Frustrasjon og OUL

Mamo3

Flørter med forumet
Jeg er bare nødt å få ut litt frustrasjon her i dag! Legen min sendte informasjonen min elektronisk den 7.april (!!!!!), og jeg har enda ikke fått innkalling til den ordniære ultralyden. Utifra menstermin er jeg 15 uker på vei i dag, selvom jeg selv tror det er noe mindre. Jeg ringte derfor KK for å høre hva som har skjedd, men de kunne ikke finne at noe var mottatt fra legen min, og jeg fikk dermed beskjed om å ringe legen å be de sende det fortest mulig.

Etter å ha ringt flere ganger kommer jeg endelig gjennom, og mannen i resepsjonen hos fastlegen sier da at disse er sendt den 7.april som jeg sa OG at de hadde fått bekreftelse på at det var mottat. MEN han sa han skulle snakke med legen i lunsjpausen og at JEG måtte ringe tilbake i morgen for å høre mer hva de fant ut av.

Derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Er det KK eller legen som har rotet? I grunnen umulig å si. Samtidig klarer jeg ikke stole helt på resepsjonisten da han er veldig uhøflig i telefonen og virker ikke alltid som han helt vet hva han gjør. Jeg må jo ringe opp igjen i morgen da, men jeg synes det er veldig rart at det bare kan forsvinne sånn, og hvert fall når resepsjonisten på legekontoren mener at de har mottatt bekreftelse på at det er mottatt hos KK. Jeg blir bare så frustrert og sint på en gang, synes det er håpløst at det går an å rote så mye, hvor enn dette rotet kommer fra :wtf:

Last edited:
Uff sjønner godt at du er frustrert da :/ det hadde jammen jeg å vert :/ uff nei håper dette ordner seg å det fort!

Har nok skjedd en elektronisk svikt her ja. Håper de ordner opp fort sånn at du får en dato å glede deg til.:)

Så irriterende. Jeg er like langt som deg, og legen sendte inn til KK 24. april, og brevet jeg fikk fra KK er datert 27. april...

Så irriterende. Jeg er like langt som deg, og legen sendte inn til KK 24. april, og brevet jeg fikk fra KK er datert 27. april...

Det tok jo ikke lang tid i det hele tatt! :eek: Og så har jeg gått her å ventet i 5 uker :P håpløst!

Jeg prøvde bare å være litt tålmodig siden det ble sendt så tidlig i forhold til hvor langt jeg var på vei, men det angrer jeg skikkelig på nå :( Blir seriøst sprø! Skjønner ikke hvorfor han i resepsjonenen på legekontoret ikke bare kunne fikse det sånn at legen sendte det på nytt for å være sikre, for det hadde jo helt tydelig ikke komt frem til KK. De bør ha løst det i morgen når jeg ringer tilbake!! :P

Da legen min skulle sende søknad om Oul og fødested sa han på forhånd at siden jeg hadde valgt et sykehus han skjeldent sendte til så kunne det forsvinne i systemet og at jeg derfor måtte ringe sykehuset om jeg ikke mottok noe etter 3 uker. Fikk ingenting i posten, ringte sykehuset å ordnet alt selv, 3 dager senere var bekreftelse på fødeplass og time til Oul i posten :)

Håper de får ordnet opp og du får time :)

Skjønner ikke hvorfor alt skal være så vanskelig her :( ringte opp igjen til legekontoret i dag slik som han resepsjonisten sa at jeg skulle gjøre. Da jeg ringte og forklarte hvem jeg var og hva det gjaldt, sa han bare at han ikke hadde tid å sjekke opp i det i går, men at papirene var sendt og han ikke kunne gjøre noe mer. Da sa jeg igjen at KK hadde ikke mottatt noe og da ville det jo ende opp med at jeg ikke kom til å få time siden de ikke fikk papirene mine. Da fikk jeg bare til svart at "jamen de er sendt" også bare la han på!! Hvor frekk går det an å bli?!

Ringte opp igjen til KK og forklarte situasjonen. Heldigvis er de mye hyggeligere i telefonen der! Men fikk igjen beskjed om å ringe legekontoret fordi de var nødt å ha papirene. Fant heldigvis et direkte nr til legen og hun sa hun skulle sende de med en gang til en annen adresse (aner ikke hvor hun har sendt de i utgangspunktet?). De er hvert fall ikke i systemet, så mest sannsynlig er de ikke sendt. Håper at hun faktisk sender de i dag, for jeg begynner å bli rimelig irritert på hele opplegget :p

Så bra at hun sender dem på nytt :) Dette ordner seg helt sikkert, og du får nok komme på OUL veldig snart! :)

Du burde si fra om han der i telefonen på legekontoret som ikke gjør jobben sin. Han er jo farlig...

Ja, jeg vet. Det er alltid et problem når man skal ringe å ha time også, jeg skjønner ikke at han fremdeles har jobben sin. Virker som han synes det er sååå fælt å være der :p

Så bra at hun sender dem på nytt :) Dette ordner seg helt sikkert, og du får nok komme på OUL veldig snart! :)

Ja, jeg håper hun sender de rett denne gangen. Krysser fingrene for at det faktisk er gjort! Men finner vel raskt ut av det :p Krysser fingrene for at jeg får time når jeg skal, og at alt ordner seg til slutt. Det gjør jo som oftest det :D Kjenner jeg gleder meg veeeldig til OUL nå, og jeg gleder meg sikker eeenda mer når jeg endelig får time :D

Hadde nok også sagt ifra til legen hvordan resepsjonisten oppførte seg - synes det var veldig spesielt!

Håper også at du får innkallelse fort. Er liksom så kjedelig å være usikker.

Var på kontroll på tirsdag og hadde ennå ikke valgt sykehus - hun sa vi fint kunne vente, men da jeg spurte hvordan det ville bli m oul da, så var hun enig at det burde gjøres nå. Hun sa hun skulle sende henvendelsen, så håper hun har gjort det og venter hver dag i spenning : P

Ja, jeg skal ta å snakke med legen neste time angående resepsjonisten, for det er veldig ubehagelig å ringe inn dit. Heldigvis planlegger vi neste time hver gang jeg er der nå, så slipper å ringe til han :P

Men nå har jeg endelig fått time til OUL! :D det tok sin tid!! Er 16+0 i dag utifra menstermin, og jeg fikk time 3. juni. Bare to uker til i morgen :D gleder meg sånn!! Selvom jeg er veldig forberedt på å bli satt tilbake en god del :) men det gjør ikke noe så lenge alt ser fint ut. Krysser fingrene for at alt er bra <3 også gleder jeg meg såå til å få vite kjønnet da <3

Jeeez til surrete folk. Ble mye surr der jeg var sist og. De rotet voldsomt m blodprøver mine. Måtte inn tre ganger. Andre gang klarte en som var ny å sette legens navn på mine prøver. Jeeez

Jeeez til surrete folk. Ble mye surr der jeg var sist og. De rotet voldsomt m blodprøver mine. Måtte inn tre ganger. Andre gang klarte en som var ny å sette legens navn på mine prøver. Jeeez

Seriøst? Haha, det er jo helt på tryne hva enkelte klarer å få til! :P

Back
Topp