Fruktmos

Lille*

Betatt av forumet
Jeg har kjøpt fruktmos fra 4 mnd i butikken. Frøkna elsker det, men det er alt for mye i et beger. Kan man fryse det ned i mindre porsjoner??

Begerene er i plast med "draavlukk" ;) Tenkte å dele et beger i fler porsjoner.. men i annen embalasje.

Sniker. På de jeg bruker fra hipp står det at det kan stå i 12 timer etter åpning, så jeg pleier å dele den opp i to så han får to ganger på en dag:) men vet ikke om det kan fryses..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hehe, dravlukk! Kan helt sikkert fryses, vel... I isterningsbrett, for eksempel :) er veldig enkelt å lage selv også! Kok skrelte eple og pærebiter i 7 minutt. Kjøl av, mos bitene i blender, stavmixer e.l. sammen med kokevannet. Voila :)

Det hørtes ikke så vanskeligvut;) Hvor mye kokvann bruker du i mosen? Best med harde eller mye pærer;)? Mye spørsmål.

Andre tips til enkel mat jeg kan lage selv?

:)

Aprikosmos! Hjelper slik at babyene tar opp mer jern! Dekk med vann og la ligge i 8-10 timer. Deretter koker du dem til de er møre og moser dem med stavmikser:) kan gjøre det samme med svisker og dadler

Det hørtes ikke så vanskeligvut;) Hvor mye kokvann bruker du i mosen? Best med harde eller mye pærer;)? Mye spørsmål.

Andre tips til enkel mat jeg kan lage selv?

:)
Sånn at det dekker frukten og litt til? :) kan gå med litt kokevann under mosing, men om det er for lite tar jeg bare vanlig vann fra springen. Alle pærer er sikkert bra, de blir jo myke til slutt :)
Laget sviskemos i går - det smakte jo godt, den på glass synes jeg å huske at smaker dr*t?
Søtpotet og gulerotmos har jeg og laget :)
Tar det i smoothieblenderen :)

Aprikosmos! Hjelper slik at babyene tar opp mer jern! Dekk med vann og la ligge i 8-10 timer. Deretter koker du dem til de er møre og moser dem med stavmikser:) kan gjøre det samme med svisker og dadler
Gis dette som eget måltid, eller i små porsjoner som sviskemos? :)

Gis dette som eget måltid, eller i små porsjoner som sviskemos? :)
Foreløpig fryser jeg det ned i isbitterninger og rører inn en terning med aprikos når hun får grøt. Kan vel bruke det som dessert senere vil jeg tro. Sviskene og fryser jeg ned i isbitterninger så får hun det tidlig på formiddagen for å holde magen i gang:) ikke alltid hun får hver dag.

Back
Topp