Frustrasjon!

Nala82

Andre møte med forumet
Hadde i første PP 32 dager og er nå på andre PP og oppi 36 dager, men fremdeles ingen positiv test! Bah! Testet på lørdag og testet i dag. Jeg regner jo med at syklusen ikke er stabil etter mange år på Ppiller, så litt vanskelig å si når EL var. Men så kjipt å vente på mensen - eller ikke mensen. Men åssen gjør dere det ift drikking og slikt i disse venteperiodene? Som nå feks, da jeg fikk negativ test, men ingen mensen - og usikker på når og om en befrukning har skjedd.

Synes forøvrig at dette forumet er genialt og har funnet svar på mange spørsmål ifm min første eventuelle graviditet! Dere er fine!

Nei det er ikke lett det der med drikking og nei-matvarer.. Jeg tror jeg skulle hatt ikm igår, men hverken mens eller positiv test enda. Jeg skal i 40 årslag på lørdag, og er så usikker på dette med drikking hvis ikke jeg får TR eller positiv imorgen.. Tipper at jeg tar et glass eller to, men ikke noe særlig mer enn det i tilfelle. Er nok mange barn som har vært "med på" en skikkelig fyllekule inne i magen i de tidlige uker uten at det har tatt skade av det.

Da vi begynte prøvingen sluttet jeg med snus samt trappet ned på alkohol. Jeg er student, så det var lett for å bli mer enn en torsdagspils og jeg følte derfor for å begrense meg. Jeg kunne godt ta meg en pils eller to, men fyllekulene holdt jeg meg unna. Og det av to enkle grunner: For det første så var vi bevisste på prøvingen og jeg ville ikke risikere noe om jeg ble gravid. For det andre så er det ikke å stikke under en stol at fruktbarheten minsker når man drikker alkohol (dette gjelder også far), så om man virkelig ønsker seg en liten knert kan det være lurt å droppe alkoholen! Da øker sjansene:)

Når det kommer til det med nei-mat så tenkte jeg over hodet ikke noe på det før jeg faktisk fikk vite at jeg var gravid. Dessuten er jo det meste av nei-mat slike ting som normalt sett ikke er farlige. Jeg tror ikke det har noe å si på fruktbarheten, så jeg vil nok tro at det er "lov" å spise nei-mat før man evt. blir gravid.

Lykke til:)

Ja, det høres logisk ut og har holdt meg unna alkohol og sigaretter. Det går overraskende bra, men har ofte et forklaringsproblem til folk rundt meg i sosiale sammenhenger - har ikke så lyst til å utbasunere at vi prøver å bli gravide. Så da holder man seg hjemme og blir fryktelig usosial. Men det ordner jo seg til slutt, så sutrer ikke altså.

Det som er frustrerende er denne testinga som blir negativ og fremdeles ingen mens. Men det er sikkert ikke så ille som jeg tror, det bare føles ut som jeg er så maaanger dager over ikm. Lange dager i prøveperioder, gitt! ;-)

Nala82 skrev:
Ja, det høres logisk ut og har holdt meg unna alkohol og sigaretter. Det går overraskende bra, men har ofte et forklaringsproblem til folk rundt meg i sosiale sammenhenger - har ikke så lyst til å utbasunere at vi prøver å bli gravide. Så da holder man seg hjemme og blir fryktelig usosial. Men det ordner jo seg til slutt, så sutrer ikke altså.

Det som er frustrerende er denne testinga som blir negativ og fremdeles ingen mens. Men det er sikkert ikke så ille som jeg tror, det bare føles ut som jeg er så maaanger dager over ikm. Lange dager i prøveperioder, gitt! ;-)

Jeg skjønner problemet. Jeg vet heller ikke helt hva jeg skal unnskylde med tanke på alkohol. Jeg blir litt satt ut rett og slett. Jeg er over snittet glad i en øl og syns derfor at det er lite logisk og "ellers takk, jeg har ikke LYST på en pils".. Men jeg har heldigvis bare behøvd å finne på 1 unnskyldning enda, så jeg har troen på at det går bra fram til uke 12:)

(Hva betyr ikm?)

Baby-S skrev:

Nala82 skrev:

Jeg skjønner problemet. Jeg vet heller ikke helt hva jeg skal unnskylde med tanke på alkohol. Jeg blir litt satt ut rett og slett. Jeg er over snittet glad i en øl og syns derfor at det er lite logisk og "ellers takk, jeg har ikke LYST på en pils".. Men jeg har heldigvis bare behøvd å finne på 1 unnskyldning enda, så jeg har troen på at det går bra fram til uke 12:)

(Hva betyr ikm?)

IKM er den dagen du forventer mens (som du ikkje ønsker skal komme).. Hehe..

Back
Topp