når jeg hører slikt! Håper det order seg for deg likevel - ikke gi deg!!!!  

Back
Topp