Fruluna!

Søster Jordbæret

Forumet er livet
Hei du!
Hvordan går det med Linnea og vekten?

Har tenkt på deg en del for en i barsel gruppa mi sliter med samme som deg. Bare at han aldri har lagt på seg nok da....

Ellers så synes jeg nå Linnea så helt perfekt, god og sund ut jeg da, på bildene du har lagt ut av henne!

Klem jordbæret

Hei vennen!

Åhh så søt du er da som tenker på oss!

Jo altså det tok seg opp litt med drikkingen for to uker siden. Jeg gjorde ikke noe annet hele dagen enn å lure henne til å spise [&:]
Det gav utslag på vekten og hun gikk opp 510 gram på en måned.
Så den 25 juli (på 6 mnd kontrollen),veide hun 6850 gram, var 65,5 cm lang og 41,1 cm rundt hodet.
Så da sa hs at hun lå på en kurve hvor 25 % av alle jentene på hennes alder lå. Men det var liksom nederst da [&o]

Men så på fredag fikk vi omgangssyken her både hun og jeg. Så vi har kastet opp og hatt diarè om hverandre [:(]
Linnea har heldigvis sluttet å kaste opp, men har fortsatt diarè da.
Jeg får i henne mat heldigvis, men tipper at vekten ikke akkurat har føket til værs [8|]

Nå skal jeg nå ikke til hs før enn på 8 mnd kontrollen, så da gir jeg f i vekt og dritt til den tid. Blir så sliten av det der.[&o]

Kjøpte sånn havregrøt med aprikos og banan for litt siden og det hender jeg får lurt i henne noen skjeer av det iallefall [:)]

Hvordan har dere det da? Thea er frisk og rask?

Tusen takk for omtanken vennen!!!

Hei snuppa!
Så bra hun har lagt på seg tilfredstillende da! Jeg synes helsesøstre kan mase litt mye om vekt og spising og sånt til tider jeg da! Det er sikkert godt ment, men det stresser veldig.
Thea ligger midt på gjennomsnittet når det gjelder vekt. På 5 mnd kontrollen var hun 7 kg og 63 cm lang. Men for at gjenomsnittet skal være på 7 kg så må noen unger veie mye mer og andre mye mindre!!

Uff...også omgangssyken da...det er no dritt det (bokstavlig talt!) og hjelper ikke på vekta heller nei!
Men tror nok Linnea har det bra jeg! Du vet best når det gjelder henne!! Ja skjønner deg godt med tanke på å ikke veie før 8 mnd kontrollen.

Får Linnea middagsmat? Jeg har lagt mos av potet, gullerot og brokkoli til Thea, som hun får! Har desverre ikke den største interresen for noe annet enn pupp men jeg prøver litt hver dag, så håper jeg hun blir mer og mer interresert!

Thea har nå hatt urinveisinfeksjon hun da og fikk antibiotika i 5 dager. Testa urinen 1 uke etter det, og da var det fortsatt utslag så da var det 10 dager med antibiotika. Men nå skal bakterien være borte. Så da håper jeg hun ikke får dette tilbake. Hørte at våtservietter kunne gjøre at de fikk sånne infeksjoner...om det er sant vet jeg ikke. Og jeg bruker det jo bare når vi ikke er hjemme. Men nå skal jeg slutte med det og, så heretter er det bare vann.....

Klem jordbæret

Back
Topp