Frukt og div

Tesa

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Jeg vet at spedbarn ikke skal ha honning, så er det vel noe med jordbær? Er jeg helt ute og kjører nå? Så er det vel også meieriprodukter og salt.
Men tilbake til spm, er det noe frukt eller mat barna ikke skal ha enda? Sånn bortsett fra det jeg har nevnt?

Jeg vet at spedbarn ikke skal ha honning, så er det vel noe med jordbær? Er jeg helt ute og kjører nå? Så er det vel også meieriprodukter og salt.
Men tilbake til spm, er det noe frukt eller mat barna ikke skal ha enda? Sånn bortsett fra det jeg har nevnt?
Jeg er truskete med mango, ananas og sånne "sterke" frukter. Men tåler det ikke selv, helt sikkert derfor. Jordbær har jeg ikke hørt noe om! Men honning, salt, meieriprodukter og peanøtter har man jo hørt de ikke skal ha.

Jordbær er friskmeldt og går bra. Bare vær obs på mulig allergi

Kan godt vente med sitrus til de er over 8 mnd evt lengre, særlig om det er allergi i familien.

Spinat bør man vente med pga nitritt (tror jeg det var).

Mango er så mildt og godt, så det er det bare å begynne med!

Hs sa noe om rødbeter tror jeg. Husker ikke hva annet. Ellers er det vel egentlig bare honning og kumelk de skal vente med etter hva jeg har forstått.

har ikke hørt noe annet enn honning og kumelk :) og evt sitrusfrukter er greit å vente litt med :)

Jeg var usikker på egg, men det står faktisk at det bør introduseres ved 6 mnd pga næringsinnholdet (sunt).

Helsedirektoratet har et skriv som bør leses. Jeg ble veldig beroliget når jeg hadde fått satt meg litt inn i anbefalingene :) hvis du er medlem av facebookgruppa "hjemmelaget babymat" så ligger det fra helsedirektoratet under filer.
Ellers masse fine oppskrifter og tips på gruppa også. Jeg ble litt småskremt når jeg så at "alle" andre laget til og med grøten selv, men har fått roet meg litt nå og bare nyter tips og det at det er mange andre noobs der inne!

Back
Topp