Bruker47ma
Flørter med forumet
Jeg er i uke 31 med mitt 4 barn, klarte slutte helt med dem andre, men denne gangen har jeg sprukket, sprakk i uke 28, etter en periode som var vanskelig, å ja jeg føler meg helt forferdelig!! Å som verdens verste mamma... Da jeg sprakk turte jeg ikke si noe til jordmor først, men hadde høyt blodtrykk og da jeg innrømmet at jeg hadde sprukket så sa hun at det har gjort noe med blodtrykket, jeg stresset masse i en periode der blodtrykket steg, noe som heller ikke er bra for barnet med en konstant stresset mor og delvis ulykkelig mor som skal ta seg av hus ,3 barn og studier på fulltid alene, mannen har reisejobb... Jordmor ba meg prøve å kutte ned igjen, og om jeg kjente trangen så kunne jeg ta meg en røyk isteden for å stresse opp, om det var noe som gjorde at jeg roer meg... Fikk helt skjokk og delvis satt ut... Men dette gjør jo selvfølgelig noe med selvfølelsen og at andre påpeker røyken gjør at jeg tenker mer på røyk, så for min del så har de rundt meg sluttet å klage på røyken og mase om å slutte da dette ikke gjør det lettere og jeg er "flinkere" til å holde meg til under 5 om dagen.... Denne gangen er målet å slutte helt og ikke begynne røyke igjen etterpå, men innser nå at jeg tror jeg må satse på en trygg og stabil mamma som kan være der for barna i første omgang.... Så om noen føler for å gi meg moralpreken å utsette meg for masse prat om hva som skjer med barnet i magen osv.. Så bare å gjøre det, men er jo ikke som at jeg ikke bryr meg om barnet og ikke vet hva risikoen er etter utallige søk på Internett og råd på diverse kanter..