frukt...

Melbamix

Blir kjent med forumet
Gutten min er blitt 6mnd.. Jeg har begynt å gi han fruktpure fra nestle til lunsj i tillegg til melk. Men det som skjer når han får det er at han blir helt turbo. Han kan være kjempe trøtt,men klarer ikke falle til ro. Er det noen av dere som har opplevd at deres barn blir hyper av frukt?

Hvis du opplever det, så ville jeg avventet frukten. Iallefall før han skulle sove.

MaMMAtilsønnenmin skrev:
Kutt ut frukten på kveld, gi han heller grøt.

Han får ikke frukt på kvelden. Kun til lunsj. Får prøve ut noe annet:-)

Frukt gir energi ;) Ville nok ikke gitt det før han skal sove, bedre å vente til etter soving, eller f.eks som dessert til middagen.

Ja, men hva skal jeg gi til lunsj da? Blir det ikke mye med grøt tre ganger om dagen?

Her spiste hun grøt til frokost, lunsj, middag og kvelds :) I tillegg til en god del amming. Hun var ekstremt glupsk :)

Melbamix skrev:
Ja, men hva skal jeg gi til lunsj da? Blir det ikke mye med grøt tre ganger om dagen?

Du kan jo variere grøttypene! Tja, om det blir mye varierer jo veldig fra barn til barn. Det er ikke uvanlig å spise 3 grøtmåltider en periode, før de begynner med brød.

Det samme lurer jeg på og... Min vil kun ha frukt på glass og vanlig frukt. Ikke grønnsaker og grøt, brekker seg som bare det!!! Har prøvd flere ganger.....:S
What too do? Ikke meninger å kapre tråden her :)

Dere kan jo prøve skive? Smååå biter med leverpostei eller noe?

Gutten min begynte med det da han var 5 mnd, nettopp fordi at han spiste så mye grøt at han ble sur da han så skålen! :p

Back
Topp