Frukt og grønnsaker

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hva har dere gitt så langt? Har det falt i smak? Har dere fått noen reaksjoner i form av hard/løs mage, utslett e.l? Evt. av hva?

Last edited:
Har ikke hatt noen særlige reaksjoner annet en grøten ifra Nestlé i starten. Gikk over til mais og banan og alt ok.
Vi har gitt:
Sviskemos :favoritt
Pære: favoritt :happy:
Eple og pære :liker godt
Banan: litt så som så, første idag da.
Gulrot: elsker
Må nesten begrense henne litt, for hun kunne sikkert spist bare frukt og grønnsaker.:p

Vi har prøvd søtpotet, gulrot, pære, eple, sviskemos, mango og grøt. Grøt går (omsider!) greit, når det er blandet inn tre skjeer sviskemos. Søtpotet, pære og mango går også fint, det synes hun er kjempegodt. Gulrot virket hun ikke kjempefan av og magen var helt rar et døgn etter så vi avventer litt før vi prøver igjen. Eple har hun kun fått én gang og hun har vært litt prikkete på ryggen og rundt munnen etterpå så vi avventer det litt også.

Hva slags frukt/grønnsaker som er innafor og som de fleste synes er godt metter mest?
Avokado metter ganske godt, mye god næring :) den smaker jo ikke så mye da, men falt veldig i smak her hos lillegutt ;)

Selvfølgelig! Jeg hadde helt glemt at avokado finnes, jeg har jo tenkt på det før :hilarious: Jeg synes det smaker ganske mye, jeg?
Kan være jeg bare har smakt gale avokadoer, jeg syns det har litt lite smak :p men nå skal det sies at når jeg spiser Taco kan jeg fint bruke et halvt glass salsa på:hilarious:

Så langt har vi gitt:

Søtpotet: Var helt ok
Sviskemos: Var helt ok
Pære: Likte hun ikke, og magen ble ganske ille
Avokado: Likte hun godt
Havregrøt fra Hipp: Likte hun godt
Kaldt vann: Likte hun godt

Vi skal prøve mango neste tror jeg :) Før det blir pastinakk og potet :)

Her liker hun det meste av frukt, noen grønsaker, men hun liker IKKE grøt. Det spytter hun ut, brekker seg og lukker igjen munnen av. Noen som har noen tips? Kan gå inn et par skjeer hvis jeg dynker grøten i smoothie, men selv da har hun en tendens til å spytte ut grøten(som jeg også har blandet litt smoothie i).[emoji13]

Her slet jeg med å få han til å like grøt, men med most banan i grøten, spiser han nå en porsjon grøt hver kveld. Så langt av grønnsaker og frukt har vi prøvd banan, svisker, pære, eple og gulrot. Han var ikke spesielt begeistret for pære, resten liker han ganske godt. Ingen reaksjon på noen av delene. :)

Her liker hun det meste av frukt, noen grønsaker, men hun liker IKKE grøt. Det spytter hun ut, brekker seg og lukker igjen munnen av. Noen som har noen tips? Kan gå inn et par skjeer hvis jeg dynker grøten i smoothie, men selv da har hun en tendens til å spytte ut grøten(som jeg også har blandet litt smoothie i).[emoji13]
Jenta vårres likte heller ikke grøt. Men plutselig en dag gikk det ned på høykant..!:hilarious: Riktig nok er det 50/50 - 70/30 med smoothie/grøt, men det er jo ikke sånn at dem MÅ ha grøt heller. Så lenge dem blir mett, tenker vi :) Vi bruker HIPP mild havregrøt (4mnd). Så mitt tips er bare å fortsette å prøve med grøt, også kommer det seg sikkert etterhvert. Det sies jo at barn må smake på noe 10(?) ganger før dem bestemmer seg for om dem liker det eller ikke. :rolleyes:

Jeg moser avocado og banan sammen. Det stapper han nedpå. Ellers liker han det meste bortsett fra mango.
Vi har også begynt å gi brødskive med leverpostei. Det er han også veldig glad i. Han får bare små biter da som jeg gir han.

Jenta vårres likte heller ikke grøt. Men plutselig en dag gikk det ned på høykant..!:hilarious: Riktig nok er det 50/50 - 70/30 med smoothie/grøt, men det er jo ikke sånn at dem MÅ ha grøt heller. Så lenge dem blir mett, tenker vi :) Vi bruker HIPP mild havregrøt (4mnd). Så mitt tips er bare å fortsette å prøve med grøt, også kommer det seg sikkert etterhvert. Det sies jo at barn må smake på noe 10(?) ganger før dem bestemmer seg for om dem liker det eller ikke. :rolleyes:

Vi begynte å gi brødskiver i stedet for grøt. Han var plutselig veldig lei av grøt

Back
Topp