Fruktmos (?)

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Noen av bayene som får det?
Vi prøvde diverse typer til Oliver, men han gir klare uttrykk for at de ikke smaker godt! Selv syns jeg noen er litt sure/syrlige..

I går lagde jeg selv, og gutten ble et eneste stort smil da han fikk smake! Storesøster var lik, men det er jo bare gøy å lage selv da :)

Ja, jeg har prøvd og gi pærepuré, han likte det veldig godt:) men magen hans tålte det ikke helt, så må vente ei lita stund til:)

Jeg starter med grønnsakspuré for at hun skal lære å like mindre søte smaker først! Nå holder vi på med tilvenning på gulrot! 1ts gulrotmos og 2ts mm ihop, og hun elsker det! :D

Sent from my ST25i using BV Forum mobile app

Jeg starter med grønnsakspuré for at hun skal lære å like mindre søte smaker først! Nå holder vi på med tilvenning på gulrot! 1ts gulrotmos og 2ts mm ihop, og hun elsker det! :D

Det hørtes lurt ut!
Skal jammen meg begynne å fryse ned mm i småporsjoner til vi skal starte med fast føde, og gjøre noe liknende :D
HVordan går det med magen hennes?

Det hørtes lurt ut!
Skal jammen meg begynne å fryse ned mm i småporsjoner til vi skal starte med fast føde, og gjøre noe liknende :D
HVordan går det med magen hennes?
Isbitformer er genialt til det formålet;)
Går bare fint med magen, ingen knip hverken i går eller i dag:) har til og med sovna kl 21 og 22 og sovet i 4-5 timer i strekk så hun plages ikke av gulrotmosen iallfall:D

Isbitformer er genialt til det formålet;)
Går bare fint med magen, ingen knip hverken i går eller i dag:) har til og med sovna kl 21 og 22 og sovet i 4-5 timer i strekk så hun plages ikke av gulrotmosen iallfall:D

Har du begynt m MME eller får hu bare mm nå?:) Hu er jo rene prakteksemplaret:D:D Så godt magen hennes tåler det:)

Er det Lofoten som er bakventland?? :p Ser jo virkelig ut som alt går på skinner der oppe :D;):D

Sent from my GT-I9000 using BV Forum

Er det Lofoten som er bakventland?? :p Ser jo virkelig ut som alt går på skinner der oppe :D;):D

Hehe, tenkte på det samme =)
GODT for Hermine (og mamman!), håper det fortsetter.
Gulrot er jo ganske mildt for magen, så vidt jeg vet? Høres godt ut også! Hehe

Ja, det er tydeligvis noe i lufta her som gjør spedbarn friske og sovevillige! :D Hun sov fra 21 i går kveld til 08 i morges, kun 3 amminger innimellom :D Helt himmelsk! I tillegg sovna hun uten byssing og bæring, la henne bare ned og ga flaske i senga så slokna hun :)

Har ikke trengt å gi mme på masse dager, så kun mm og gulrotmos for øyeblikket :D Helt fantastisk!!!

Så godt å høre!!! =)
Ikke fordi det gjør noe å gi mme om de trenger det, men pga magen hennes :D

Hehe, tenkte på det samme =)
GODT for Hermine (og mamman!), håper det fortsetter.
Gulrot er jo ganske mildt for magen, så vidt jeg vet? Høres godt ut også! Hehe
Virker som at gulrot er tingen ja! Her funker det hvertfall supert i små mengder! :)

Så godt å høre!!! =)
Ikke fordi det gjør noe å gi mme om de trenger det, men pga magen hennes :D
Veldig greit å kunne gi henne så lite "fremmedstoff" som mulig, siden hun plages så med fordøyelsen! Idag var det imidlertid spor av gulrot i bæsjen hennes :P

Veldig greit å kunne gi henne så lite "fremmedstoff" som mulig, siden hun plages så med fordøyelsen! Idag var det imidlertid spor av gulrot i bæsjen hennes :p

Så bra hun kunne spise gulerot, og at ting fungerer bedre:-)

Vi har ikke prøvd noe her enda selv:-)

Har ikke trengt å gi mme på masse dager, så kun mm og gulrotmos for øyeblikket :D Helt fantastisk!!!

Det er jo helt supert, måtte det fortsette sånn. Ingenting er jo bedre enn det:)

Så bra hun kunne spise gulerot, og at ting fungerer bedre:)

Vi har ikke prøvd noe her enda selv:)
Anbefaler gulrot som start da, tydeligvis lett å fordøye og hun elsker den søte smaken! Spesielt når jeg har litt mm iblandet ;) Hun spiser det til og med kaldt :p

Anbefaler gulrot som start da, tydeligvis lett å fordøye og hun elsker den søte smaken! Spesielt når jeg har litt mm iblandet ;) Hun spiser det til og med kaldt :p

Tror nok jeg satser på gulerot ja:-) Tenkte potet, men gulerot er sikkert enda mildere for magen:-)

Tror nok jeg satser på gulerot ja:) Tenkte potet, men gulerot er sikkert enda mildere for magen:)
Er mye stivelse i potet, som kan gi litt hard mage. Så begynner man med potet kan det være lurt å gi 1ts sviskesaft i tillegg ;)

Er mye stivelse i potet, som kan gi litt hard mage. Så begynner man med potet kan det være lurt å gi 1ts sviskesaft i tillegg ;)

Da blir det gulrot når den tid kommer:-)

Vi gir ett glass pærepure som dessert etter melk i 12/13 tiden. Ingen vond mage og ikke mer gulping enn før. Hun lukker munnen og snur hodet når hun er mett :-) fikk smake sviskemos i dag og det var visst godt :-) vi starta med to teskjeer og økte litt hver dag.

Back
Topp