Frukt

Flower

Flørter med forumet

Når dere gir fruktmos eller pure, varmer dere den litt opp da? Hvordan varmer dere den?

Her må alt varmes for at det skal gå ned. Jeg lager alt selv og vil jo ikke at vitaminer og slike ting skal minke i maten fordi det varmes på feil måte.

Her går alt ned,varmt eller kaldt :-P hehe..
Men fruktmos gir jeg kaldt,også frukt i babyfeed´en..
Men de sier vel at hvertfall MM ikke skal varmes i micro pga da forsvinner noe vitaminer ås lik,kansje det er slik med fruktmos/puré også!?

Hvordan lager du det selv? :-D det hørtes greit ut :-D

Det er akkurat det jeg tenkte på, siden enkelte ting ikke skal varmes i microen.

Her har jeg ei lita frøken som gjerne vil ha maten varm ;-)

Jeg bare moser frukt og det som er med stavmikseren. Damper det litt først, for å få det litt mykere og mer fordøyelig. Sper av og til ut med litt av vannet jeg bruker for å dampe. Ingen hokkuspokkus :-)

så spennende :-) tror jeg skal prøve meg på det...
har du liksom 1 eple til ett måltid f.eks?
Blander du forskjellige frukter?

her i gården spises det i den temperaturen den er i =) kanskje om du har ingredisenene litt ute på benken så det blir litt mer romtemperatur? ellers tror jeg vannbad bevarer alt som skal bevares =)

vi spiser det på formiddagen =)

Her går fruktmos rett ned:)Må også dynke grøten Rikelig!! med fruktmos for at hun skal spise den.

Vi gir fruktmos en gang om dagen. Er ikke alltid han spiser alt, så setter resten i en avent boks i kjøleskapet. Han spiser den selv om den er kaldemoticon
Kjøper ofte sånn 4 pakning, og lar den stå i kjøkkenskapet. Da er den romtemperert og han spiser den da ogsåemoticon  Men det virker som om han liker den best kald.

Litt rart i grunn, for melka må jeg varme. Den nekter han og spise romtemperert eller kaldere.

Nå går det mest i smaksprøver, men tenkte f.eks et eple som en posjon, evt. starte med et halvt, for å øke til et helt eple når hun er klar for det :-)
Jeg har ikke blandet forskjellige frukter sammen. Vil hun skal prøve en og en først :-)

Romtemperert er ikke bra nok for denne frøkenen her, så kanskje jeg skal prøve vannbad. Jeg lager et lite lager og fryser ned, så det tines om morningen. Kanskje jeg må finne ut en annen løsning så det ikke er så kaldt :-)

Samme her, er melka for kald lukker hun munnen og dytter tutten ut med tunga, den må være varm nok ;-)

Jeg varmer ikke emoticon  å d går helt fint.
Det er lurt å venne på de små at ikke alt må være varmt, tror jeg. Alt blir så mye lettere da
synes jeg ja. Om det er riktig vet jeg ikke nei

Jeg tenker jeg skal venne henne til å spise litt kaldere, tror nok det er lurt ja emoticon

Jeg varmer ikke fruktmos :) Kjøper sånn 4 i en pakke, eller på glass, og det står i kjøleskapet.

I starten var hun veldig imot kalde ting. Vann osv måtte være MINST lunkent, ellers var det nekt. Men jeg har gitt henne kalde ting gradvis over tid, og nå sklir det ned. Kald drikke, og kald fruktmos er helt på topp :)

Back
Topp