Frukt og fiber tabletter

**LiTri**

Forelsket i forumet
Er det noen her som har erfaring med frukt og fiber tabettene når en er gravid? Vet det står på pakken at gravide og ammende kun skal bruke de etter sakkyndig rådgivning. Jeg spurte jordmoren min, og hun trodde ikke det kunne være så farlig å ta en 1/2 tablett, men så snakket jeg me legen min senere, og hun hadde ikke hørt om tablettene, så hun ville ikke anbefale de. Så ikke vet jeg, men er det noen her som har prøvd de?

ORIGINAL: Trine889

Er det noen her som har erfaring med frukt og fiber tabettene når en er gravid? Vet det står på pakken at gravide og ammende kun skal bruke de etter sakkyndig rådgivning. Jeg spurte jordmoren min, og hun trodde ikke det kunne være så farlig å ta en 1/2 tablett, men så snakket jeg me legen min senere, og hun hadde ikke hørt om tablettene, så hun ville ikke anbefale de. Så ikke vet jeg, men er det noen her som har prøvd de?

Dessverre. Har ikke tatt noe kosttilskudd egentlig...bare tran!! [;)]

Jeg spiser de! En halv en et par ganger i uka, og en hel en (fordelt på 2 gangeri løpet av dagen) når problemene "stopper seg opp". Det står man skal ta de på kveld med et stort glass vann , men jeg tar de heller med mat i løpet av dagen. For ellers er de litt vel effektive og da får jeg vondt i magen og må på do hele tiden.

De er bare laget av rabarbra og dadler, så jeg ser ikke noe problem med å ta de nå. Alle helsekostmidler står det at man må rådføre seg med lege , siden det kan være spesielle ting ved akkurat ditt svangerskap som gjør at man ikke skal utsettes for diverse ting.

De har i hvert fall hjulpet meg masse. Var en gravid venninne som tipset eg om de ved forrige svangerskap. HUn hadde prøvd alt !! T.o.m vært på legevakta å fått 1 liter laktulose uten at noe hjalp. Før Frukt & fiber [;)]

Alternativt så kan du ta Benefiber pulver. Det er veldig greit, synes jeg [:)]

Det gjør ingenting med smaken eller konsistensen på det du blander det i,
så du kan blande det i hva som helst.

okei, da skal jeg prøve meg litt frem, få gang på maien igjen[8D] Takk for gode råd [:D]

Back
Topp