Frukt piggsvin *tips*

Zera

Forumet er livet
Sitter her å planlegger hva jeg skal lage til 1års feringen av Sofia i helga..

Så kom jeg på at jeg har sett sånn frukt piggsvin (eller hva det nå heter), her inne en gang...

Dere som har laget det:

Hva frukt brukte dere?
Har dere noen gode tips å komme med?

Er meldt fint vær her i helga, så om været holder seg skal vi være ute... så hva er bedre en fersk god frukt da? :)

Jeg brukte banan, et par typer melon, druer, eple, mandarin.

Det var kjempegøy å lage. Gutten hadde den med seg i barnehagen på 2-årsdagen sin, og det var en stor suksess :)

Gollemor skrev:

Det var kjempegøy å lage. Gutten hadde den med seg i barnehagen på 2-årsdagen sin, og det var en stor suksess :)

Så fin den var :)
Takker for tips...

I bhg til jentene skal man ikke ha med noe når det er bursdag, de har sin egen markering der :)
Men det kommer noen barn hit lørdagen, så da tenkte jeg det var bedre med frukt en med mye sukker :) godt for store å små det :)

Går vel ann å skjære alt i terninger, ha det i tettboks og pynte melonen dagen etterpå?
Huler du ut melonen eller?

Zera skrev:

Gollemor skrev:

Så fin den var :)
Takker for tips...

I bhg til jentene skal man ikke ha med noe når det er bursdag, de har sin egen markering der :)
Men det kommer noen barn hit lørdagen, så da tenkte jeg det var bedre med frukt en med mye sukker :) godt for store å små det :)

Går vel ann å skjære alt i terninger, ha det i tettboks og pynte melonen dagen etterpå?
Huler du ut melonen eller?

Hulet den ikke ut. Bare tok bort stein-gørret i midten :)
Jeg vil tro du kan dele opp frukten dagen før. Men ikke banan! Den blir fort brun. 
Det kan egentlig annen frukt bli også nå i august (hundedagene).. men tenker det går bra!
Det gikk fort å lage, altså. Hele jobben var gjort på en halvtime. 

Ok... For tenker det er best å gjøre den klar, den dagen festen skal være :)
Har sikkert mer en nok å gjøre den dagen., så hvorfor ta på seg litt til.... hahaha

Tenkte aldri over at det kunne vere eit piggsvin, men det er i alle fall omtrent samme greie. Brukte ein halv Galiamelon (tok ut gørra), og fylte grillspyd med ulik frukt; druer, appelsin, galiamelon og vannmelon, jordbær, eple og annanas (bitar frå boks). Veldig populært i 5-årsdag!

Brukte honningmelon, som jeg delte opp. Delte opp jordbær, kiwi og banan, og satt på sånne grillspyd. La biter av honningmelon rundt kanten.

Back
Topp