Fruluna

Champ

Gift med forumet
Så du hadde lagt inn tråd ang allergi på dattern din...

Pollensesongen har så vidt begynt, og det er bjørk som er først ute, det kan føre til kryssallergi. Har dere feks fyra med bjørkeved??

Drikker hun ku-melk?
Det kan jo være atopisk eksem hun har fått, vanskelig å si uten at jeg har sett utslettene. Det er vanskelig å få en lege til å stadfeste hva barnet reagerer på, så lenge dem har utslett så får man gjerne falske svar på prøver.
Er dem under 3 år så er det ennå mer vanskelig å påvise noen form for allergi..

Jeg vil råde deg til å forsøke å utelukke en og en matvare ca en mnd og ta provokasjons test på henne for å se om hun reagerer. De kan reagere på absolutt alt av matvarer, og det er forskjell på allergi og intolleranse, har hun intolleranse får du ikke påvist dette ved "vanlige" tester her i norge, helt utrolig men sant!

Når hun klør så ille som du beskriver i tråden din, ville jeg forsøkt flytende Zyrteck på henne... snakk evt med legen om dette, men du får det reseptfritt på apotek. 
Om du tar kontakt med astma/allergi foreningen så får du tilsendt brosjyre ang allergi og hva som gir kryssallergi nå fremover...
Mine to barn har intolleranse og allergi mot matvarer har hatt det fra dem var små....

Et råd til: skriv en dagbok over hva hun spiser og drikker over en periode på 1 - 3 måneder, så har du en viss oversikt på hva hun får i seg. det kan være litt stress men det er nyttig om du skal ha henne til en allergi lege etterhvert[;)]

Åhh tusen takk for svar.. Ja pollen ja. Faren hennes har bjørkepollen. Han reagerer på epler også.
Og ja, vi fyrer med bjørkeved [&o]

Nei var jo som jeg skrev hos legen med henne to ganger, men han sa det bare var fordi hun siklet og at det ble vått.
Men jeg prøver å holde henne tørr jeg, men det hjelper jo ikke..

Og hun klør og klør stakkars..

Jeg har prøvd å kutte ut mme, og gi henne ku melk, men hun får så vondt i magen av det. Så det får hun ikke.
Men får jo yoghurt hver dag da.. Med bjørnebær eller jordbær [&:]

Jeg kan prøve å ta bilde av utslettene jeg, så kan du se hvordan det ser ut [:)]

ORIGINAL: Champ

Et råd til: skriv en dagbok over hva hun spiser og drikker over en periode på 1 - 3 måneder, så har du en viss oversikt på hva hun får i seg. det kan være litt stress men det er nyttig om du skal ha henne til en allergi lege etterhvert[;)]

Ja det høres jo faktisk veldig lurt ut!! Det skal jeg gjøre fra i morgen tidlig av...

Bilde nå funket dårlig.. Får heller ta i dagslys når jeg ikke trenger blits..[:D]

Jeg ville ha kuttet ut yougrten også, heller gått over på soya yougert, hmm nei det smaker eller høres ikke noe særlig ut jeg vet, men man blir vant med alt... her bruker vi kokkosmelk og rismelk i all mat - noe soya melk også.

bjørk er det værste for veldig mange, jeg kan f.eks ikke fyre med bjørkeved uten å reagere på det... når jeg fyrer har jeg en kjele på ovnen som gir fuktighet i lufta [;)] 
uff, ja disse legene, om dem ikke kan fortelle hva det er så tyr dem til lette løsninger.
men siden pappaen er allergisk så ville jeg begynt med å kutte ned på det samme som han ikke kan ha i seg, og det værste er jo at bjørkepollen gir kryssallergi til det meste[&:][&:]
epler og pærer er vel igrunn i samme "familie" er det ikke? ingen ekspert asså, men har slitt med å finne ut av ting på mine unger og meg selv en stund[8|]

Ja vet iallefall at bjørkepollen krysser med epler. Og epler og pærer er vel i familie ja..

Ja jeg bare testet henne istad, og ga henne pære, og da fikk hun små røde prikker over leppa.. Så det er nok noe mer enn sikle- eksem [8|]

Da får vi bare prøve oss fram da.. Uff har så vondt av henne vet du.. Fælt å se på når hun er illrød og klør og klør...[&o]

Men har lagt merke til at hvis vi er ute, så blir hun mye bedre i huden med en gang..

Skal se litt mer på naaf sine sider jeg, bestille noen brosjyrer..[:)]

Takk for svar!!! Godt å ha noen å få råd av!! [:D]

Back
Topp